Schwarz Group (Kaufland și Lidl) vrea să achiziționeze cel puțin 100 de magazine real

Grupul german de retail Schwarz Group, operatorul reţelelor de magazine Kaufland şi Lidl, prezente şi în România, vrea să preia peste 100 de magazine real din Germania, rețea deținută de METRO AG. Doar 2 magazine real mai există în România.

real

Informația a apărut în publicația germană Lebensmittel Zeitung, care îl citează pe Klaus Gehrig, CEO al Schwarz Group, cel care, în cadrul unui eveniment desfăsurat de curând, a declarat public, pentru prima oară, interesul grupului de retail pentru achiziția a cel puțin 100 de magazine real, număr care ar putea fi depășit dacă poziționarea și traficul și altor magazine se dovedesc a fi bune. Achiziția ar putea însemna „dispariția” unui brand de retail foarte popular în trecut, prezent în Germania și în câteva țări europene printre care și România.

METRO AG operează în acest moment 279 de magazine real în Germania, divizia de hipermarketuri a grupului german de retail, care în anul financiar 2017/2018 a avut o cifră de afaceri de 7,077 miliarde de €. Hipermarketurile au suprafețe de vânzări cuprinse între 5.000 – 15.000 de mp. În plus, retailerul operează și un magazin online cu livrare la domiciliu, iar în anumite regiuni are disponibil și un serviciu de tip Click & Collect.

Schwarz Group operează peste 660 de magazine Kaufland în Germania și are aproximativ 75.000 de angajați. De asemenea, grupul german mai operează în Germania și 3.200 de magazine Lidl și are cca. 79.000 de angajați.

real în România

În noiembrie 2012, Auchan anunţa preluarea de la METRO GROUP (denumirea grupului german de la acea vreme, actual METRO AG) a 95 de hipermarketuri real și a 13 centre comerciale din România, Polonia, Rusia și Ucraina. În România, Auchan a preluat, iar apoi rebranduit, 20 de hipermarketuri real dintre cele 24 cât avea rețeaua în România la momentul preluării.

Cele 4 hipermarketuri real rămase în România – Arad, Constanta Nord, Oradea Episcopia și Suceava – nu au putut fi parte din tranzacția dintre Grupul Auchan şi METRO Group din motive concurențiale, acestea continuând să fie operate de METRO Group prin compania Real Hyper Magazine SRL.

Mai apoi, în ianuarie 2017, METRO Group a vândut părţile sociale deținute în cadrul Real Hyper Magazine SRL companiei Terazone Enterprises Limited, care în acest moment mai operează doar 2 magazine sub brandul real în România, la Arad și Oradea, celelalte 2 magazine fiind închise.

Terazone Enterprises Limited este o companie de tip offshore şi este reprezentată, printre alţii, de Dusan Wilms, cel care a condus atât operaţiunile METRO Cash & Carry în România, cât şi pe cele ale Real Hyper Magazine, de la tranzacţia cu Auchan până la mijlocul anului 2016.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,854 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Schwarz Group (Kaufland și Lidl) vrea să achiziționeze cel puțin 100 de magazine real

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: