Retail & FMCG – Sinteza săptămânii 21 – 25 februarie 2022

Retail & FMCG – Principalele titluri din retailul alimentar şi industria bunurilor de larg consum (FMCG) din România, în sinteza săptămânii 21 – 25 februarie 2022.

Pe 14 februarie 2022 am deschis B2B Meetings, platforma care conectează retailerii cu furnizorii de echipamente, soluții și servicii pentru retail.

Atât furnizorii, cât și retailerii se pot înregistra încă aici: b2bmeetings.retail-fmcg.ro/inregistrare/ până la data de 14 februarie 2022.

Citește AICI ce poți să faci, ca furnizor, dacă dorești să stabilești întălniri cu retailerii.

IPACK-IMA 2022 – târgul internațional de procesare și ambalare a produselor alimentare

În perioada 3 – 6 mai 2022, la Milano, va avea loc IPACK-IMA 2022, târgul internațional de procesare și ambalare a produselor alimentare, organizat de Ipack Ima Srl, un joint venture între UCIMA (Asociația Producătorilor Italieni de Mașini de Ambalare) și Fiera Milano, compania italiană care organizează târguri și expoziții încă din 1920. IPACK-IMA este un important loc de întâlnire face-to-face pentru profesioniștii din industria de procesare și ambalare, ce promite să aducă în prim-plan insight-uri și viitoare tendințe de consum la nivelul întregii industrii. Publicația retail-FMCG.ro este unicul partener pentru România al evenimentului IPACK-IMA 2022.

Retail

Kaufland și-a continuat expansiunea și a inaugurat un nou magazin la Iași. Acesta este al 5-lea din oraș și hipermarketul cu numărul 151 al rețelei, la nivel național. Situat pe Strada Aurel Vlaicu Nr. 54A din Iași, noul magazin este construit pe o suprafață de aproximativ 6.000 mp, dintre care peste 3.000 mp sunt alocați spațiului de vânzare.

retail

La doar un an de la lansarea programului Act for Food pe piața de retail din România, ce conectează o zonă de program loyalty cu implicarea în comunitate și beneficii inteligente pentru clienți, Carrefour România a făcut bilanțul și a dezvăluit ce cumpără, către ce cauze donează și ce experiențe îi incită pe acești români.

Ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din retail și horeca sunt aplicațiile de cumpărături online 2.0, platformele care oferă soluții IoT pentru magazine și produse care integrează VR & AR, potrivit F&B Business Accelerator, program pentru antreprenori care anunță lansarea înscrierilor pentru noua cohortă dedicată afacerilor IT.

Lidl a continuat investițiile pe plan local prin inaugurarea a trei noi magazine pe data de 24 februarie 2022: unul în București, unul în Pitești, iar cel de-al treilea în Tecuci. Magazinul Lidl din Tecuci înlocuiește o unitate situată la aceeași adresă, care a fost închisă pe data de 04 aprilie 2021. Cu aceste deschideri, rețeaua natională Lidl ajunge la 320 de magazine.

De la apariția primului său magazin, în 2000, și până la finalul lunii trecute, rețeaua Profi s-a dezvoltat exclusiv în România, inaugurand 1.568 magazine în 732 de localități, dintre care 187 de magazine sunt în noul format, și având planuri pentru a se dezvolta în continuare.

FMCG

Klintensiv®, producător român cu experiență de peste 11 ani pe piața dezinfectanților, și-a extins capacitatea de producție în 2021 în urma unei investiții de 1 milion Euro. Klintensiv® își îmbogățește portofoliul cu un nou produs: KlinAll®, dezinfectant pentru exteriorul încălțămintei.

Caroli Foods Group, liderul pieței produselor preparate din carne, cu o fabrică de profil în Pitești, a încheiat un parteneriat cu Globalworth pentru Pitești Industrial Park, un proiect dezvoltat sub umbrela Globalworth Industrial.

Analize retail

După un avans de 5,6% în 2021, economia României este așteptată să crească cu cca +4,5% în acest an. În același timp, inflația va depăși 10% în prima jumătate a anului iar costurile foarte mari ale energiei afectează deja în egală măsură industriile locale și bugetele personale. Consumul este principalul motor al PIB în România, iar industria FMCG a contribuit semnificativ la creștere pe parcursul celor doi ani de pandemie, deoarece a preluat o parte din bugetele care înainte se cheltuiau pentru activități în afara casei.

În sectorul de retail & FMCG, inovația a accelerat în ultimii ani, iar potrivit studiului EY CEO Imperative 2021, realizat pe un eșantion de peste 300 de directori generali din Fortune top 2000, acest trend nu dă semne de încetinire.

A fi prezent, ca retailer, pe Social Media nu mai e o noutate în 2022, e o chestiune de normalitate pentru a menține comunicarea cu o parte importantă dintre clienți. A fi activ și a reuși să gestionezi comunitățile strânse în jurul rețelelor sociale, dar și să poți diferenția mesajul pe fiecare dintre ele, reprezintă, însă, principalele provocări pentru retaileri. Acesta este al nouălea episod din analiza efectuată periodic de publicația retail-FMCG.ro privind prezenţa în Social Media a marilor retaileri alimentari (FMCG) din România, ultimul episod fiind realizat în noiembrie 2020.

Studii

Consumat acasă, în oraș sau la birou, micul dejun reprezintă momentul cu care ne începem ziua și este ritualul care ne dă energia necesară pentru toate celelalte activități.

Cifra de afaceri a industriei de fructe și legume din România a crescut cu 17,4%, atingând un maximum istoric de 24,4 miliarde de lei în 2020.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *