AB InBev a început cea mai mare ofertă de obligațiuni demarată vreodată de o companie

Update: Grupul belgiano-brazilian Anheuser-Busch InBev a reuşit să strângă 46 de miliarde de dolari de pe urma unui emisiuni de obligaţiuni semnificative care îi va permite să finanţeze preluarea rivalului SABMiller.

Grupul belgiano-brazilian Anheuser-Busch InBev (AB InBev) a început ieri, 13 ianuarie 2015, să ofere obligaţiuni pentru a finanţa preluarea rivalului SABMiller în cadrul unei operaţiuni care va deveni cea mai mare ofertă de obligaţiuni demarată vreodată de o companie.

AB InBev logoÎn toamna anului trecut, primii doi mari producători mondiali de bere au anunţat încheierea unui acord oficial privind preluarea grupului britanic SABMiller de către rivalul belgiano-brazilian AB InBev, o tranzacţie evaluată la 110 miliarde de dolari.

Potrivit surselor citate de Bloomberg, AB InBev ar putea vinde bonduri denominate în dolari în valoare de aproximativ 25 de miliarde de dolari împărţite în opt părţi, cu maturităţi variind de la trei până la 30 de ani. AB InBev, producătorul mărcilor de bere Budweiser şi Stella Artois, a primit comenzi de peste 80 de miliarde de dolari pentru oferta sa de obligaţiuni, mai mult decât creditele în valoare de 75 de miliarde de dolari pe care le-a strâns pentru a finanţa preluarea SABMiller.

Această vânzare de obligaţiuni este cel mai important test din ultimii ani pentru pieţele de credit, care în prezent se confruntă cu încetinirea economiei chineze, prăbuşirea preţurilor la materii prime şi prima majorare a costului creditului în SUA din ultimul deceniu. Toate aceste îngrijorări au dus costurile cu împrumuturile pentru companii la cel mai ridicat nivel din ultimii trei ani.

Smart TV-uri compatibile Netflix

Deocamdată titlul de cea mai mare emisiune de obligaţiuni derulată vreodată de o companie este tranzacţia de 49 de miliarde de dolari încheiată în urmă cu doi ani de Verizon Communications Inc. pentru a finanţa preluarea participaţiei deţinute de Vodafone Group Plc la societatea lor mixtă care controla cel mai mare operator de telefonie mobilă din SUA.

Împreună, AB InBev şi SABMiller vor produce aproape 60 de miliarde de litri de bere pe an, adică de trei ori mai mult decât actualul număr trei mondial, grupul olandez Heineken, şi vor vinde o treime din toate berile comercializate la nivel global, de la marca mexicană Corona, la marca australiană Foster şi cea chineză Snow, cea mai vândută marcă de bere din lume.

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România, cu brandurile Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Glosch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd’s şi Stejar.

Sursa: Agerpres.ro

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,862 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » AB InBev a început cea mai mare ofertă de obligațiuni demarată vreodată de o companie

Spune-ți părerea

  1. […] AB InBev a început cea mai mare ofertă de obligațiuni demarată vreodată de o companie […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: