Profi este prima rețea din România care ajunge la 1.000 de magazine. Planurile retailerului pentru următorii 5 ani

La finalul săptămânii trecute, retailerul PROFI a stabilit un record absolut, devenind prima rețea din România care ajunge la 1.000 de magazine. Planurile Profi pentru următorii 5 ani, ce includ ajungerea la 2.000 de magazine în 2022 și targetul de a deveni lider de piață în 2023, cu o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de lei. Un nou layout pentru magazinele de dimensiuni mari. Galerie foto – magazinul Profi cu numărul 1.000 din Timișoara.

Profi

Vineri, 17 mai 2019, retailerul Profi a deschis la Timisoara magazinul cu numărul 1.000 al rețelei cu cea mai mare acoperire națională din România.

“Le mulțumim clienților, partenerilor și fiecăruia dintre cei peste 16.000 de membri ai echipei noastre pentru că au făcut posibil acest record și îi asigurăm că vom continua să aducem bucurie în fiecare casă, în cât mai multe localități,” a declarat Daniel Cîrstea, directorul general al magazinelor PROFI.

“Vreau să felicit societatea PROFI pentru performanța de a fi ajuns la 1.000 de magazine în Romania,” a declarat la rândul său Primarul Timișoarei, Nicolae Robu, prezent la ceremonia marcării acestui record.

Noutăți în layout-ul magazinelor Profi

Magazinul Profi cu numărul 1.000, inaugurat la Timișoara, este un magazin Standard 2 (Standard 1 are cea mai mare pondere de produse ultrafresh, are un număr de articole mai mare si o suprafață mai mare de vânzare) cu o suprafață de vânzare de aproape 400 de mp si o investiție de cca 400.000 de euro.

Noul magazin beneficiază de mobilier nou, panotaj nou și un fresh corner cu cafea, hot dog și produse de patiserie, concept introdus de retailer încă din martie 2018 și extins, ulterior, si către o mare parte dintre magazinele Standard, începând cu finalul anului trecut, fie că este vorba de remodelări, fie că este vorba de magazine noi.

Planuri și strategia Profi pentru următorii 5 ani

Profi, prin intermediul lui Daniel Cîrstea, directorul general al companiei de retail și-a reafirmat ținta de a deveni retailerul numărul 1 în 2023, în termeni de cifră de afaceri, cu vânzări de peste 15 miliarde de lei (aprox. 3,2 miliarde de €) și de a opera, în 2023, cea mai mare rețea națională de magazine (cu peste 2.500 de unități în toate tipurile de localități) de tip „value supermarket” (magazine economice).

Concret, în 2018, Profi a înregistrat o cifră de afaceri de 5,912 miliarde de lei, iar prognozele managerilor Profi pentru următorii ani sunt următoarele: 7,662 miliarde lei (în 2019), 9,656 miliarde lei (în 2020), 11.699 miliarde lei (în 2021), 13,263 miliarde lei (în 2022, an în care Profi va atinge și pragul de 2.000 de magazine în România) și 16,138 miliarde lei (în 2023).

Cele 1.000 de magazine operate de Profi în acest moment reprezintă un număr dublu de unităti operate în România față de 2016, în 2018 retailerul reușind să deschidă numărul cel mai mare de magazine dintr-un an (232 de unități), fiind liderul pieței de retail din România în termeni de expansiune (număr de magazine și deschideri anuale).

Deși beneficiază de un grad mare de awareness (95%), are o bună rată de revenire în rândul clienților (41%), iar experiența la cumpărături  a acestora este destul de sus (71%), Profi mai are de lucrat la capitolul „preferință” (doar 15%) din partea consumatorilor, pe care și-a propus să-l aducă în zona de 35 – 40%.

Alte cifre

Trei lucruri foarte importante după „experimentul” foarte reușit cu Loco, formatul retailerului destinat mediului rural: „are angajamentul cel mai mare din partea angajaților dintre cele 3 formate Profi, are cea mai mare satisfacție din partea clienților și reprezintă formatul care se transformă și aduce cele mai multe noutăți, din care învățăm tot timpul ceva nou”, a precizat Daniel Cîrstea.

Sortimențația Profi Loco cuprinde 2.600 SKUs, cu sortimentație adaptată și 5.000 – 5.500 pentru Profi Standard, 90% dintre furnizorii Profi fiind din România, iar 13% dintre produse sunt produse marcă proprie.

Evenimente cu ocazia celor 1.000 de magazine

Cu ocazia inaugurarii, în cartierul timișorean Giroc, a magazinului Profi cu numărul 1.000, în luna lui Florar, retailerul a marcat momentul cu o mulțime de flori și multă distracție timp de trei zile: cea mai mare construcție din flori din România, experiențe digitale inedite, activări ale unor branduri și concerte cu nume imprtante, evenimente desfășurate în Piata Libertății din Timișoara.

Pentru consumatorii săi, Profi și-a lărgit gama de produse de bună calitate la preturi accesibile și își aduce magazinele chiar și în locuri până nu demult considerate inaccesibile comerțului modern. Fie ca sunt în format Standard, City sau Loco, acestea evoluează permanent, oferind astăzi o imagine plăcută și plasând produsele în așa fel încât să fie cât mai bine puse în valoare și mai ușor de găsit, pentru a-l ajuta pe consummator să stea mai puțin în magazin și să câștige în schimb mai mult timp liber în care sa-și trăiască viața așa cum dorește.

Istoric Profi

Primul magazin Profi a fost deschis în România acum 19 ani, de către retailerul belgian Louis Delhaize, din care face parte și retailerul cora, vreme la care funcționa ca un magazin de tip discounter.

În noiembrie 2009, rețeaua Profi a fost cumpărată de către fondul de investitii Enterprise Investors pentru suma de 66 de milioane de euro, moment în care rețeaua număra 65 de unități. În februarie 2012, Profi transformă magazinele sale din formatul de tip discounter în cel de supermarket și magazine de proximitate dar își păstrează, inclusiv azi, conceptul de magazin economic.

Profi a fost, la finalul lui 2016, obiectul celei mai mari tranzacţii din retailul autohton, reţeaua fiind preluată de Mid Europa Partners, una din cele mai importante firme de private equity axată pe achiziţii în Europa Centrală și de Est, de la compania Enterprise Investors (Polish Enterprise Fund VI – PEF VI), pentru suma de 530 de milioane de euro.

Prin prezența în aproape 500 de localități, PROFI își întărește poziția de rețeaua de retail modern cu cea mai mare acoperire geografică din România, operând cea mai mare rețea de magazine, care numără în acest moment 1.000 de unități .

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *