Formatele de magazine de dimensiuni mici din Europa Centrală și de Est au adus consolidare pieței de retail din această regiune

Conform analiștilor de la LZ Retailytics, formatele mici de magazine, operate local, în zona Europei Centrale și de Est și în Sudul Europei de Est, aduc consolidare piețelor de retail din care fac parte. Iată cum arată Top 10 branduri locale de retail, din Europa Centrală și de Est și din Sudul Europei de Est, după suprafața de vânzare adăugată în 2018, unde se regăsesc și 2 branduri operate în România: Lidl și PROFI.

retail

Astfel, în regiunea Europa Centrală si de Est, peste 70% din suprafața de vânzare adăugată în retailul alimentar în 2018 cuprinde magazine de dimensiuni mai mici de 400 mp.

Rusia, driverul de creștere din regiune pe formatele mici de retail

Expansiunea magazinelor în 2018 din această regiune a fost determinată, în mare parte, de creșterea numărului de magazine de dimensiuni mici, pe formatele de proximitate și de discount, dintr-o singură țără. Este vorba de Rusia, unde, la fel ca în anii precedenți, liderii pieței de retail, X5 și Magnit, au condus acest clasament, valorificând potențialul foarte mare de dezvoltare al pieței de retail alimentar din această țară.

De asemenea, lanțul de magazine cu prețuri mici Krasnoe & Beloe, și-a extins cu succes rețeaua la nivel național.

Formatul de tip discounter. Lidl, prezent în 9 din 10 țări

Pe de altă parte, discounterul german Lidl, cu conceptul său de quality-discount, este singurul retailer care câștigă teren în 9 țări din această regiune, majoritatea creșterii provenind din Polonia și România.

Lidl a adăugat în 2018 o suprafață efectivă de vânzare de cca. 152.000 de mp în această regiune din Europa. În România, retailerul a deschis în 2018 un număr de 21 de magazine.

În România, Lidl operează în acest moment o rețea de 244 de magazine, având drept competitor pe segmentul de discount doar pe REWE România, care operează în România o rețea de 236 de unități Penny Market.

Discounterul german Lidl demonstrează că este cel mai bine adaptat format din regiune. Operând simultan în 9 țări, conceptul de discount orientat spre calitate (quality-discount) arată o dinamică a creșterii cu mult peste media pieței, datorită dezvoltării continue a ofertei sale de vânzare față de segmentul de supermarketuri.

Rusia și Polonia, unele dintre piețele neconsolidate din regiune, oferă oportunități ample de expansiune în detrimentul magazinelor independente din retailul tradițional. Este vorba de brandurile de retail orientate spre discount, cum ar fi: Pyaterochka, Magnit și Biedronka, lideri pe acest segment în țările lor.

Formatul de proximitate. PROFI, unul dintre retailerii cu cea mai mare expansiune din regiune

Spre deosebire de anii anteriori brandurile locale de proximitate din regiunea CEE, cum ar fi Dino și Żabka din Polonia și PROFI din România, își măresc în mod constant rețelele de magazine, peste media de expansiune a pieței. Toate cele trei branduri de retail sunt exemple de lanțuri de magazine de dimensiuni mici care, în ciuda unor medii competitive si provocatoare în piețele în care îsi desfășoară activitatea, au reușit să crească cu succes la nivel național.

În 2018, PROFI a deschis un total de 232 de magazine, ceea ce a însemnat cca. 74.000 de mp de suprafață efectivă de vânzare.

Retailerul PROFI ROM FOOD, ce aparține companiei Mid Europa Partners, operează în România 3 formate de magazine de proximitate: PROFI Standard și PROFI City, formate destinate urbanului mare și mic și PROFI Loco, formatul destinat zonei rurale, zonă cu un potențial enorm de dezvoltare.

PROFI a încheiat anul 2018 cu un număr de 925 de magazine, iar în acest moment, este foarte aproape de a atinge pragul de 1.000 de magazine de proximitate în România, pe toate cele 3 branduri, fiind rețeaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografică din România.

PROFI a fost, la finalul lui 2016, obiectul celei mai mari tranzacţii din retailul din România, reţeaua fiind preluată de Mid Europa Partners, una din cele mai importante firme de private equity axată pe achiziţii în Europa Centrală și de Est, de la compania Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), pentru suma de 530 de milioane de €.

Întregul raport LZ Retailytics îl puteți citi, în curând, AICI.

 

LZ Retailytics este un grup internațional de analiști care sprijină industria de retail & FMCG cu date și analize detaliate pentru a facilita planificarea afacerii și luarea deciziilor. Grupul oferă aceste informații sub forma unei platforme digitale inovatoare, precum și prin ateliere de lucru, traininguri interne și proiecte consultative. LZ Retailytics face parte din Lebensmittel Zeitung (LZ), cea mai importantă publicație B2B dedicată retailului și industriei FMCG din Germania.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,825 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Formatele de magazine de dimensiuni mici din Europa Centrală și de Est au adus consolidare pieței de retail din această regiune

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: