PROFI a înregistrat o creștere de 39% a cifrei de afaceri în 2016, față de 2015, cea mai mare din retailul autohton

Retailerul PROFI a înregistrat o creştere de peste 39% a cifrei de afaceri în 2016, faţă de 2015, aceasta fiind cea mai mare creştere din retailul alimentar din România. Creşterea cifrei de afaceri a întregului retail modern din 2016 versus 2015 a fost de 10,56%. Kaufland rămâne liderul retailului autohton după cifra de afaceri.

PROFIAstfel, în 2016, retailerul Profi a avut o cifră de afaceri de 3,54 de miliarde de lei (cca 790 de milioane de euro) faţă de 2,54 miliarde de lei (cca 573 de milioane de euro) în 2015, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, cu o creştere procentuală, raportată la cifra de afaceri în lei, de 39,32%.

După Profi, retailerul Mega Image a întregistrat o creştere de 21% în 2016 faţă de 2015, Lidl a avut o creştere de 18%, Selgros Cash&Carry de 12%, Auchan şi Carrefour de câte 10%, Penny Market de 8%, Kaufland de 6% şi cora de 1%. Singurii retaileri care au avut o scădere a cifrei de afaceri în 2016 au fost Metro Cash & Carry (- 3%) şi Billa (- 2%), acesta din urmă fiind preluat de către Carrefour, reţeaua aflându-se în plin proces de rebranding.

CA retaileri alimentari

Profi poate intra, în 2020, în top 3 retaileri alimentari 

Revenind la Profi, o reţea care a încheiat anul 2016 cu 500 de unităţi şi cu intenţia declarată de a deschide alte 200 de magazine în 2017, a devenit în acest an retailerul cu cele mai multe unităţi din România, după ce, de la începutul anului şi până în prezent au fost inaugurate 70 magazine, reţeaua naţională având în acest moment 570 de unităţi, în cele 3 formate de magazine: Standard, City şi Loco.

Creşterea de 39% înregistrată de Profi în 2016 şi actuala expansiune susţin prognoza şi analiza revistei retail-FMCG.ro efectuate la finalul anului trecut, prin care am estimat că, dacă retailerul Profi îşi va menţine ritmul actual de creştere, va intra în top 3 retaileri alimentari din România în 2020, iar în 2023 poate deveni chiar lider de piaţă.

Profi a reprezentat la finalul anului trecut obiectul celei mai mari tranzacţii din retailul autohton, reţeaua fiind preluată de Mid Europa Partners, una din cele mai importante firme de private equity axată pe achiziţii în Europa Centrală și de Est, de la compania Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), pentru 530 de milioane de euro.

De altfel, în martie 2017, Profi a beneficiat de o investiție de 25 milioane de euro din partea BERD, ce va sprijini continuarea extinderii rețelei de magazine Profi, în special în orașele mici ale României.

Creştere de 10,56% a retailului modern din România

În 2016, cifra de afaceri totală înregistrată de retailerii alimentari a fost de 47,4 miliarde de lei (10,56 miliarde de euro), în creştere cu 10,56% faţă de 2015 când retailul modern a înregistrat o cifră de afaceri totală de 42,9 miliarde de lei (9,65 de miliarde de euro).

Kaufland România a raportat o cifră de afaceri de 9,691 miliarde lei (2,134 miliarde euro) în anul calendaristic 2016 și își menține locul întâi pe piața de retail din România. Kaufland operează în acest moment în România o reţea de 115 magazine.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,866 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » PROFI a înregistrat o creștere de 39% a cifrei de afaceri în 2016, față de 2015, cea mai mare din retailul autohton

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: