Carrefour anunţă finalizarea procesului de remodelare a magazinelor BILLA din România, un proces care a durat 7 luni. Două deschideri noi de supermarketuri, în Cluj-Napoca şi Ştefăneştii de Argeş, duc la un total de 303 magazine operate de Carrefour în România.
Procesul de remodelare a început pe 1 martie 2017, odată cu deschiderea primului magazin Billa remodelat din Bucureşti, market Liberty Mall şi s-a încheiat pe 21 septembrie 2017 (la aproximativ 7 luni) cu transformarea ultimelor 4 magazine, din BILLA în Market, în oraşele: Bucureşti (2 magazine), Timişoara şi Mangalia.
În 22 decembrie 2015, Carrefour anunţă semnarea unui acord de achiziţie a societãţii Billa România, cu Grupul Rewe.
Într-o a două etapã, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenţei abrobã achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datoritã acestei achiziţii, Carrefour îşi întărea oferta multiformat, mergând totodatã mai aproape de clienţi.
Din 4 iulie 2016 a urmat a treia etapã, una de cunoaştere, care a debutat printr-o caravanã de vizite în cele 86 de magazine Billa, din toatã ţară şi la care au luat parte inclusiv membrii ai top managementului Carrefour România.
După terminarea vizitelor în magazinele Billa din toată ţară, a urmat cea de-a patra etapă în care rezultatele cravanei s-au materializat sub formă unui concept ce a preluat tot ceea ce este mai bun din BILLA şi din Market.
Echipe mixte BILLA şi Market au lucrat împreună atât la planurile şi layout-uri (deco) din magazine, cât şi la sortimente şi planul de deschideri al magazinelor remodelate.
„Transfomarea a urmărit în permaneneţă firul roşu al proiectului: „BEST OF BOTH : noul model are ceea ce este mai bun din BILLA şi din Market”, a declarat Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour România.
Majoritatea fostelor magazine Billa au fost transformate în unităţi Market, după modelul noului format „Best of Both”, restul fiind transformate în unităţi Expres Orange (de exemplu magazinul din Aeroportul Otopeni sau cel din gara de Nord) şi chiar Supeco (la Galaţi şi Craiova).
Toate aceste remodelări au fost realizate cu magazinele închise pentru perioade de timp între 5 şi 14 zile, în vederea acordării timpul necesar trasformării corecte. În această perioadă, clienţii au fost în permanenţă informaţi prin campania de comunicare desfăşurată pentru fiecare magazin în parte prin intermediul: cataloagelor de prezentare şi de deschidere ale noilor magazine, a bilboard-urilor exterioare şi a materiale media – ştiri TV locale prin care anunţăm predeschiderea şi deschiderea noilor supermarketuri.
Campania de comunicare a fost centrată în jurul angajaţilor din magazinele BILLA care au devenit vedetele principare ale acesteia şi promoterii noului model de supermarket, chiar la ei în oraş.
Carrefour a deschis şi 2 noi supermarketuri în Cluj-Napoca şi Ştefăneştii de Argeş, depăşind pragul de 300 de magazine, pe mai multe formate, în România.
„Această a patra etapă s-a încheiat pe 21 septembrie 2017, prin remodelarea ultimelor 4 magazine BILLA în Market din Bucureşti, Timişoara şi Mangalia, iar povestea Carrefour continuă. Odată cu ultimele magazine Billa remodelate, am deschis şi două noi supermarketuri în Cluj şi Ştefăneştii de Argeş, ajungând la un număr de 218 supermarketuri în România, dovadă a dorinţei noastre de a dezvoltă reţeaua de supermarketuri a grupului Carrefour pentru a ajunge aproape de cât mai mulţi consumatori,” a adăugat Jean Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour România.
Finalizarea procesului de rebranding a magazinelor Billa a marcat şi dispariţia altui brand de retail din România, Billa fiind prima reţea de magazine care a adus în România conceptul de supermarketuri cu suprafaţă mare, primul magazin fiind deschis în februarie 1999, în cartierul bucureştean Titan.
Carrefour
În România, Grupul Carrefour numãrã 303 magazine dintre care 32 hipermarketuri ‘Carrefour’, 218 supermarketuri (203 magazine ‘Market’ si 15 magazine ‘Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comerț online: www.carrefour-online.ro.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
