Cum funcționează programul Metro „De-ale noastre”? Interviu cu unul dintre furnizorii programului

Lansat în iunie 2012, programul de susţinere a producătorilor locali „De-ale noaste” iniţiat de către Metro Cash & Carry România, reprezenta la acea vreme o iniţiativă în premieră pentru piaţa din România. În program au fost implicaţi aproximativ 200 de producatori locali.

IMG-2383Pe lângă asigurarea desfacerii produselor, agricultorii participanţi în programul de susţinere a producătorilor locali beneficiază de un centru de colectare, precum şi de consultanţă pe tot parcursul procesului de producţie. În plus, la începutul programului, METRO le asigură necesarul de seminţe pentru răsaduri.

În 2013, METRO Cash & Carry România continuă programul de susținere a producătorilor locali „De-ale noastre”, prin extinderea sortimentului, adăugând fructele în ofertă. Totodată, „De-ale Noastre” aducea parteneriate cu producători din noi zone legumicole, din proximitatea Capitalei, precum și din țară.

METRO Cash & Carry România a consolidat şi în 2014 programul de susținere a producătorilor locali, „De-ale noastre”, dezvoltând cu aproximativ 30% sortimentul disponibil cu noi articole, printre care se regăsesc și fructele de pădure, programul ajungând la o ofertă de 45 de legume și fructe produse localNe bucurăm să avem alături de noi parteneri din 33 de localități, din 9 județe ale țării, și să îi sprijinim să practice o agricultură sustenabilă, să se dezvolte și să contribuie, în acest mod, și la dezvoltarea comunităților locale”, a declarat Gilles Roudy, Director General METRO Cash & Carry România.

Compania asigură producătorilor din program consultanță specializată din partea inginerului agronom, consultant al METRO Cash & Carry România. Rolul acestuia este de a-i asista pe micii producători în fiecare etapă a procesului de producţie, oferindu-le sfaturi privind: selecţia soiurilor, în funcţie de tipul de sol, perioada optimă de recoltare, tehnici şi mijloace de producţie sau metode de eficientizare a costurilor de producţie şi resurselor.

Pentru vedea exact cum s-au integrat unii dintre producătorii locali în program şi cât de benefic este acesta pentru ei, am realizat un interviu cu George Constantin, furnizor program „De-ale noastre”

Cum vă numiți, ce vârstă aveți și cum se numește afacerea pe care o coordonați?

George ConstantinG.C.: Am înființat o fermă legumicolă de vreo patru ani, împreună cu fiica mea, Constantin Alexandra Alice. De aici vine și denumirea firmei. Și, sincer, ne pasionează. Este o meserie de familie. Bunicul meu a fost printre primii grădinari din Fierbinți, acum 50-60 de ani. Nu cultivau, la vremea aia, în sisteme protejate, dar în aer liber, traditional și ecologic. Asta încercăm să facem și noi acum, să ne întoarcem la natură și să mâncăm sănătos.

Cum ați început să lucrați în domeniul agricol?

După revoluție, aveam vreo 21 de ani. Tatăl meu m-a ajutat să cumpăr un tractor agricol cu toate utilajele și am început, prima dată, cu prestări de servicii. Familia noastră și socrul meu dețin în jur de 18 hectare de teren agricol, au mai cumpărat între timp, și am început să cultivăm(prima dată, grâu și porumb). Familia mea avea o curte destul de mare și plantam și acolo roșii, ardei gras, în aer liber. O grădină a casei, pentru consum intern, iar dacă ne rămâneau produse, fiind aproape de București, mergeam la piață cu ele.

De aici a venit și ideea înființării unei ferme legumicole?

Da. Mai ales că e și tradiție aici, în zonă, cu moara Fierbinții, Dridu. Cam 60%-70% din activitatea oamenilor de aici este legumicolă. Plecând de la grădina din fața casei, am ajuns să cultivăm și protejat (în sere) pentru că aduce o altă calitate. La fel, condițiile meteo s-au cam schimbat, nu mai e cum era pe vremea bunicului meu.

Ați avut provocări din cauza schimbărilor climatice? A trebuit să vă adaptați?

Da, afară sunt riscuri foarte mari, mai ales folosind semințe de calitate și hibrizi performanți: furtuni, grindină, iar dacă scapi de grindină, există mari radiații prin iulie-august, care pătează foarte tare planta. Și, știți foarte bine că e important și aspectul. De aceea am apelat și la solarii, dar folosind aceleași proceduri.

Avem avantajul, în această zonă, că pământul este propice legumelor. Am observat de-a lungul timpului că oamenii, mai ales cei care vin din București în weekend, cumpără o dată și observă gustul roșiei sau al ardeiului, după aceea revin. Pentru că, în afară de aspect, au și un gust. Contează mult ceea ce mâncăm.

Cum a început colaborarea cu METRO?

Cu METRO am început colaborarea, cu ajutorul d-lui Inginer Laurențiu Rînchiță, cam din primăvara anului 2013, cu varză. Am adăugat roșii, ardei gras, ardei Kapia, gogoșari, vinete și o livadă cu varză albă timpurie. Am lucrat foarte bine cu vânătă, a fost frumoasă și gustoasă, iar prețul a fost foarte bun.

Cum ați aflat despre programul METRO?

Au mai fost niște reportaje la TV despre programul românesc „De-ale noastre”. Dl. Inginer agronom Laurențiu Rînchiță a fost în zonă aici, a văzut solariile și ne-a explicat în ce constă programul. După aceea, am luat legătura cu domnul inginer și ne-a ajutat foarte mult la început.

Care sunt beneficiile pe care le-a adus colaborarea cu METRO? Unde simțiți că au existat îmbunătățiri?

IMG-2312O soluție bună este locul de desfacere a mărfii pentru că acesta creează o siguranță. Nu este ca în industria de profil, unde nu există astfel de pierderi. În legumicultură, s-a copt roșia, trebuie să o culeg. Și ce fac? Nu pot să amân, să o culeg peste cateva zile. Și atunci, prin contractul cu METRO am făcut și respectat un grafic de livrare.

Cum v-a ajutat parteneriatul cu METRO în dezvoltarea afacerii?

Ne-a oferit un preț bun pentru produse, articolele noastre fiind de calitate, ni s-a asigurat desfacerea. Totul s-a desfășurat conform graficului și așteptărilor, am putut să reluăm ciclul de producție fără lipsuri. Ni s-a oferit asistență de specialitate: am primit sfaturi în toate etapele producției, plus recomandarea soiurilor și a semințelor.

Am colaborat foarte bine, a fost o deschidere de ambele părți. Ne-au ajutat cu întotdeauna cu sfaturi.

Care sunt cele mai reușite produse din program?

Ardeii kapia, vanăta și gogoșarul. Gogosarul a fost o realizare în ceea ce privește gustul, mirosul, aspectul.

Dacă ar fi să vă gândiți la o rețetă a succesului pentru a reuși în domeniul agricol, la ce v-ați putea gândi?

În primul rând, este nevoie de voință, să îți placă ceea ce faci și multă, multă muncă. Planta este tot un organism viu și, în agricultură în general, ce poti face azi, nu poti face maine. Planta are nevoie de hrană, apă, supraveghere şi pasiune.

   În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,814 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Esențial » Cum funcționează programul Metro „De-ale noastre”? Interviu cu unul dintre furnizorii programului
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. […] Cum funcționează programul Metro “De-ale noastre”? Interviu cu unul dintre furnizorii … […]

    Răspunde
  2. […] programul De-ale noastre, METRO a reușit să răspundă nevoilor clienților săi de a avea acces la legume și fructe […]

    Răspunde
  3. […] retail-FMCG.ro continuă seria interviurilor dedicate aniversării a 50 de ani de existenţă a METRO Cash & Carry cu Daniel Epure, […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: