Consiliul Concurenței vrea să lanseze, în acest an, proiectul „Monitorul Prețurilor”. Retailerii îl consideră inutil

Consiliul Concurenţei vrea să lanseze, în acest an, proiectul „Monitorul Preţurilor„, în timp ce Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) contestă utilitatea introducerii platformei online şi anunţă că nu va susţine proiectul.

online cart„Avem sprijinul Guvernului pentru a lansa un proiect care se numeşte ‘Monitorul Preţurilor’. Ce vrem? Vrem să facilităm accesul consumatorilor la informaţii privind preţurile unor produse”, a declarat, marţi, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, într-o conferinţă de presă având ca temă activitatea instituţiei pe 2014.

Credit foto: Shutterstock

La rândul său, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) contestă, prin intermediul unui comunicat, introducerea platformei online „Monitorul preţurilor de consum”, precizând că nu va susţine proiectul.

Asociaţia menţionează că a comunicat această decizie, în scris, săptămâna trecută, atât Consiliului Concurenţei, cât şi Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

„AMRCR înţelege că ‘Monitorul preţurilor’ copiază un model din Grecia, o alegere pe care o consideră total neinspirată, având în vedere că este o piaţă unde nu sunt prezente mari lanţuri comerciale internaţionale, lucru comunicat atât Consiliului Concurenţei, cât şi ANPC. Acesta este şi motivul pentru care o iniţiativă similară, denumită ‘Observatorul Preţurilor’, a fost abandonată de cei care au încercat să o pună în practică, respectiv foştii miniştri PDL Adriean Videanu şi Ion Ariton”, se spune în comunicat.

Asociaţia precizează că, în activitatea de vânzare desfăşurată de marile lanţuri de retail, modificările de preţ pot apărea cu frecvenţă zilnică, iar în unele cazuri chiar de mai multe ori în aceeaşi zi, în funcţie de dinamica pieţei. Pentru ca un consumator să poată beneficia efectiv de cel mai mic preţ ar trebui să aibă acces neîntrerupt la Internet, precum şi posibilitatea de a se deplasa rapid la locaţia respectivă.

Potrivit AMRCR, un astfel de sistem va fi foarte greu de utilizat de o gospodină din Titan, care nu navighează permanent pe internet şi are la dispoziţie doar mijloacele de transport în comun (altfel costul transportului ar putea depăşi avantajul preţului redus) pentru a se deplasa la un magazin din Chitila în timp util pentru a ‘prinde’ reducerea la mălai.

„Nu înţelegem nici viteza uimitoare cu care Guvernul a avizat Memorandumul privind înfiinţarea ‘Monitorului Preţurilor’, într-o lipsă totală de transparenţă şi fără consultarea prealabilă a părţilor vizate de acest proiect. Executivul pare să nu se fi gândit nici la resursele umane suplimentare necesare din partea retailerilor pentru operarea acestui sistem, efort care nu le-ar mai permite acestora să rămână competitivi pe o piaţă extrem de sensibilă la costuri’, a declarat director executiv AMRCR, Delia Nica.

Proiectul a mai fost prezentat şi la finalul anului trecut. „Monitorul preţurilor bunurilor de consum” ar urma să fie lansat de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Consiliul Concurenţei pentru informarea corectă a consumatorului asupra celor mai mici preţuri la produse alimentare de bază şi a magazinelor de unde acestea pot fi cumpărate.

Proiectul îşi propune crearea unei platforme online care să afişeze săptămânal preţurile produselor care fac parte din coşul zilnic al populaţiei, iar iniţiatorii consideră că un efect ar putea fi şi scăderea preţurilor ca urmare a creşterii concurenţei între magazine.

Faza pilot va fi implementată în perioada 1 martie 2015 – 31 decembrie 2015, cu finanţare de la bugetul de stat, urmând ca după încheierea acestei perioade susţinerea financiară să se realizeze din fonduri europene.

Sursa: Agerpres

 În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,864 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail national » Consiliul Concurenței vrea să lanseze, în acest an, proiectul „Monitorul Prețurilor”. Retailerii îl consideră inutil

Spune-ți părerea

  1. Asa cum a fost conceput, Proiectul „Monitorul preturilor” este o simpla pierdere de timp si de resurse financiare de la buget. Comparatia cu economia Greciei este amuzanta, iar faptul ca societatea civica este pusa in situatia de a asista doar la o coregrafie in trei (CC+ ANPC + APC) este o realitate trista. Nu intelegem pentru care motive Asociatia Consumatorilor de Produse Alimentare din Romania nu a fost consultata asupra acestui proiect, alaturi si de alte ONG-uri cu specializare pe zona consumatorilor.
    Nu ne este clar nici ce se intampla cu mormanul de informatii, ce nevoie are o gospodina din Botosani sa afle pretul din Piata Obor? La ce foloseste? Consumatorul roman nu are nevoie de date inutile!
    Sustinem in totalitate punctul de vedere al AMRCR; si noi- ACPA Romania- credem ca
    modificările de preţ pot apărea extrem de des, chiar de mai multe ori pe zi. Pentru ca un consumator să poată beneficia efectiv de cel mai mic preţ este nevoie sa fie conectat permanent la Internet si sa detina, probabil, un avion personal cu care sa se poata deplasa la diverse locatii.
    Intrebare: Cine-i plateste kerosenul?

    Răspunde
  2. […] Concurenţei a readus, de curând, în discuţie iminenta lansare a proiectului “Monitorul Preţurilor“, în timp ce Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) contestă utilitatea […]

    Răspunde
  3. […] Romanian Competition Council wants to launch this year, „The monitor prices„, while the Association of Big Commercial Networks in Romania (AMRCR), who includes all […]

    Răspunde
  4. […] sfârşitul lunii ianuarie 2015, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) contesta utilitatea introducerii platformei online „Monitorul Preţurilor”şi anunţa că nu va […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: