Una dintre soluţiile de dezvoltare pentru comercianţii alimentari, parte dintre ei afectaţi de dezvoltarea retailului modern, mai ales al celui de proximitate, o reprezintă achiziţionarea unei francize, iar retailerii alimentari prezenţi pe piaţa din România ce deţin astfel de francize sunt Mega Image, prin franciza Shop&Go, Carrefour, prin francizele Express (urbanul mare) şi Contact (urbanul mic şi zona rurală) și Metro Cash & Carry prin franciza LaDoiPași.
Pentru comercianţii care iau în calcul posibilitatea achiziţionării unei francize, am selectat câteva informaţii de bază pe care aceştia trebuie să le ştie până la solicitarea propriu-zisă a unei francize. Nu vom menţiona şi detalii de costuri sau alte condiţii specifice, fiecare dintre doritori putându-le solicita în mod direct retailerilor, conform detaliilor de mai jos.
Mega Image
Mega Image are o reţea în România ce cuprinde în prezent 596 magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești.
Shop&Go este brandul de franciză al retailerului Mega Image, ce a ajuns la peste 250 de magazine în prezent. Conceptul de proximitate Shop&Go, lansat în 2010, vine în întâmpinarea clienţilor care doresc să îşi facă cumpărăturile rapid, din proximitatea locuinţei sau în drum spre casă. Lista completă a magazinelor.
Prin conceptul Shop&Go, Mega Image oferă şi posibilitatea celor care vor să devină antreprenori să preia un magazin Shop&Go pe care să-l gestioneze. Mega Image pune la dispoziţie nu doar branding-ul si reţeaua sa de furnizori, ci şi experienţa sa în retail, în timp ce persoanele interesate pot opera un astfel de magazin, fără riscurile de a începe afacerea de la zero.
Cei care doresc pot aplica pentru un magazin Shop&Go aici.
Carrefour
În România, Grupul Carrefour numără în acest moment 317 magazine dintre care 33 hipermarketuri ‘Carrefour’, 231 supermarketuri (212 magazine ‘Market’ şi 19 magazine ‘Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comerț online: www.carrefour-online.ro. Retailerul mai operează în România și 9 magazine Supeco.
Express
Carrefour operează două branduri de franciză: Express şi Express Orange, iar cei interesaţi să dezvolte o franciză pot găsi detalii în cele ce urmează.
Francizele Express şi Express Orange propuse de către Carrefour România permit partenerului care are o afacere de familie cu un magazin sau o o mică reţea de magazine să păstreze, să administreze şi să îşi dezvolte această afacere. Afacerea este în continuare condusă de către proprietarul acesteia care este asistat în gestionarea magazinului de către Carrefour România.
Scopul Carrefour este acela de a menţine specificitatea fiecărui comerţ de proximitate, respectând rezultatul anilor de experienţă a partenerilor săi şi adăugând elementele Express distinctive pentru a întări şi dezvoltă ceea ce există deja.
Având la bază experienţa unui retailer precum Carrefour, retailerul pune la dispoziția francizatului:
– ambianță modernă și plăcută
– o sortimentaţie adaptată (minim 1.000 produse)
– consilier de franciză dedicat
– sistem logistic şi informatic performante
– consiliere juridică, financiară şi tehnică
Cerinţele pentru una dintre francizele Express impun un magazin de proximitate cu o suprafață de vânzare între 50 – 400 mp.
Aici găsiţi mapa-prezentare-express pentru descărcare. Cei care doresc să devenină partenerii Carrefour sunt rugţi să contacteze direct retailerul la adresa de email: express_romania@carrefour.com sau la telefon (021)206.74.00.
Contact
Conceptul de franciză Contact propus de către Carrefour România permite partenerului care are o afacere de familie să păstreze, să administreze și să își dezvolte această afacere. Afacerea este în continuare condusă de către proprietarul acesteia care este asistat în gestionarea magazinului de către Carrefour România.
Scopul Carrefour Contact este acela de a susține comerțul de proximitate existent, respectând rezultatul anilor de experiență a partenerilor săi și adăugând knowhow-ul Contact pentru a întări ceea ce există deja într-un mediu din ce în ce mai concurențial.
Lista cu magazine Contact: https://www.carrefour.ro/magazine/?tip=contact
Metro Cash & Carry
LaDoiPași este un lanț de magazine de proximitate, înființat în 2012 de către METRO Cash & Carry România, lider pe piața magazinelor de proximitate în regim de franciză, cu un număr total de 430 de magazine la nivel național, în prezent.
LaDoiPași reinterpretează comerțul tradițional, adresând într-o manieră simplă principalele așteptări ale clienților: rapiditate, proximitate, familiaritate și apartenența la comunitate.
De curând, rețeaua de magazine și-a schimbat strategia de poziționare și designul de logo și dorește să atingă 2.000 de magazine deschise până în 2020.
Partenerii rețelei LaDoiPași beneficiază de sprijin pentru a găsi cea mai potrivită soluție pentru sortimentație, layout si mercantizare, angajați bine instruiți și servicii atractive pentru clienți, sprijin financiar si consultanță în ariile de interes ale magazinului.
Puteți intra aici pentru contactarea rețelei în legătură cu detaliile despre parteneriate sau puteţi completa direct formularul de intenţie: https://www.la-doi-pasi.ro/contact#formular
Detalii franciză LaDoiPaşi la telefon sau 0374 11 55 55 la adresa de mail: contact@la-doi-pasi.ro.
Retailerii îşi caută spaţii comerciale sau terenuri pentru a costrui magazine
Odată cu extinderea foarte alertă a formatelor de proximitate, supermarket şi discouter, şi alţi retaileri caută spaţii comerciale pentru închiriere sau pentru achiziţie sau terenuri pentru a construi magazine de la zero. Acesta este și cazul lui Profi, retailerul cu cele mai multe magazine din România (702 unități, în prezent) pe 3 formate – Standard, City și Loco – si care este în plin proces de extindere.
Astfel, Profi caută spaţii comerciale în clădiri cu suprafața minimă de 450 m, la parter şi terenuri în zone centrale pentru a le închiria. Cei care deţin astfel de spaţii sau terenuri pot trimite detalii la adresa: expansiune@profi.ro.
De asemenea, Auchan Retail Romania a intrat de curând pe zona de proximitate prin deschiderea a primelor 3 supermarketuri MyAuchan, altele decât cele din parteneriatul cu Petrom România, şi reprezintă un potenţial partener pentru comercianţii mai mici.
Tot pe formatul de supermarket, Carrefour mai poate avea interes pentru anumite spaţii în vederea extinderii reţelei Market, ce are magazine de dimensiuni mai mari (700 de mp sau mai mari) sau Mega Image pentru reţeaua Mega Image, magazine cu dimensiuni de cca 700 – 800 mp.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Buna ziua,în primul rând as dori sa va spun ca locuiesc în mediul urban iar în al doilea rând sa stiti ca oamenii di zona parcurg zilnic 22km cu trenul până la Bârlad pt a cumpăra diverse produse. Cred ca o franceză ar aduce multe beneficii de ambele părți . Det in o suprafață de 1ha la sosea cu toate utilitățile. Teren intravilan
Buna seara! Detin un spațiu de aprox.70 m²în comuna glodeanu silistea jud.Buzau dar trebuie construit un asemenea magazin. La-s pune la dispoziție celor interesați! Vad bun drum județean 102h.
Buna ziua. In legatura cu franciza cu Carrefour, am încercat sa sun azi aproximativ toata ziua, de fapt am sunat si nu a raspuns nimeni. Inclusiv am trimis un e-mail. Daca se poate sa ma îndrume careva, ar fi perfect
Buna ziua. Noi nu suntem Carrefour, suntem o publicatie online, dar va pot indruma. Aici gasiti contactul: https://carrefour.ro/corporate/despre-magazine/express-portocaliu