Auchan și Lidl, retailerii cu cele mai mari investiții în România, in primele 9 luni din 2015

Jucătorii străini din retail au făcut infuzii de capital în reţelele locale în valoare de 126,4 milioane euro în primele nouă luni ale acestui an, cu 15% mai mari comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, când însumau 110,06 milioane euro, arată datele Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC).

DSC04341 (Copy) (2)Cele mai mari aporturi de capital au fost realizate de acţionarii retailerului francez Auchan, care au injectat 30,69 milioane euro, în februarie, urmat de retailerul german Lidl Discount, care a majorat capitalul social cu 30,5 milioane euro, tot în februarie.

Totodată, retailerul grec de jucării Jumbo a avut un aport la capital de 20,19 milioane euro pe piaţa din România (februarie), la care se adaugă alte 20,94 milioane euro (în iulie), în timp ce retailerul britanic Mark&Spencer Marinopoulos a injectat 4,5 milioane euro, în martie.

Centrul comercial Lotus Center din Oradea a primit o injecţie de capital de 16,5 milioane euro, în iunie, iar Modul Shopping Center din Targovişte şi-a majorat capitalul social cu 1,48 milioane euro, în septembrie.

Plafar Retail SRL a adus un aport la capitalul social de 361.800 euro, în iulie, acţionarii River Plaza Mall din Râmnicu Vâlcea au injectat 714.400 euro, în septembrie, în timp ce societatea Seashop SA din Constanţa şi-a majorat capitalul social cu 566.500 euro, în iunie.

Grupul francez Auchan a inaugurat în martie 2015, la Braşov, un centru comercial – Coresi Shopping Resort – unde este cel mai mare hipermarket din Transilvania, centru comercial dezvoltat pe fosta platformă Tractorul, după o investiţie de 60 milioane euro.

Retailerul Lidl Romania va inaugura pe 12 noiembrie 2015, în Hunedoara, un magazin construit de la zero, reţeaua sa din România ajungând astfel la 190 de magazine. Retailerul german Lidl a preluat, în 2010, reţeaua de magazine de tip discount Plus.

În 2014, Jumbo, anunţa că intenţionează să deschidă încă 14-16 magazine în România, în următorii cinci ani, pe piaţa locală fiind deschise la acel moment două magazine, în Bucureşti şi Timişoara.

Datele publicate lunar de Registrul Comerţului includ primele 40 de companii care au primit aport la capitalul social, după valoarea sumelor alocate.

Sursa: Agerpres.ro

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Un comentariu la „Auchan și Lidl, retailerii cu cele mai mari investiții în România, in primele 9 luni din 2015”

  1. Pingback: Sinteza săptămânii 9 - 13 noiembrie 2015

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *