După ce România Hypermarche, operatorul rețelei de hipermarketuri Cora, a anunțat că va contesta în instanță sancțiunea Consiliului Concurenței, azi, 1 februarie 2019, și retailerul Auchan Retail a anunțat că va întreprinde același lucru.
Compania Auchan Romania SA a fost sancționată cu suma de 36.563.004 lei (7,84 milioane euro), motivația acesteia fixarea prețurilor între retailer și unii dintre furnizorii acestuia, în perioada 2010-2016.
Punctul de vedere oficial al Auchan Retail România cu privire la comunicatul de presă transmis ieri, 31.01.2019, de Consiliul Concurenței.
„În cadrul investigației care a vizat presupuse fapte anticoncurențiale aferente perioadei 2006-2014, Auchan România a prezentat Consiliului Concurenței toate probele și argumentele pe care le-a considerat concludente și relevante în vederea demonstrării faptului că nu a încălcat legea concurenței.
Este important să precizăm că, încă de la înființare, Auchan România practică o politică de discount generalizat, cu toate prețurile mici, permanent, ceea ce nu permite, nici măcar accidental, realizarea de înțelegeri cu furnizorii, prioritatea companiei fiind de a avea cele mai mici prețuri în favoarea clienților și de a fi competitivă.
În acest context, presupusele fapte anticoncurențiale în legătură cu 3 furnizori dintr-un portofoliu de aproximativ 1.500 de parteneri, cu care Auchan România colaborează în mod constant și durabil, ar fi avut ca efect practicarea de prețuri ridicate, aspect ce este contrar politicii noastre comerciale, principiilor și valorilor fundamentale ale companiei.
Am luat act de decizia luată de Consiliul Concurenței, anunțată în comunicatul transmis astăzi și ne rezervăm dreptul de a o contesta în instanță.”
Context
Reamintim că sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației privind fixarea prețurilor, în perioada 2010-2016, între retailerii Auchan, Cora și Carrefour și unii furnizori ai acestora, mai exact companiile FMCG: Quadrant-Amroq Beverages, Star Foods, Strauss România și Nelson Prod.
Valoarea totală a amenzilor aplicate de Consiliul Concurenței a fost de 87.713.336 lei (aprox. 18,8 milioane euro). Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.
Consiliul Concurenţei a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un pret fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.
Auchan Retail
Auchan Retail România are în portofoliu 33 de hipermarketuri și o rețea de magazine MyAuchan. Cu peste 280.000 mp suprafaţa netă de vânzare, peste 10.000 de angajaţi, o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, propune celor circa 5 milioane de locuitori din orașele în care sunt prezente magazinele Auchan un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount generalizat, cu toate preţurile mici, permanent.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.