ZaharulOradea

Cum îți poți adapta business-ul în contextul actual. Oportunitatea pe care o reprezintă comerțul online

În contextul actual, poți privi cum ți se deteriorează și îți scade business-ul, dacă nu ai resurse să îl susții sau nu ai sprijin financiar din afara companiei sau îți poți adapta business-ul astfel încât nu doar să supraviețuiești până ce lucrurile vor reintra în normal, dar și să deschizi noi linii de business cu această ocazie. Cu alte cuvinte, situația actuală poate genera oportunități noi de creștere a afacerii.

Și o să alegem câteva exemple de adaptare „dramatică” a business-ului, în contextul actual, din comerțul online, una dintre cărțiile câștigătoare ale acestei perioade, așa cum am prezis și am recomandat în acest articol. Este unul dintre acele momente când mulți consumatori descoperă comerțul online și se pot obișnui cu acesta, ca soluție permanentă de shopping.

WatchShop.ro vinde și produse alimentare, băuturi, produse de curățenie, de îngrijire personală și cosmetice

WatchShop.ro, cunuoscut drept cel mai mare magazin online de ceasuri originale din România, în parteneriat cu TEAM Courier, intră pe o nouă linie de business și vinde produse alimentare, băuturi, produse de curățenie, de îngrijire personală și cosmetice.

Noua categorie, SuperMarket, este lansată ca răspuns la contextul actual, când există o cerere ridicată pentru achiziții online, cu livrare la domiciliu, de produse de uz zilnic. WatchShop.ro, cel mai mare magazin online de ceasuri originale din România, va continua să vândă ceasuri și produse conexe, ca principal obiect de activitate.

Astfel, WatchShop.ro introduce în site secțiunea SuperMarket – Shop in time,  ce listează aproximativ 8.000 de produse, împărțite în 5  mari categorii: alimente, cafea și ceai, băuturi, casă și curățenie, cosmetice și îngrijire personală.

Produsele comandate din secțiunea SuperMarket a WatchShop.ro vor fi livrate în cel mult 2 zile lucrătoare și, pentru început, doar în București.

Costuri de 10.000 de euro

Decizia WatchShop.ro de a intra pe o nouă linie de business a fost luată în urmă cu trei săptămâni, iar costurile de implementare au fost de aproximativ 10.000 de euro. Acestea au presupus, pe lângă partea tehnică și documentarea produselor, și schimbarea sediului și showroom-ului WatchShop.ro în Strada Morilor Nr. 42, lângă sediul TEAM Courier, pentru a asigura o livrare mai rapidă. Mai mult, TEAM Courier va lucra în două ture, va face 2 încărcări pe zi, astfel încât produsele comandate să ajungă cât mai repede la clienți. Capacitatea maximă de comenzi procesate a WatchShop.ro în zona de supermarket este, în prezent, de aproximativ 600 de comenzi pe zi.

În noul context, înregistrând o scădere a volumului de vânzări de ceasuri și produse conexe, am decis să testăm noi direcții de business. Alături de colegii mei am decis lansarea categoriei de supermarket. Am găsit rapid furnizori și am avut nevoie de 2 săptămâni să implementăm partea tehnică și de o săptămână să documentăm produsele.

Dacă vom avea tracțiune și schimbarea aceasta va fi bine percepută, vom dezvolta o nouă linie de business de sine stătătoare, cu o platformă online separată. Avem de partea noastră knowhow-ul și logistica necesare pentru dezvoltarea unui astfel de business”,spune Cătălin Florea, CEO WatchShop.ro, menționând că parteneriatul strategic cu TEAM Courier permite livrarea rapidă și cu prioritate a comenzilor.

Stocul de produse disponibile va fi actualizat din oră în oră, iar clienții vor avea acces la aceleași opțiuni de plată ca și până acum: plata online prin card, ramburs, plata în rate prin partenerii WatchShop.ro și plata online în rate fără dobândă.

Cât privește vânzările de ceasuri, acestea vor continua în aceleași condiții ca și până acum, WatchShop.ro continuând să ofere produse și servicii de calitate la prețuri avantajoase. În această perioadă, în preajma sărbătorilor pascale, când ceasurile sunt căutate pentru a fi oferite ca daruri celor dragi, clienții WatchShop.ro beneficiază de reduceri de până la 75%, cu livrare oriunde în țară.

Noriel.ro vinde și produse alimentare, în parteneriat cu PROFI

Noriel.ro, magazinul online al unuia dintre cei mai mari retaileri de jucării din România, a introdus o sectiune nouă – www.noriel.ro/supermarket – în parteneriat cu retailerul PROFI, ce cuprinde o gamă de produse alimentare de bază, detergenți, cosmetice, dezinfectanți și produse de curățenie.

Este prima experiență de shopping online pentru retailerul alimentar PROFI, chiar dacă nu vând direct, dar si o premieră pentru Noriel de a vinde și altfel de produse, nu doar jucării. Parteneriatul dintre PROFI si Noriel este unul normal având în vedere ca ambii retaileri au același proprietar – Mid Europa Partners (MEP), unul dintre cele mai mari fonduri de private equity cu investiții in Europa Centrală și de Est.

În acest moment, toate magazinele fizice Noriel din întreaga țară sunt închise, iar ca alternativă de shopping retailerul recomandă magazinul online www.noriel.ro.

elefant.ro și-a lansat platforma Marketplace

Magazinul online elefant.ro, Mallul Online al Familiei Tale, și-a lansat de curând platforma Marketplace www.get-marketplace.elefant.ro, proiect a cărei lansare a fost urgentată în contextul actual și care invită comercianții care au, dar si care nu au un magazin online, să adere la platformă.

Proiectul elefant.ro a început prin a fi o librărie online, oferind o experiență complexă de shopping cultural online, iar ulterior a devenit Mallul Online al Familiei Tale, în ofertă regăsindu-se produse pentru cei mici și pentru cei mari, pentru casă și pentru grădină.

elefant.ro comercializează în prezent în jur de 110.000 de produse din categoriile carte, jucării, ceasuri, parfumuri, îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii, cosmetice şi produse de îngrijire personală, electronice și electrocasnice și are peste 1 milion de clienți.

Despre Comerțul online citiți și în acest articol

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,047 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » Cum îți poți adapta business-ul în contextul actual. Oportunitatea pe care o reprezintă comerțul online

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: