SMART ID: Perdanții industriei de retail vor fi cei care se vor adapta târziu sau nu se vor adapta deloc Noului Retail

SMART ID, lider recunoscut al industriei IT din România și unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții și echipamente pentru retail, susține cu echipa sa de profesioniști digitalizarea și transformarea tehnologică a magazinelor din retailul autohton. Unul dintre cele mai importante repere în acest sens este implementarea de către SMART ID a primului sistem de case 100% self checkout, complet autonom, în hipermarketul Carrefour din orașul Sfântu Gheorghe, deschis la începutul acestui an. Sistemul 100% self checkout oferă consumatorilor posibilitatea de a-și plăti singuri produsele și de a eficientiza sesiunea de cumpărături. Acest proiect face parte din parteneriatul strategic pe care compania SMART ID îl are cu retailerul Carrefour. Despre acest proiect și despre Noul Retail, paradigma ce se bazează pe repoziționarea companiilor de retail în raport cu clientul final, am stat de vorbă cu Daniel Boangiu, Managing Partner SMART ID și cu Gabriel Georgescu, Chief Retail Officer în SMART ID.

Smart ID

Daniel Boangiu, Managing Partner Smart ID (foto stânga) este arhitectul celor mai importante implementări ale companiei SMART ID, în top companii din România. De la reengineeringul proceselor de business, la automatizări și digitalizari complexe în producție și logistică și până la revoluționarea magazinelor de retail, Daniel Boangiu, împreună cu o echipa de experți din SMART ID, prin credibilitarea de care se bucură în aceste industrii, a transformat mediile intensive de lucru, accelerând transformarea și scalând operațiunile organizațiilor până la nivele disruptive.

Gabriel Georgescu, Chief Retail Officer în SMART ID (foto dreapta) are o experiență de peste 15 ani în implementări de proiecte enterprise locale și regionale. Gabriel conduce o echipă de experți certificați în cele mai noi technologii pentru industria de retail din România și a gestionat proiecte de transformare și digitalizare din companii mari din România sau regionale, atât în retail cât și în alte industrii, iar în cadrul Carrefour, de la magazine de format mic până la primul hipermarket 100% Self Check Out, deschis de Carrefour la Sfântu Gheorghe.

Ce este Noul Retail?

Noul Retail, dincolo de o etichetă SEO, reprezintă o filozofie, este o noua paradigmă ce se bazează pe repoziționarea companiei în raport cu clientul final. Modificările necesare sunt profunde și necesită implicarea întregii organizații. Nu mai putem discuta doar de soluții software, de echipamente hardware, ci de o reașezare, de o nouă viziune.

În Noul Retail, se redefinesc roluri profesionale, se optimizează comunicarea cu clientul final, se schimbă modelele de stimulare a apartenenței la un brand, interacțiunea clientului nu se mai limitează la timpul petrecut în zona “brick&mortar” și în egală măsură experiența în magazin este definită de noi elemente: intimitate, interacțiune redusă, acces rapid la informații corecte și disponibile în timp real.

Soluțiile informatice devin un instrument ce trebuie să susțină dinamica impusă de business, să se integreze facil și coerent în mediile software existente, să fie suficient de flexibile, dar în egală măsură robuste, și să propună best-practice-uri validate de piață.

Ce schimbări aduce Noul Retail?

Când spun Noul Retail mă gândesc la posibilitatea scalarii către tehnologii cât mai inovative, care să susțină mixul dintre omnichannel și centricitatea pe client, bazate pe orientarea către ecosisteme perfect integrate și medii în care experiență clienților oferă posibilități nelimitate.

În mod aplicat, trecerea la Noul Retail, va aduce modificări semnificative în lay-out-ul fizic și funcțional al unui magazin:

  • Know-Your-Customer (KYC) sau cunoașterea clientului. Devine obligatoriu ca fiecare retailer să își cunoască clienții, ca tipologie și preferințe comportamentale – local, regional și național – pentru a putea propune o abordare Customer –Centric. Cunoașterea clientului este extrem de importantă, dar este și un subiect delicat, care generează în permanență dezbateri deoarece trebuie realizată respectând normele etice și dreptul la intimitate al clientului.
  • Experiența check-out redesenată prin abordări self și în viitor chiar frictionless (fără atingere)
  • Vânzarea consultativă implementată indiferent de tipul de retail. Degrevarea personalului de activitățiile specifice de casier și orientarea spre o abordare consultativă va îmbunătăți semnificativ experiența clientului
  • Prețurile dinamice susținute de etichete electronice vor permite o agilitate ridicată și implementarea unor politici de accelerare a vânzării pentru produse cu durata de viață scăzută la raft sau pentru vânzări de tip Cross.
  • Asigurarea prezenței stocului la raft pentru specificitatea fiecărui tip de produs
  • Remodelarea timpului petrecut în magazine de către client și diminuarea perioadei petrecută la check-out cu ajutorul soluțiilor de tip self scan
  • Creșterea interacțiunii clientului cu brandul, înainte sau după procesul de vânzare efectivă, prin noi mecanisme de marketing ce vor necesita date în timp real și interconectare între toate sistemele IT.

Primul Sistem 100% self CheckOut din România – proiectare, pregătire, teste și implementare

În acest context al Noului Retail, proiectul cu primul Sistem 100% self checkout din România, realizat împreună cu Carrefour România, este o direcție normală în care o companie face pașii necesari și a ales un partener tehnologic capabil să susțină acest proces.

Carrefour este, în opinia noastră, unul dintre trend setteri în industrie, la nivel global și local, un deschizător de drumuri și una dintre companiile care vor revoluționa, cu siguranță, piața de retail din România.

Deschiderea primului magazin de tip hipermarket 100% Self CheckOut rămâne un proiect de referință în industria de retail. Pregătirea proiectului a fost făcută secvențial, eficient, cu limitarea la maxim a riscurilor și testarea conceputului pe mai multe formate de magazine.

Implementarea s-a realizat în 18 zile, am început de pe 1 martie și am avut magazinul complet funcțional pe 17 martie, cu o zi înainte de deschidere, oferind asistență până pe 21 martie, inclusiv.

Pentru a pregăti până la cele mai mici detalii fiecare etapă din această implementare complexă am lucrat aproape 7/24 cu o echipă de peste 30 de specialiști în retail, care au acoperit toate ariile de implementare – Project Manageri, Technical Project Manageri, Architecti Soluții Retail, Arhitect soluții Mobile, Business Solution Architecti etc.

Privind per ansamblu, pregătirea a început cu mult înainte, am lucrat pe piloți succesivi, de la magazine mici, până la hipermarket, care au validat continuu că suntem în direcția bună, că știm să facem implementări și la scară mică și la nivel de hipermarket, reușind o scalare a soluției pe formate diferite de magazine.

Dincolo de unicitatea proiectului și complexitatea unor integrări complete, începând cu modulul fiscal, o soluție certificată de Smart ID pentru imprimantele NCR în conformitate cu legislația internațională, până la modulele Self CheckOut, POS, raportare, vânzări etc., multe ore de lucru au fost alocate gândirii proiectului în contextul pregătirii terenului pentru Noul Retail.

O soluție user friendly, cu arhitectură scalabilă

Implementarea de la Carrefour Sfântu Gheorghe a fost o experiență extraordinară, ne-a oferit o privire de ansamblu mult mai clară asupra întregului process pe care l-am perfecționat pe parcurs și care a dus în final la o lansare fără probleme.

Cele mai mari provocări în implementare au fost legate de faptul că am avut curajul abordării unui concept nou, faptul că a trebuit să gândim o soluție user friendly, cu arhitectură scalabilă, Cloud oriented, astfel încât să poată fi folosită de un număr relativ mare de clienți, din diverse medii, și care anterior erau asistați de către operatori. Faptul că soluția a fost acceptată imediat de către consumatori, validează și versatilitatea soluției și ușurința în utilizare.

Pentru post implementare în zona de suport clienți avem o echipă de experți în medii intensive de lucru, care asigură suport în call center și care sunt structurați pe layere de responsabilități, și tehnicieni on-field gata oricând să intervină atunci când apar problele legate de hardware și de ordin fiscal și care asigură intervențiile atunci când este cazul.

Echipa SMART ID

Unicitatea noastră ca echipă constă, pe de o parte, în modul inovativ în care gândim procesele, consultanța oferită de-a lungul întregului process de implementare, o remarcabilă experiență în maparea cerințelor de business cu capabilitățile clienților noștri și o orientare centrată pe client foarte bine structurată la nivel de procese interne.

Pe de altă parte se adaugă pasiune, curaj și o simbioză perfectă, o îmbinare naturală, care duce în final la rezultate extraordinare.

Faptul că avem o echipa experimentată, selectată cu atenție și pregătită să facă față celor mai mari provocări în implementarea celor mai noi tehnologii, expertiză inegalabilă a NCR și experiență în proiecte similare la companii de top din multiple industrii, au contribuit și ele la acest success.

Este admirabil modul în care Carrefour a înțeles această unicitate a noastră. Desigur că ne-a ajutat și faptul că am avut suportul unor centre de excelență ale producătorilor cu care lucrăm. Acest lucru ne dă încrederea necesară pentru a privi cu nerăbdare către un retail contactless, frictionless, zero click, cu formate noi și inovative de magazine în care vocea, realitatea augmentată și de ce nu chiar orientarea către ecosisteme centrate pe client.

Ce urmează?

În acest moment, în contextul accelerării schimbărilor post – Covid cred cu tărie că important este cine face primul pas. Contrar anumitor păreri din piață ne așteptăm să vedem o creștere incredibilă a consumului post – Covid, urmată de o revoluție incredibilă și un progress absolut remarcabil al tehnologiei în industrie.

De asemenea, contrar așteptărilor, marii retaileri din România încep ușor, ușor să trecă de la o strategie reactivă la una proactivă, lucru dovedit și de discuțiile și proiecte similare în care suntem implicați în acest moment cu Soluția NCR Self CheckOut.

Perdanții acestei industrii vor fi cei care se vor adapta târziu sau nu se vor adapta deloc Noului Retail. În acest context, proiectul Carrefour va schimba, cu singuranță, multe destine.

SMART ID Dynamics

Smart ID este liderul recunoscut al domeniului IT în România și cel mai important furnizor şi integrator de tehnologii de vârf care transformă spectaculos mediile intensive de lucru, la un nivel neatins până acum. Compania oferă aplicaţii conectate, în timp real, cu ajutorul cărora clienţii se pot mişca natural în mediile hibride fizico-digitale.

Pentru a reduce costurile proceselor cuprinse între plasarea comenzii şi livrarea către client, Smart ID Dynamics pune la dispoziţia clienţilor săi know-how şi experienţă în implementări complexe, simplificarea proceselor, soluţii şi echipamente mobile, automatizare şi robotizare, în contextul unei înţelegeri profunde a transformării digitale.

Compania a fost înfiinţată în 2010 de doi antreprenori vizionari, Daniel Boangiu şi Romeo Iacob, specialişti cu o experienţă de peste 20 de ani în soluţii de mobilitate şi automatizări, și a avut în 2019 o cifră de afaceri de 25 mil. de euro.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *