Cele mai importante evenimente din retailul alimentar din România, în 2020

Anul 2020, un an care a stat sub semnul pandemiei în cea mai mare parte a sa, a fost pentru retailul alimentar anul aniversărilor, în care Mega Image a împlinit 25 ani de activitate pe piața din România, Profi 20 de ani, iar Kaufland 15 ani. Anul 2020 a adus retailului alimentar din România, în primul rând, un plus pe zona de eCommerce. Este cea mai bună veste în oceanul de deznădejde adus de pandemie. Aproape toți jucătorii din retailul alimentar au făcut eforturi susținute pentru a dezvolta serviciile de eCommerce, prin update-uri importante aduse propriilor soluții sau prin parteneriate cu platforme consacrate de livrare. 

retailul alimentarExpansiune

Profi rămâne și în 2020 retailerul cu cea mai mare extindere din retailul alimentar din România, încheînd anul cu o rețea de 1.404 magazine, după ce a deschis pe parcursul anului un total de 239 de unități, în cele 3 formate ale sale: Standard, City și Loco.

Credit foto: Shutterstock

Mega Image a trecut în 2020 de pragul de 800 de magazine, la final de an retailerul având 854 de unități, Lidl a ajuns la o rețea națională de 289 de magazine, PENNY la 276 de magazine, iar Kaufland la 138 de unități.

În 2020, Carrefour a redus considerabil ritmul deschiderilor de magazine noi pe formatele cu suprafață de vânzare mai mică, dar a reușit să crească ritmul deschiderilor de hipermarketuri (3 în 2020 vs 2 în 2019) și să deschidă și 6 magazine Supeco, rețea care ajunge la 28 de unități.

Dintre retailerii alimentari nemenționați, Auchan s-a focusat în 2020 pe formatele de conveniență și pe parteneriatul cu OMV Petrom, iar cora nu a mai deschis magazine noi, dar s-a concentrat pe remodelarea magazinelor existente.

eCommerce

Auchan

Auchan face încă un pas în extinderea serviciilor de punere la dispoziție a comenzilor online, prin introducerea serviciului Auchan Drive, completând astfel soluțiile deja existente: serviciul gratuit Click&Collect în hipermarketuri și livrarea la domiciliu la nivel național. Serviciul Auchan Drive, introdus spre finalul anului trecut, a fost implementat în 31 dintre cele 33 de hipermarketuri din rețeaua națională. Prin intermediul acestuia, clienții își pot ridica din parcarea celui mai apropiat hipermarket Auchan comenzile plasate și achitate online prin intermediul aplicației Auchan, ori a magazinului online www.auchan.ro.

Începând din iunie 2020, bucureștenii pot comanda online produse din magazinele Auchan prin platforma de livrări Lola Market. Oferta retailerului cuprindea, la început, peste 14.000 de produse alimentare și nealimentare, iar comenzile sunt livrate în Capitală în maximum o oră de la plasarea comenzii în aplicația Lola Market sau în intervalul orar dorit de client, în aceeași zi, între orele 10.00 – 21.00.

Auchan.ro, magazinul online al retailerului Auchan Retail România, în care sunt disponibile 25.000 de produse, din categorii foarte diverse, de la produse alimentare și de îngrijire până la textile și electro & IT, a intrat pe platforma de marketing afiliat 2Performant.

De asemenea, Auchan a extins în luna iulie 2020 și parteneriatul cu Poșta Română, inițiat în luna mai 2020, oferind astfel livrare la domiciliu la nivel național pentru comenzile plasate în magazinul online www.Auchan.ro.

PENNY

PENNY și Auto Total au lanseat Lyvra, serviciul de comenzi online cu livrare la domiciliu. Începând cu luna august 2020, clienții PENNY din București și Ilfov au avut posibilitatea să comande online peste 1.400 de produse care se regăsesc în categoriile listate în magazinele fizice, inclusiv mărci proprii și promoții aferente.

Mega Image

Mega Image a continuat investițiile în e-commerce în 2020 și a lansat propriul serviciu de livrare rapidă pentru cumpărăturile prin aplicația de mobil din supermarketul online. Astfel, prin dezvoltarea aplicației de mobil, Mega Image continuă să ofere acces rapid la produse alimentare și pentru casă, livrate acasă în maximum 90 de minute. În prezent, serviciul de livrare rapidă poate fi accesat în toate sectoarele din București și parțial în zona Pipera, în aria de activitate a 33 de magazine Mega Image, urmând ca până la finalul anului să fie extins în alte 37 de magazine. Planul de dezvoltare pe termen lung include extinderea serviciului la nivel național.

De asemenea, Mega Image a extins în luna mai 2020 parteneriatul cu eMag pentru a oferi acces rapid la produse alimentare și pentru casă livrate în 60 de minute prin noua platformă online Tazz by eMag. Unul dintre beneficii este livrarea produselor proaspete și în alte orașe în afara Bucureștiului, pregătite pentru livrare direct în magazinele din proximitate.

cora

cora a semnat în decembrie 2020 un parteneriat cu platforma digitală Postis, ca parte a strategiei de dezvoltare a serviciului de livrare a produselor pe care clienții le comandă astăzi tot mai des în regim online. Peste 40.000 de produse cora pot fi comandate online pe www.cora.ro, din categorii diverse.

De asemenea, cora a extins, începând cu luna aprilie 2020, serviciul cora.ro în orașele Ploiești, Cluj și Drobeta-Turnu Severin cu opțiunea de ridicare a comenzii de la Serviciul Clienți din magazin, în doar cinci minute.

Carrefour

Din 1 septembrie 2020, Carrefour Supermarket Online s-a mutat în BRINGO, o platformă unică de eCommerce, locul unde clienții pot comanda produse din magazinele fizice (hipermarket și supermarket), la aceleași prețuri și la viteza de livrare BRINGO, în 90 de minute.

foodpanda

foodpanda, cea mai mare platformă de food ordering din România, a intrat pe parcursul lui 2020 în mai multe parteneriate cu lanțuri de magazine, precum: Kaufland, cora, Auchan, Viva (stațiile OMV) sau Inmedio.

Logistică în retailul alimentar

În luna octombrie 2020, rețeaua Profi a început primele livrări de marfă către magazine de la noul său depozit, situat lângă București, în cadrul CTP Park Bolintin Deal. Acesta este primul depozit aparținând retailerului Profi care acoperă atât produse proaspete, cât și cele congelate. Amplasată în cadrul CTP Park Bolintin Deal, nouă unitate logistică poate primi zilnic marfă de la 150 de camioane mari și poate încarcă 200 de camioane de distribuție. Depozitul acoperă întreagă gama de temperaturi: ambient-dry, temperatura controlată – fresh și congelate.

La finalul lui 2020, Selgros Cash & Carry România a deschis în localitatea Chiajna, pe Centura București, o platformă logistică de 10.000 mp, prin care își aprovizionează magazinele cu toate produsele care au nevoie de temperatură controlată la depozitare: legume, fructe, delicatese, lactate, mezeluri, pește, produse congelate. Selgros va putea, astfel, să își diversifice gama de produse disponibile în magazinele sale, prin listarea producătorilor care nu au propria rețea de distribuție națională.

Pentru a susține întreaga activitate de e-commerce, Mega Image a dezvoltat un depozit dedicat, doar pentru comenzile online, care se întinde pe o suprafață de 4.600 mp și prin care procesele de sortare, împachetare și reaprovizionare sunt eficientizate.

Formate și concepte noi, rebrandinguri, modernizări în retailul alimentar

PROFI a inaugurat în luna septembrie 2020, la Ploiești, primul său concept de magazin, ocazie cu care a anuțat că își schimbă identitatea vizuală. Magazinul concept este astfel proiectat încât să poată fi replicat în oricare dintre  formatele rețelei, pentru a le îmbunătăți.

Hipermarketul cora Pantelimon, inaugurat pe 1 octombrie 2003, al 3-lea hipermarket dechis în România și magazinul cu cea mai mare suprafață de vânzare de pe piața locală de retail alimentar (16.200 de mp), a fost remodelat sub un nou concept – „cora, cu un pas înainte”, după o investiție de 3 milioane de euro. Conceptul este extins la nivel național și aduce un refresh considerabil rețelei de magazine cora.

PENNY și-a schimbat în luna iulie 2020 identitatea vizuală și conceptul de comunicare. Astfel, PENNY Market devine oficial PENNY., iar noul slogan al brand-ului este „Economisim bani, nu dragoste.”

De asemenea, tot în 2020, PENNY și-a luat angajamentul ambițios ca, în următorii trei ani, 60% din sortiment să fie produs în România, ingredientul principal să fie fabricat în România, iar procesarea intermediară să fie și ea realizată local. Noua abordare strategică la nivel de sortiment este continuarea firească a rebranding-ului anunțat în luna iulie 2020, când discounter-ul a accentuat importanța provenienței românești pentru produsele din magazine, dar și a mărcilor proprii realizate preponderent în România.

Auchan Retail România a deschis în iulie 2020 primul magazin Auchan Kids, situat pe galeria comercială din centrul comercial Hello Shopping Park Bacău, în vecinatatea magazinului Inextenso, lângă hipermarketul Auchan.

OMV Petrom, cea mai mare companie integrată de energie din Europa de Sud-Est, a inaugurat în decembrie 2020 prima stație modernizată de carburanți din rețeaua Petrom, în colaborare cu Auchan Retail România, în cadrul unui amplu program de modernizare a întregii rețele. OMV Petrom și Auchan Retail România au început integrarea magazinelor de proximitate MyAuchan în stațiile de alimentare Petrom. Cele două companii vor investi peste 50 de milioane de euro pentru modernizarea celor ~400 de stații de alimentare Petrom.

Kaufland a deschis în luna septembrie 2020, în nordul Bucureștiului, un format premium de magazin, cu facilități ecologice. Flanco Retail, compania românească prezentă pe piața autohtonă din 1994, a deschis, în parteneriat cu Kaufland România, primul magazin de tipul shop-in-shop din rețeaua de magazine Kaufland.

Carrefour a deschis în luna iulie 2020 Bonteria Very & So, un nou concept de magazin, în București. Noul concept cuprinde o selecție de parfumuri, produse de make-up, cosmetice, produse de îngrijire a părului, produse BIO și alte articole care încurajează o stare de bine.

Schimbări în management în retailul alimentar

Pawel Musial, Președinte Executiv PROFI, a fost numit Director General în exercițiu al companiei, cu începere de la 3 februarie 2020. Pawel îl înlocuiește temporar pe Daniel Cîrstea, cel care a condus retailerul din 2015 și până în luna ianuarie 2020. Acest lucru s-a întâmplat la scurt timp după ce Pawel Musial a revenit la PROFI și a devenit Executive Chairman (președintele executiv al consiliului de administrație) PROFI ROM FOOD.

Din luna octombrie 2020, Gabriela Stănică a preluat poziția de Chief Information Officer în cadrul Departamentului IT & Digital al Carrefour România.

Tot Carrefour România a anunțat plecarea Anei Krasovschi, Director Resurse Umane și Membru în Comitetul Executiv, începând cu data de 1 august 2020, după mai mult de 20 de ani petrecuți în companie. Până la numirea unui înlocuitor permanent, Irina Chende – Director Reward și Dezvoltare Resurse Umane va asigura managementul interimar al departamentului.

BRINGO, platforma de e-commerce cu acoperire națională, a numit-o, în luna octombrie 2020, la conducerea companiei pe Ioana-Ilie Dobre care, din rolul său de Director General, este responsabilă de coordonarea și accelerarea expansiunii în România.

METRO Cash & Carry România a numit un nou director executiv al companiei. Astfel, începând cu data de 1 octombrie 2020, Adrian Ariciu ocupă funcția de Chief Executive Officer (CEO), preluând atribuțiile lui Roland Ruffing, cel care s-a aflat în această poziție executivă în ultimii patru ani.

Altele

Lidl a lansat în luna septembrie 2020 aplicația mobilă Lidl Plus, primul program digital de loializare al retailerului în România. Lidl Plus include un card digital de fidelitate, iar printre avantajele oferite se numără accesul exclusiv la oferte speciale și promoții săptămânale pentru produse, precum și centralizarea bonurilor și a istoricului digital al cumpărăturilor.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *