Retail & FMCG – Sinteza săptămânii 6 – 10 decembrie 2021

Retail & FMCG – Principalele titluri din retailul alimentar şi industria bunurilor de larg consum (FMCG) din România, în sinteza săptămânii 6 – 10 decembrie 2021.

Pe 15 decembrie 2021 apare numărul 3 din OrDeLi, publicația digitală trimestrială despre Organizare, Design & Fine Living

retailRetail

Discounterul PENNY depășește 300 de magazine în România prin deschiderea a 7 noi magazine în luna decembrie 2021. Astfel, rețeaua din România ajunge la un număr total de 301 de magazine.

Lagardère Travel Retail, lider de piață în domeniul retailului adresat călătorilor, a anunțat dezvoltarea rețelei Inmedio sub o nouă poziționare susținută de direcții, concepte, categorii de produse și servicii, precum și de canale noi. Pe lângă repoziționare, rețeaua Inmedio, formată în prezent din 213 magazine, își va urma și planurile de extindere la nivel național prin deschiderea de noi puncte de vânzare.

Din preocuparea de a oferi clienților produse de calitate la un preț accesibil, Mega Image a creat o nouă marcă proprie, MEGA, care include o gamă completă de produse alimentare și nealimentare, disponibilă în curând în toată rețeaua de magazine din România.

Lidl a continuat investițiile în România prin inaugurarea unui magazin în Salonta, județul Bihor, pe data de 9 decembrie 2021. Noul magazin Lidl de pe Strada Regele Ferdinand, Nr. 2 înlocuiește o unitate situată la aceeași adresă, care a fost închisă pe data de 9 mai 2021. Astfel, rețeaua națională rămâne la cota de 316 unități. În anul financiar 2020, Lidl a crescut cu 20% numărul producătorilor locali de fructe și legume, potrivit celui de-al patrulea raport de sustenabilitate al companiei de retail, pentru perioada 1 martie 2020 – 28 februarie 2021.

Kaufland România a fost desemnată cea mai sustenabilă companie din România, ca urmare a implicării și a investițiilor majore din zona proiectelor cu impact la nivel de economie, comunitate și de mediu.

FMCG

Ferrero a lansat broșura destinată în exclusivitate ornamentelor festive, în care oferă sfaturi pentru realizarea decorațiunilor, concepute special pentru a putea fi puse în practică acasă.

Cu o investiție de 4 milioane de euro, Danone România a inaugurat o nouă linie de ambalare în fabrica sa din București, prin care schimbă ambalajele Tetra Pak pentru iaurturile de băut din gamele Danone și Activia.

Berea rămâne unul dintre cele mai de succes produse din România, iar industria de bere face eforturi pentru a susține dezvoltarea întregului lanț valoric, chiar și în contextul provocărilor fără precedent generate de criza sanitară și de criza materiilor prime și a lanțurilor de aprovizionare.

Food Service Retail & Delivery

FAN Courier, liderul pieţei locale de curierat, a lansat serviciul FAN Delivery, platforma online de personal shopping cu livrare rapidă, destinată clienţilor care doresc ca produsele cumpărate online să le fie livrate într-un interval de 45 – 60 de minute. Auchan este primul mare retailer din România care se alătură platformei FAN Delivery, alături de alţi peste 30 de furnizori de produse care s-au înrolat deja. Până la finalul anului, toate comenzile vor beneficia de transport cu cost unic: 1 leu.

5 to go dorește să ajungă la un total de 1,000 de cafenele în România, în următorii 5 ani. Un total de 296 de cafenele au fost deschise la nivel național în 2021, rețeaua ajungând la o cifră de afaceri de peste 13,5 milioane de euro.

Lanțul de brutării PAUL a introdus în meniurile sale colecția de deserturi Noël, o gamă de specialități franțuzești specifice sărbătorilor de iarnă. Colecția Noël în ediție limitată este disponibilă în toate brutăriile PAUL, dar și prin comenzi online, începând cu luna decembrie.

Glovo, unul dintre cei mai importanți jucători din lume pe zona de livrare în mai multe categorii, a lansat Glovo Concepts în România și vine în ajutorul partenerilor din aplicație cu un portofoliu de branduri virtuale de mâncare.

Oameni

Începând cu 17 noiembrie 2021, Mihaela Cuturescu a fost numită în funcția de CEO al companiei Alpin 57 Lux, producător român de înghețată cu sediul în Sebeș, județul Alba.

Servicii

Soluția web Lorikeet RDM (Retail Device Manager) de la PlinTech este un manager al rețelei de case de marcat, monitorizând în permanență starea de funcționare și trimiterea zilnică de date fiscale către ANAF.

Analize

În luna noiembrie 2021, în retailul alimentar din România au fost deschise, în total, 39 de magazine. Acest calcul include doar deschiderile de magazine comunicate oficial. În luna noiembrie 2021, retailerii care au inaugurat magazine sunt: Lidl, Profi, Mega Image, Kaufland, PENNY, Carrefour.

Indiferent dacă vorbim despre industrie, agricultură, administrație sau învățământ, companiile și instituțiile românești sunt oblligate să mizeze pe tehnologiile sustenabile, de viitor, dacă vor să atragă capital și să se dezvolte în orizontul următorilor 10 ani.

Studii

România se află pe locul 31 din cele 42 de țări incluse în clasamentul european. Cu o putere medie de cumpărare pe cap de locuitor de 7.453 de euro, românii au o putere de cumpărare cu 50% mai mică decât media europeană, potrivit rezultatelor studiului „GfK Purchasing Power Europe 2021”.

Evenimente

Revista Biz a premiat, în cadrul Galei Top Performers Awards, campionii economiei românești. Între laureați se numără companiile care au avut evoluții pozitive nu doar la capitolul cifră de afaceri, ci și în ceea ce privește eficiența, disciplina financiară și profitabilitatea, precum și businessurile care s-au remarcat prin inovație, reziliență, leadership și sustenabilitate.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *