Planurile grupului Carrefour pentru 2019, parte din Planul de Transformare Carrefour 2022

La un an de la lansarea ambițiosului Plan de Transformare Carrefour 2022, rezultatele măsurilor implementate în 2018 au dat deja rezultate, iar pentru 2019 conducerea companiei a setat acțiunile care vor duce și mai aproape de îndeplinirea acestui plan. Iată actiunile pentru 2019, multe dintre ele aplicându-se și pentru piața din România: produse alimentare sănătoase și ecologice, revizuirea ofertei comerciale cu accent pe mărcile proprii, optimizarea suprafeței de vânzare din magazine, o ofertă omnichannel susținută de parteneriate și susținerea strategiei digitale.

Carrefour

Produse alimentare sănătoase și ecologice

În 2019, Grupul va continua inițiativele foarte concrete puse în aplicare în 2018, pentru a oferi produse alimentare sănătoase și ecologice:

– Într-o abordare tot mai responsabilă, în 2018, grupul Carrefour a semnat mai mult de 200 de contracte pentru a ajuta agricultorii locali să facă conversia către agricultura ecologică. În februarie 2019, alianța de achiziții „Envergure” dintre Carrefour și Système U a încheiat 4 acorduri pentru reevaluarea prețului laptelui plătit producătorilor

– După succesul conceptului comercial „Bio Expérience” din magazinul din Chambourcy (circa 8.000 de SKU-uri 100% organice, într-o suprafață de vânzare de peste 600 mp, special destinată produselor organice), retailerul francez intenționează în 2019 să extindă implementarea acestui concept instore în cel puțin alte 30 de hipermarketuri

– În 2018, Carrefour a generat o creștere puternică a vânzărilor de produse ecologice, care a ajuns la 1,8 miliarde de euro pe întreg grupul. Grupul confirmă obiectivul de vânzări pentru produsele ecologice de 5 miliarde EUR până în 2022

Revizuirea ofertei comerciale cu accent pe mărcile proprii

Carrefour accelerează revizuirea în profunzime a ofertei sale comerciale din magazine și regândește gamele de produse și servicii pentru a răspunde mai bine așteptărilor consumatorilor:

– După reducerea sortimentației cu 6% în 2018, retailerul planifică acum să o reducă cu 15% până în 2020, la nivel global (față de 10% cât era setat inițial)

– Această revizuire este însoțită de un proces aprofundat de schimbare a mărcii proprii Carrefour și de dezvoltare a unor game noi, pentru a pune un accent mai mare pe calitatea și prețul produselor marcă proprie

– Grupul își reconfirmă obiectivul de a atinge o treime din vânzările sale totale numai prin intermediul produselor marcă  Carrefour, până în 2022.

Otimizarea suprafeței de vânzare din magazine – reducerea suprafeței totale de vânzare cu 400.000 mp până în 2022

Carrefour continuă să-și modernizeze rețeaua de magazine dar și oferta sa, adaptându-se la particularitățile fiecărei zone unde retailerul operează. Grupul își va continua efortul de a reduce zonele neperformante de vânzări, în principal cu produse nealimentare și își intensifică ambiția de  a realiza obiectivul de reducere a suprafeței totale de vânzare cu 400.000 mp până în 2022, un obiectiv setat la nivel global.

O ofertă omnichannel susținută de parteneriate – vânzări online în 2018 de aproape 1,2 miliarde de euro

O ofertă omnichannel susținută de parteneriate este acum în plină desfășurare în cadrul Grupului. Carrefour a lansat în mod special, în 2018, site-urile unice în fiecare țară:

– În 2018, vânzările online de produse alimentare au crescut cu peste 30%, ajungând la aproape 1,2 miliarde de euro

– Grupul Carrefour continuă extinderea ofertei sale omnichannel și confirmă obiectivul de a vinde online de 5 miliarde de euro în 2022.

Strategia digitală – Centrul Digital

Ca parte a strategiei sale digitale, Carrefour va face un nou pas în această direcție în luna martie 2019, odată cu deschiderea Centrului Digital. Centrul va găzdui echipe comune Carrefour – Google Lab, experți în inteligența artificială și Machine Learning și peste 300 de angajați ai Carrefour specializați în digital și în e-commerce.

În paralel cu toate acestea, noile alianțele de achizitii ale Carrefour, în special cu Système U și Tesco, vor începe să producă rezultate începând din 2019.

Întreg raport, AICI.

Carrefour

În 2018, Carrefour Group a înregistrat vânzări de totale de 89,8 de miliarde de €, în creștere cu 2,5% la un curs de schimb constant.

Carrefour România a înregistrat în 2018 vânzări de 605 milioane de euro, o creștere de 6,1% față de 2017, țara noastră fiind a doua piață din lume pentru retailerul francez ca procent de creștere, după Argentina și piața cu cea mai mare creștere din Europa.

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele 358 de magazine din toată țara, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro, de unde clienţii din Bucureşti pot achiziţiona produse alimentare din secţiunea „Supermarket Online”, dar şi produse nealimentare din secţiunea Carrefour&Partenerii, cu livrare oriunde în ţară sau cu ridicare de la punctele „Click&Collect” din hipermarketurile Carrefour.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *