Herbamare

Etichetarea cărnii, conform noii legi 321, o măsură foarte greu de implementat

Regulile noi de etichetare a cărnii reprezintă o altă prevedere din Legea 321 cu multe semne de întrebare în ceea ce priveşte posibilitatea a putea fi implementată, prevedere ce va intra în vigoare după 3 luni de la publicarea în Monitorul Oficial.

Etichetarea cărniiConform legislatiei actuale pe eticheta produselor din carne trebuie să apară următoarele date:

–          Denumirea integrală a produsului (Ex: pulpe superioare cu os şi piele);

Credit Foto: shutterstock.com

–          Producătorul

–          Numărul de lot

–          Termenul de valabilitate

–          Condiţiile de păstrare

–          Adresa şi numărul de autorizare al magazinului de unde l-a cumparat clientul

–          Denumirea distribuitorului

–          Pret/ kg

–          Preţ final

–          Greutatea netă

–          Codul bare

Conform noii legi, se mai adaugă:

„Art. 102.  (1) – Eticheta pentru carnea comercializată pe teritoriul României va cuprinde următoarele menţiuni:

a) ţara de origine a animalului ______;

b) animal născut în ţara_____________;

c) animal crescut în ţara____________;

d) animal sacrificat în ţara________, marca de sănătate/identificare şi denumirea operatorului economic;

e) animal tranşat în ţara________, marca de identificare şi denumirea operatorului economic.

(2) Comerciantul este obligat să afişeze vizibil sintagma „carne românească”

(3) Produsele din carne comercializate pe piaţa internă vor cuprinde obligatoriu pe etichetă procentul de carne provenit din România.”

După cum se vede, conform noii prevederi, o etichetă va trebui să cuprindă atât de multe informaţii, încât printarea acesteia devine imposibilă. Practic, eticheta emisă de cântar după cântărire nu poate să cuprindă atât de multe caractere în formatul şi în dimensiunea actuală, date fiind informaţiile pe care comercianţii sunt obligaţi să le pună pe o etichetă.

Asta în condiţiile în care există câteva setări standard pe toate cântarele aflate nu doar pe piaţa noastră dar şi în toată lumea, iar tehnic va fi greu dacă nu imposibil de implementat.

Mai mult, dupa cum se ştie, în piaţă nu se comercializează doar carne la caserolă, cu etichete pregătite în prealabil, ci şi carne vrac a căror etichete se emit la faţa locului, după cântărire şi impachetare. Cum eticheta este una standard, adică trebuie să fie aceeaşi pentru cele câteva branduri de cântare profesionale care operează în toata lumea, pentru a putea respecta noile reguli ar trebui modificat foarte mult standardul de etichete pentru industria alimentară, altul decât cel impus la nivel mondial.

AICI se poate parcurge, în întregime, documentul aprobat de Camera Deputaţilor, ce cuprinde şi această prevedere legată de etichetarea cărnii.

Pe acceasi temă puteţi citi:

– Disfuncționalități flagrante ale Legii 321 ce vor afecta toți comercianții, nu doar retailul modern

– O altă eroare a Legii Supermarketurilor: TVA-ul, ca taxă, va deveni zero

În fiecare dimineaţă, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,973 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Etichetarea cărnii, conform noii legi 321, o măsură foarte greu de implementat

Spune-ți părerea

  1. Salut

    Folosiți QR codes. Consumatorul ar trebui să aibă dreptul să cunoască acele informații care să dovedească prin trasabilitate, că alimentul provine dintr-o filieră locală, din România. Înteleg din informatia publicată de dvs. sub formă de articol că informatiile sunt disponibile, ele nu sunt o problemă. Practicile înșelătoare de marketing, acceptate tacit de retailul modern, prin care multe produse alimentare procesate sunt poziționate din Ardeal, de la mama, ca la mama, în ciuda lipsei oricărei evidențe de trasabilitate, trebuie și pot înceta. Retailul modern este cel care listează produse a căror localizare și autenticitate este dubioasă. Un singur exemplu: produsul numit Untar, pe care cei de la supermarket îl pun la raftul de unturi, deși nu este unt.

    Răspunde
    • Claudiu Ciobanu 20 iunie 2016, 15:04

      E foarte ok ideea cu QR codes, mai ales că noi, ca publicaţie, am fost tot timpul pro tehnologies, pro online stuff, în general. În schimb, deocamdată, nu ştiu câţi dintre consumatori au un smartphone sau priceperea să instaleze o aplicatie de citire a QR cod-urilor. În rest, nimeni nu-i perfect, din toată tevatura asta poate îşi reglează „tirurile” ambele părţi, astfel încât consumatorul să aibă de câştigat.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: