Începând de azi, magazinul carrefour-online.ro acceptă și plata cash la livrare

Lansat în 15 aprilie 2013, serviciul de cumpărături online cu livrare la domiciliu carrefour-online.ro, a intrat într-o nouă etapă prin introducerea plăţii cash la livrarea comenzii, începând de azi, 23 mai 2014.

Prezent la Evenimentul „Comertul de maine va fi digital„, Radu Butufei, Director E-Commerce Carrefour, a explicat de ce abia acum a fost introdusă această facilitate de plată, la mai mult de un an de la lansare, perioadă în care s-a folosit exclusiv plata cu cardul bancar, dar şi de ce are succes carrefour-online.ro ca şi business.

platacash

Misiune

Nu ştim dacă toate magazinele online şi-au setat o misiune atunci când s-au lansat, însă misiunea – declarată – a magazinului carrefour-online.ro este „să ofere convenience şi economie de timp consumatorilor din clasa de mijloc şi cea superioară, cu online shopping şi livrare la domiciliu,” conform declaraţiilor lui Radu Butufei.

Ce face diferit serviciul online al Carrefour?

Toată echipa care se ocupă de carrefour-online.ro este una nou creată şi dedicată exclusiv acestui proiect. Inclusiv Radu Butufei, fost adus la Carrefour special pentru acest proiect: “Principalele provocari au fost legate de construcţia unui serviciu nou – livrare de produse alimentare la domiciliu – în condiţiile în care, la momentul business plan-ului, nu exista niciun best practice în domeniu pe piaţă şi niciun fel de research pe un astfel de comportament de consum. Am fost nevoiţi să construim totul de la zero, bazându-ne într-o oarecare măsură pe date legate de piaţa de profil din occident şi în cea mai mare măsură pe propria noastră intuiţie. Chiar înainte de asta, o provocare esenţială a fost constituită de luarea deciziei de a începe cu food şi nu cu non-food.”

Cum funcţionează?

Propunerea şi inovaţia Carrefour a fost: „Salvează-ţi timpul şi cumpără săptămânal online toate lucrurile de care ai nevoie, la preţurile şi cu promoţiile din magazin, pentru că tot ce trebuie să faci este să intri pe site, să îţi comanzi produsele, iar a doua zi le vei primi acasă, comod şi fără efort.”

Peste 15.000 de produse sunt disponibile în carrefour-online.ro, cu acelaşi preţuri şi calitate ca cele din hypermarket.

De ce are succes carrefour-online.ro ca şi business?

„Pentru că ne-am concentrat pe convenience, pe uşurinţa de a folosi site-ul pentru a face o comandă şi pe timpul scurt pentru realizarea acesteia – în acest moment, media unei comenzi online este de sub 4 minute – iar alt focus pe care l-am avut a fost pe sortimentul de produse oferite.

Viteza site-ului a crescut vizibil faţă de data la care a fost lansat proiectul. Site-ul este intuitiv, produsele se găsesc foarte uşor,” a declarat Radu Butufei.

Ca inovaţie adusă de către Carrefour: utilizatorii pot face cumpărături direct din funcţia de search. Rezultatele search-ului apar imediat (sub bara de search), sub formă de poze, de unde produsele se pot adăuga foarte uşor în coşul de cumpărături. Legat de acest lucru, peste 80% dintre clienţii magazinului carrefour-online.ro cumpără direct din search.

În urmă cu două luni carrefour-online.ro a introdus şi funcţia de „shopping-list”.

O altă noutate, legată de „problema” deschiderii coletului la livrare, este aceea că livrează comenzile online în pungi transparente, prin care se poate verifica foarte uşor conţinutul, fără deschiderea coletului, deci fără ca beneficiarul să plătească o taxă aferentă deschiderii coletului, facilitate disponibilă chiar de la debutul serviciului, de anul trecut.

Versiunea iniţială de desktop a site-ului a fost urmată de una optimizată pentru dispozitive mobile, însă la nivel de conversie, smartphone-ul nu aduce conversii. „Acest lucru se întâmplă pentru că, prin specificul business-ului nostru, clienţii cumpără zeci şi – poate – sute de produse odată, ceea ce e destul de dificil de comandat de pe un telefon mobil. În schimb, pe tabletă, clienţii nosştri convertesc mult mai bine decât pe desktop, ceea ce înseamnă că tableta este noul desktop sau, oricum, viitorul desktop,” a precizat Radu Butufei.

Carrefour deţine şi o aplicație pentru telefoane mobile, utilă la cumpărături, disponibilă din decembrie 2013.

Până la sfârşitul verii, Carrefour va mai aduce o inovaţie, despre care Radu Butufei a putut spune doar că „în ceea ce priveşte experienţa de cumpărare de pe mobil şi cea de pe desktop, vom schimba din nou paradigma şi vom veni cu o noutate care va surprinde pe toată lumea, la nivel de interacţiune client pe segmentul de convenience.”

Vorbind despre modalitatea de plată, Radu Butufei a declarat: „Lansat iniţial doar cu plata prin card bancar, ca şi modalitate de plată, site-ul carrefour-online.ro a fost primul magazin online care a făcut acest lucru dar şi l-a şi asumat. Am făcut-o pentru că am dorit să creăm un comportament de consum şi credem în continuare că piaţa este în schimbare şi că oamenii care folosesc acest serviciu sunt în evoluţie.”

Începând de azi, 23 mai 2013, magazinul carrefour-oline.ro acceptă şi plata cash la livrare, în sistem ramburs. „Folosind ca sistem de plată unic cardul bancar, am atras către noi o nişă de consumatori, aceea „elită” care foloseşte cardurile bancare. Şi cum elitele comentează vis-a-vis de tot ce este legat de serviciul de cumpărături online – şi pe care noi le-am luat ca un feed-back foarte valoros – am pus în aplicare toate aceste „cereri”. Motivul pentru care intrăm abia acum cu ramburs este că am reuşit să schimbăm tot ce „elitele” au vrut să schimbăm şi putem doar să presupunem că „masele” le vor urma.

Introducem rambursul abia acum pentru că vrem – însfârşit – să ne adresăm unei mase mari de consumatori şi pentru că, odată introdus acest sistem de plată, nu puteam şti la ce avalanşă de comenzi ne putem aştepta,” a încheiat Radu Butufei.

Un alt punct forte al magazinului online îl reprezintă intervalele orare de livrare care au fost o noutate absolută, cel puţin la nivelul anului 2013, motiv pentru care rata de repeat a unei comenzi a crescut constant şi a ajuns în acest moment la peste 60%.

carrefour-online.ro

ghid de cumpărături online

Data oficială a lansării

25 iulie 2013

Acoperire

Bucureşti şi Ilfov

Orar

L:V 14.00-22.00

S: 10.00-15.00

Call Center, Info

clienti_online@carrefour.com

tel. 0800-0800-02

Sistem de plată

Online cu PayU

Foloseşte fişiere cookie

DA

Număr de articole

Peste 15.000

Număr produse marcă proprie

peste 1.500

Creşterea sortimentului

1.500 de articole/lună

Produse exclusive, Oferte exclusive

NU

Butoane de Social Media pe site

DA

Confirmarea comenzii

e-mail

Taxe de transport

taxă de livrare 15 lei

Timp de pregătire comenzi

Livrare a doua zi

Comandă minimă

150 lei

Livrare la domiciliu

DA (Fan Curier)

Ridicare comanda de la magazin

NU

Aceleaşi preţuri ca în magazin

DA

Aceleaşi promoţii ca în magazin

DA

Sistem fidelitate inclus

DA

Rată de repeat a comezilor

60%

Rată de retur

0

Pungi cumpărături

Gratuite, transparente

Versiune mobilă a site-ului

DA

Inovaţie

Cumpărături direct din funcţia de “search”

Carrefour operează în prezent în România 4 formate de magazine, cu un total de 150 de unitati: 25 hipermarketuri „Carrefour”, 80 supermarketuri „Market”, 44 magazine de proximitate „Express” şi un website de comerț online: www.carrefour-online.ro.

retail-FMCG

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,857 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Premium » Începând de azi, magazinul carrefour-online.ro acceptă și plata cash la livrare
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. […] Începând de azi, magazinul carrefour-online.ro acceptă și plata cash la livrare […]

    Răspunde
  2. […] on April 15, 2013, online shopping service with home delivery carrefour-online.ro has entered a new phase with the introduction of cash payment on delivery order, from 23 […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: