Concluzii după întâlnirea dintre ANPC și reprezentanții marilor rețele de magazine (AMRCR) – acțiuni ce trebuie întreprinse pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19

Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a organizat miercuri, 11 martie 2020, o întâlnire cu reprezentanții și membrii Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR). În cadrul întâlnirii care a avut loc la inițiativa ANPC, reprezentanții retailerilor au prezentat un sumar al acțiunilor întreprinse de către aceștia pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19. În cadrul întâlnirii s-au menționat și câteva recomandări pentru clienții magazinelor.

AMRCRDin partea Autorității, la discuțiile cu reprezentanții AMRCR au fost prezenți Președintele ANPC, domnul Eduardt Cozminschi, doamna Valentina Veronica Mitran Piticu, Vicepreședinte ANPC, domnul Claudiu Mădălin Giurcău, Vicepreședinte ANPC, doamna Mihaela Irina Ionescu, Secretar General ANPC, și domnul Paul Silviu Anghel, Director General ANPC.

Credit foto: Shutterstock

În cadrul întâlnirii, membrii AMRCR au adus la cunoștința ANPC o serie de măsuri implementate în cadrul rețelelor de retail pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19, astfel:

– La nivelul lanțurilor comerciale din cadrul AMRCR s-au luat măsuri menite să prevină aglomerările și s-au implementat măsurile recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interacțiune intensă (cărucioare, clanțe/mânere, uși acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc)

Servicii de spălare și dezinfectare a coșurilor și cărucioarelor de cumpărături

– Personalul din cadrul magazinelor este instruit și monitorizează permanent respectarea distanței de siguranță (minim 1 m) între clienți, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afișe la casă sau distanțatoare sub diverse forme de panotaj

– Marile lanțuri comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru implementarea tuturor măsurilor menite să protejeze sănătatea clienților și angajaților deopotrivă

– Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situații de majorări de prețuri

– Stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă, iar traficul de consumatori variază în funcție de specificul și formatul fiecărui magazin

– La acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deși cererea continuă să fie foarte mare;

– Clienții sunt informați cu privire la măsurile de prevenire a infecției cu COVID-19 printr-o serie de afișe și mesaje în cadrul punctelor de vânzare

– S-au sistat activitățile de sampling și cele de testare a produselor dermo-cosmetice în magazin

– În condițiile suspendării activității școlare, s-au implementat sisteme și programe speciale de lucru pentru a veni în sprijinul angajaților cu copii

– Programul de lucru a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport

– S-a implementat o procedură de triaj a angajaților pentru a preveni accesul la locul de muncă a persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (ex. febră, tuse, stare de rău)

– Au fost stabilite componențe clare nominale ale echipelor de lucru, precum și perimetre stricte în care angajații își desfășoară activitatea și fluxuri de deplasare în cadrul activității ;

– Membrii au informat că există proceduri interne cu privire la orice situația deosebită ce este raportată imediat angajatorului și autorităților.

Pentru clienții din magazine, în această perioadă se recomandă:

– Păstrarea unei distanțe de siguranță de minim 1 metru față de celelalte persoane din magazin
– Respectarea indicațiilor și mesajelor afișate în magazine
– Evitarea cumpărăturilor în orele de vârf
– Efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun
– Evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate
– Folosirea mănușilor de unică folosință sau a pungilor disponibile în magazin
– Utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziționate în spațiile publice.

În finalul întâlnirii, reprezentanții AMRCR au dat asigurări că membrii Asociației colaborează permanent cu autoritățile de sănătate publică pentru implementarea tuturor recomandărilor și deciziilor luate de Grupul de Comunicare Strategică.

Legat de recomandarea unor măsuri de bune practici și de implemantarea unor măsuri suplimentare de igienă, dezinfecție și prevenție în magazine puteți citi:

Kaufland România a instituit măsuri suplimentare de igienă, dezinfecție și prevenție în magazine și în sedii

cora România îndeamnă cumpărătorii români la efectuarea de cumparaturi responsabile pentru un consum rațional

AMRCR

AMRCR, asociație profesională constituită în anul 2003, are la ora actuală drept membri retailerii Auchan, Artima, Brico-Depot, Carrefour, Columbus, Cora, Decathlon, Dedeman, Hornbach, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny Market, Profi și Selgros.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,094 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Concluzii după întâlnirea dintre ANPC și reprezentanții marilor rețele de magazine (AMRCR) – acțiuni ce trebuie întreprinse pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: