Creșterea economică şi a puterii de cumpărare nu sunt suficiente pentru a obţine încrederea consumatorilor români

Pe parcursul anului 2018, consumatorii nu au mai redobândit încrederea în economie pe care au avut-o în 2017 și au devenit reticenţi pe fondul tensiunilor de pe piaţa monetară (creşterea ROBOR) şi a situației economice incerte.

retailul alimentar cumpărarePrin urmare, indicatorul Climatului de Consum măsurat de GfK este încă negativ, situat în zona de pesimism (-20.7).

Credit foto: Shutterstock

La nivelul Uniunii Europene, consumatorii sunt preocupaţi de scăderea nivelului de trai – protestele „Vestelor Galbene” din Franţa sau manifestările împotriva rasismului din Italia, creşterea preţului petrolului şi Brexit – evenimente care au dus la coborârea indicelui de încredere până la -6.

Doar 11% cred într-o evoluție pozitivă a economiei

Indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor. Doar 11% cred într-o evoluție pozitivă a economiei și în același procent se așteaptă ca rata şomajului să scadă în următorul an. Cu toate acestea, românii arată ceva mai mult optimism atunci când vine vorba despre așteptările privind situaţia propriilor finanțe. Aproape un sfert dintre ei au încredere că aceasta va arăta mai bine, față de 19% anul anterior.

Chiar dacă piața FMCG și cea electro-IT au marcat creșteri în 2018*, consumatorii se arată reticenți când vine vorba despre achiziția bunurilor de folosință îndelungată pe viitor. Pentru anul 2019, 4 din 10 români (42%) declară că își vor micșora bugetul pentru achiziții precum mobilă, mașină de spălat, etc., aproape la fel de mulți fiind cei care spun că își vor menține constant bugetul pentru astfel de achiziții (41%). Doar 10% dintre români și-au exprimat intenția de a investi mai mult decât până acum.

Dintr-o perspectivă mai largă, consumul casnic de bunuri de larg consum va fi menţinut în continuare de creșterea venitului disponibil al populaţiei, un impact care poate fi compensat de înăsprirea termenilor de creditare.

GfK

Rezultatele provin din studiul GfK Omnibus, realizat prin metodologia TAWI (interviuri realizate pe tabletă), pe 1.020 respondenţi, reprezentantiv la nivel național.

* Industria bunurilor de larg consum a înregistrat pe parcursul anului 2018 o creștere de aproape 6% comparativ cu 2017, conform studiului GfK Consumer Panel.

** Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a marcat o creştere de 13% comparativ cu anul anterior.

GfK conectează datele şi ştiinţa. Soluţiile inovatoare de cercetare oferă răspunsuri la întrebări esențiale de business din jurul consumatorilor, pieţelor, brandurilor şi media, acum şi în viitor. Ca un partener de cercetare şi analiză, GfK promite clienților săi din toată lumea „creştere prin cunoaștere”.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *