TOPGEL: „Vom susține în continuare micile afaceri și vom continua să analizăm nevoile și cerințele venite din partea comunității”

„TOPGEL se află în continuare pe un trend ascendent și în 2021, independent de contextul mai degrabă incert în care ne aflăm la nivel național și internațional. Ceea ce ne bucură pe noi cel mai mult, însă, este comunitatea care se dezvoltă în jurul brandului și preferința utilizatorilor pentru produsele noastre. Valorile care ne leagă, precum și deciziile de business care prioritizează consumatorii, fie prin lansarea unor arome noi, fie prin campanii dedicate, ne-au unit și în acest an.

Așadar, la finalul acestui sezon, aș vorbi mai degrabă despre impactul pozitiv pe care-l poate avea un brand în viața consumatorilor și despre relația cu aceștia, care joacă un rol decisiv în strategia noastră de business,” a declarat pentru publicația noastră Bianca Popa, Director de Marketing TOPGEL, cel mai mare producător român de înghețată, într-o retrospectivă a acestui an.

TOPGELCu ce a fost diferit acest sezon pe piața de înghețată din România?

Industria de înghețată a fost impactată de o serie de factori în 2021, de la diversificarea gamei de produse și la campanii în sezon, la binecunoscuta scădere în ceea ce privește cererea și consumul de înghețată, mereu variabile în funcție de vreme.

Un factor diferențiator în comunicarea pe categorie din acest an a fost criza legată de oxidul de etilină. Deși nu toată înghețata comercializată în industrie conține această substanță, iar noi am comunicat, ca brand, faptul că produsele noastre sunt sigure și pot fi consumate în continuare, oamenii au fost ușor sceptici o perioadă de timp, iar subiectul a fost destul de frecvent comunicat în presă.

Apoi, vremea este un element care influențează decisiv brandurile de înghețată. În acest an, sezonul a fost așadar mai scurt și mai capricios, cu un iunie ploios, iulie-august cald și finalizându-se cu un septembrie rece.

Pe de altă parte, un aspect l-a reprezentat faptul că oamenii și-au făcut concediile în țară, în comparație cu alți ani prepandemici, în care poate preferau să plece peste hotare. Acest lucru a sporit vânzările, atât în categoria de înghețată, cât și în categoria de patiserie. Noi am plusat aici și printr-o campanie care premia momentele de nostalgie cu weekend-uri în destinații pline de amintiri, în stațiuni din România, care s-a dovedit a fi un succes.

Cum a fost acest an pentru compania TOPGEL?

Cum spuneam, faptul că suntem aproape de comunitatea noastră și ne-am făcut un scop din a asculta și a răspunde la nevoile acestora ne ajută să ne adaptăm contextelor sociale în care ne aflăm și să venim cu cele mai bune soluții pentru consumatorii noștri.

Ca urmare a insight-urilor și recomandărilor acestora în materie de produse, am lansat noi sortimente, atât pe categoria de înghețată cât și de patiserie, mai exact napolitane. Este un gest de apreciere pentru comunitatea alături de care creștem și de recunoștință pentru implicarea în activitatea noastră, atât prin preferința arătată produselor, cât și în ceea ce privește receptivitatea față de campaniile desfășurate.

Mesajul campaniilor din acest an, întoarcerea la cele mai frumoase momente din copilărie, a fost apoi de impact. Pe fondul schimbărilor pandemice și respectiv, ale obiceiurile de consum, cred că a fost important să venim cu o abordare creativă, jucăușă, chiar optimistă, care să aducă bucurie comunității TOPGEL. Atât Câștigă o vară ca-n copilărie, cât și Instagram Hotel, s-au bazat pe retrăirea unor amintiri frumoase, ca în copilărie.

Din fericire am putut oferi ca și premii în campania Instagram Hotel weekend-uri în locații reprezentative din țară și astfel ne-am atins scopul de a înlocui postările din locuri exotice de pe Instagram adresabile unui context non-pandemic cu imagini pline de semnificații din destinații locale ale copilăriei. Suntem atenți la nevoile comunității și primim reacții foarte pozitive din partea audienței noastre.

Ce a stat la baza creșterii TOPGEL din acest an?

Faptul că suntem atenți la feedback-ul venit de la public joacă un rol foarte important în strategia de business și rămâne un aspect prioritar pentru noi în fiecare an. Un brand  care pune comunitatea pe primul loc este un brand care reușește să câștige inima publicului, iar acest lucru se vede ulterior și în cifre.

Tot din nevoia de a fi mai aproape de comunitate a venit și decizia de a achiziționa în proporție de 100% Secret Prod SRL. A fost o mișcare cu un impact pozitiv și reprezentativă în extinderea la nivel național a brandului, precum și consolidarea poziționării pe piața din România, cu focus pe zona de SE a țării, unde TOPGEL era mai puțin prezent.

Astfel, pe lângă creșterea vânzărilor, am ajuns mai aproape de consumatori, cu resurse mai mari de distribuție a produselor în proximitatea acestora, fiind prezenți cu preponderență în traditional trade.

Cum pregătește compania sezonul următor?

Suntem entuziasmați de ceea ce urmează și pregătim pentru sezonul următor multe surprize plăcute pentru publicul TOPGEL. Așa cum i-am obișnuit în fiecare an, vom lansa noi arome și sortimente de înghețată și patiserie, care să completeze portofoliul brandului.

Anul acesta am pus bazele unor campanii și concepte care s-au dovedit a fi potrivite pentru publicul nostru și suntem pregătiți să trecem la următorul nivel, cu campanii și metode de promovare optimizate, pentru a acoperi ariile familiare consumatorilor noștri.

Ne propunem, apoi, să ne extindem baza de colaboratori în vederea unor proiecte de lungă durată cu alte business-uri care ne împărtășesc valorile, continuând astfel activările cu care ne-am obșnuit deja publicul, ce se remarcă prin creativitate și joacă.

Vom susține în continuare micile afaceri și vom continua să analizăm nevoile și cerințele venite din partea comunității în vederea extinderii și creșterii într-un ritm la fel de armonios ca până acum.

TOPGEL

TOPGEL este cel mai mare producător român de înghețată și se află în top 3 jucători de pe piața de înghețată din România.

Cu o istorie de peste 27 de ani, TOPGEL are în portofoliu peste 50 de sortimente și arome de înghețată, peste 20.000 de clienți în întreaga țară, 400 de angajați, 26 de puncte de distribuție și o flotă proprie care acoperă 100% din suprafața țării. Flota dedicată este formată din 200 auto frigorifice pentru înghețată, 75 autoutilitare pentru produse de patiserie și trei camioane frigorifice.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *