Măsuri, inițiative și acțiuni concrete pentru creșterea siguranței consumatorilor în retail

În acest material am centralizat toate măsurile, inițiativele și acțiunile concrete întreprinse de către retail -erii alimentari pentru creșterea siguranței consumatorilor în magazine, în contextul epidemiei cu noul coronavirus COVID-19, dar și câteva recomadări din partea acestora.

Felicitări retailerului Profi pentru donația de 1 milion de lei pentru achiziționarea de aparate de ventilație artificială și felicitări Kaufland pentru proiectul www.scoalapenet.ro, inițiat ca urmare a necesității de a utiliza noile sisteme de predare digitale, pe durata epidemiei de COVID-19.

Iată principalele măsuri de iguranță implementate de retailerii alimentari:

Carrefour

Cumpărături rapide, în siguranță!

Carrefour propune clienților săi folosirea aplicației Carrefour, care reduce timpul petrecut la casele de marcat. Clienții scanează produsele preferate în magazin, le adaugă în coșul din aplicație, iar la casă doar plătește, fără să le mai pună pe bandă.

Aplicația se poate descărca de aici: iOs și Android.

Alte recomadări de la Carrefour

Lidl

„Responsabilitatea începe cu fiecare dintre noi, mai ales în această perioadă. Și, mai mult ca oricând, trebuie să dăm dovadă de solidaritate, chiar și la cumpărături. De aceea, te rugăm să ai în vedere recomandările noastre.

Sunt mici eforturi care pot face o mare diferență pentru noi toți”

Toate recomandările Lidl

Mega Image

„Pentru mai multă siguranță la raioanele cu o expunere mare la risc, am luat măsuri suplimentare de prevenție în toate magazinele, la zonele cu auto-servire: măslinele se vând doar în caserole preambalate și precântărite, fiecare produs de panificație sau patiserie este preambalat individual în pungă de hârtie, iar vitrina cu mâncare gata pregătită este temporar închisă.

Printr-un comportament responsabil, prin solidaritate, reușim să rămânem un loc sigur pentru cumpărături”. #ReusimImpreuna

În plus, Mega Image recomandă  clienților folosirea magazinului online, pentru care retailerul a eliminat plata cash, la livrare, pentru comenzile din magazinul online, în această perioadă, încurajând, astfel, plata online, cu cardul. Mai multe detalii.

Auchan

Auchan a pus în aplicare progresiv o serie de măsuri suplimentare de prevenție și protecție pentru clienți: plasarea la intrare și în diverse puncte din magazin de dispozitive automate de dozare gel hidroalcoolic dezinfectant, intensificarea operațiunilor de igienizare a cărucioarelor, a mânerelor coșurilor, a bornelor de plată, a caselor automate, a benzilor și a POS-urilor de la casele clasice de marcat, dar și eliminarea testerelor de produse, anularea degustărilor, a evenimentelor in-store etc.

Kaufland

Kaufland România a instituit măsuri suplimentare de igienă, dezinfecție și prevenție în magazine și în sedii, pentru a spori siguranța clienților și a angajaților.

Astfel, cel puțin o dată pe oră, în magazine sunt dezinfectate toate suprafețele des utilizate de clienți și colegi și obiectele de uz comun, precum cărucioarele de cumpărături, coșurile de mână, mânere, clanțe, balustrade, cântarele de la Legume-Fructe, cleștii de la brutărie, casele Express, casele de marcat în exterior și în interior, POS-urile, mobilierul de la case și Biroul de Informații, butoanele de lift, scările rulante, mesele de la Grill și altele.

De asemenea, toaletele din magazine și toate spațiile comune ale angajaților sunt dezinfectate în totalitate cel puțin o dată pe oră.

În plus, patru organizații neguvernamentale cu experiență în domeniile educație, tehnologie și comunicare, cu sprijinul Kaufland România și în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, au venit în ajutorul celor aproape 180.000 de profesori din România, cu soluții simple care să îi ajute pe aceștia să se adapteze și să se familiarizeze cu predarea prin noile tehnologii, continuând lecțiile de acasă,

Proiectul este inițiat ca urmare a necesității de a utiliza noile sisteme de predare digitale, pe durata epidemiei de COVID-19. Platforma poate fi accesată gratuit pe www.scoalapenet.ro.

Metro Romania

În magazinele METRO, au fost implementate constant măsuri și acțiuni pentru siguranța clienților și a angajaților.

Pe lângă eforturile noastre de curățare zilnică, am mărit timpul alocat pentru igienizarea magazinelor noastre, în special a celor mai frecventate zone, precum casele de marcat, toaletele și spațiile special destinate angajaților. Pe lângă procedurile deja existente de curățenie zilnică, am adăugat ore suplimentare la programul fiecărui magazin pentru a fi și mai riguroși în acest sens.

Acest lucru înseamnă că se petrece mai mult timp pentru curățarea magazinelor noastre, inclusiv pentru curățarea suprafețelor, cum ar fi benzile pentru produse de la casele de marcat, cărucioarele sau ecranele “touch”. O astfel de procedură se petrece cel puțin la fiecare 30 de minute sau mai des, dacă este nevoie. La fel ca multe alte companii, ne ghidăm dupa îndrumările venite din partea autorităților române, care recomandă curățarea periodică ca una dintre cele mai importante măsuri preventive pe care le putem adopta” (Roland Ruffing, CEO METRO CASH & CARRY ROMÂNIA).

cora Romania

Pe lângă măsurile necesare luate deja pentru protejarea propriilor angajați și a clienților săi, cora România recomandă clienților să serviciul de comandă online cu ridicare din magazin:

Profi Romania

„Poți intra mereu în magazinele Profi știind că vei fi în siguranță. Igienizăm cu regularitate toate obiecte ce intră în contact direct cu tine și cei dragi ție. Magazinele noastre sunt deschise in program normal si suplimentam in permanenta aprovizionarea la cele mai solicitatea produse! Ramanem aproape de voi in fiecare zi!”

De asemenea, retailerul Profi a donat ieri, 16 martie 2020, 1 milion de lei pentru achiziționarea de aparate de ventilație artificială. Aceste aparate sunt vitale pentru supravieturirea bolnavilor de coronavirus, în stare gravă. Donația se înscrie în cadrul parteneriatului încheiat cu Asociația pentru AȚI “Aurel Mogoseanu”, Timișoara, reprezentată de Prof. Viorel Sandesc.

Cu această ocazie Profi invită comunitatea de afaceri să dea mai multe șanse de supraviețuire bolnavilor de coronavirus prin donații de acest fel.

retail

Selgros

Selgros îsi asigură clienții că fiecare magazin este igienizat constant pentru siguranța acestora.

Citește și:

Recomandări, oportunități și bune practici în retail & FMCG, în contextul epidemiei cu noul coronavirus COVID-19

Apelul AMRCR (Asociația Marilor Rețele Comerciale din România) către toți clienții magazinelor din România

Recomandările Consiliului Concurenței pentru companiile, cu precădere a celor de retail, care pot adopta unele măsuri pentru prevenirea răspândirii coronavirusului

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,037 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Măsuri, inițiative și acțiuni concrete pentru creșterea siguranței consumatorilor în retail

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: