Comerțul modern asigură 77% din vânzările de lactate la nivel național

Seria de materiale prin care ne dorim să arătăm ce procent din retailul modern este acoperit de produsele româneşti, pe anumite categorii, a ajuns la episodul cu numărul 3: categoria lactate. Aceste articole au la bază câteva date concrete ce ne demonstrază că Legea 321 nu are aplicabilitate în forma propusă.

Comerţul ModernAstfel, până acum, am avut aşa: 98% dintre mezeluri se produc în România, iar aproape 60% dintre acestea se vind în comerțul modern, iar în categoria carne proaspătă de pasăre, 99% din carnea proaspătă de pasăre se produce în România, din care 80% se vinde în comerțul modern.

Credit Foto: shutterstock.com

În acest articol vom vedea care sunt procentele în categoria lactate. Astfel, în categoria produselor lactate, Comerţul Modern asigura cca 77% din vânzările de lactate la nivel naţional (în volum), în condiţiile în care ponderea Comerţului Modern a fost relativ constanţă în ultimii trei ani, conform calculului bazat pe studiul de Retail Audit Nielsen pentru categoria lactate, pentru piaţa totală din Romania, în perioada Aprilie 2013 – Martie 2016. (Copyright © 2016, The Nielsen Company).

Pondere comert modern - lactate

Explicaţii: MAT FM14 = Perioade cumulate Aprilie-Mai 2013 – Feb-Martie 2014, MAT FM15 = Perioade cumulate Aprilie-Mai 2014 – Feb-Martie 2015 şi MAT FM16 = Perioade cumulate Aprilie-Mai 2015 – Feb-Martie 2016.

În România, în 2014, la capitolul lapte proaspăt, importul a reprezentat doar 0,82% din total categorie, restul de 99,18% fiind producţie locală, iar în 2015, importul a reprezentat doar 0,58%, restul de 99,42% fiind producţie locală.

Pondere lapte proaspat local-import

Nici în această categorie prevederile Legii 321 nu îşi găsesc aplicativitatea dat fiind procentul de 99% ce reprezintă producţia locală, iar 77% din vânzări sunt realizate în comerţul modern.

Iată cum arată în categoria lapte proaspăt diferenţa de preţ dintre cele 2 canale: retailul modern versus comerţul tradiţional (preţul mediu pe produs):

Pret mediu lapte proaspat

 

Pretul mediu al laptelui proaspat vândut în Comertul Modern în perioada Iunie-Iulie a fost cu 26% mai scăzut decât cel din Comertul Tradiţional, după reducerea TVA din Iunie 2015, a fost implementată mult mai rapid în comerţul modern. Această viteză în alinierea la schimbările legislative a venit în sprijinul consumatorului, care a beneficiat imediat de reducerile de preţuri (Copyright © 2016, The Nielsen Company).

Observaţia vine din perspectiva faptului că impunerea Legii 321 de a comercializa minim 51% produse româneşti este aplicată numai retailului modern dar nu şi comercianţilor mai mici (n.r:, conform Legii 321 „…Fac excepţie comercianţii care realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active total de până la două milioane de euro, echivalent în lei”).

Cu alte cuvinte, şi din punctul de vedere al acestei categorii, legea încurajează comerţul nefiscalizat, în marea sa parte, în detrimentul celui fiscalizat, adică a retailului modern, acolo unde producătorii români de lactate îşi desfac produsele în cea mai mare proporţie.

În fiecare dimineaţă, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,973 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Comerțul modern asigură 77% din vânzările de lactate la nivel național

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: