Retail & FMCG – Sinteza săptămânii 24 – 28 iulie 2023

Retail & FMCG – Principalele titluri din retailul alimentar şi industria bunurilor de larg consum (FMCG) din România, în sinteza săptămânii 24 – 28 iulie 2023.

B2B Meetings by retail-FMCG.ro, platforma online care conectează retailerii cu furnizorii de tehnologie echipamente, soluții și servicii pentru retail, FMCG și eCommerce se deschide pentru participanții la EXPO RETAIL 2023 – Digital, Green & Tech, târgul profesional organizat de publicația retail-FMCG.ro, dedicat tehnologiei, echipamentelor și serviciilor pentru retail, eCommerce și industria FMCG, ce va avea loc în perioada 25 – 26 octombrie 2023, la Combinatul Fondului Plastic, din București.

Platforma B2B Meetings are rolul de a programa întâlniri de business în perioada 25 – 26 octombrie, în care se va desfășura expoziția. Partenerii EXPO RETAIL 2023 – Digital, Green & Tech au întâlniri de business încluse în pachetele de parteneri. Expozanții, dar și alte companii care nu sunt expozanți, pot achiziționa un plan cu 3, 5 sau mai multe întâlniri. 

Înregistrare buyeri și furnizori

retailRetail

În 2022, Lidl România a colaborat cu 450 de producători locali de fructe și legume autohtone, din toate regiunile țării, înregistrând o creștere de 20% față de anul precedent. În același an, retailerul a avut un total de 100.314 tone de fructe și legume românești pe rafturi.

Carrefour România, Fundația Carrefour din Franța și Fundația WorldSkills România pregătesc profesorii de specialitate în domeniul gastronomiei sustenabile.

PENNY și Academia de Studii Economice București au anunțat rezultatele studiului despre dezvoltarea unor soluții locale de business în domeniile agriculturii și producției bunurilor de larg consum, derulat în cadrul proiectului 3RO.

FMCG

MARESI Austria GmbH, companie care face parte din grupul alimentar austriac VIVATIS, cu sediul la Viena, și-a extins portofoliul de produse nealimentare și preia compania ENIGMA Trading 2000, în România, unul dintre principalii jucători din piața locală a produselor de menaj.

RUCODEM – Uniunea Română a Producătorilor de Cosmetice și Detergenți a lansat, la începutul lunii iunie 2023, PREP P RO – Proiectul privind Eficiența Resurselor Produselor Pudră în România, o inițiativă voluntară care propune dezvoltarea și încurajarea deprinderilor consumatorilor români către modele mai durabile în domeniul spălării rufelor, cu detergenți pudră, mai concentrați. Despre această inițiativă, susținută de Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și despre campania de comunicare dedicată, cu durata de trei luni, pentru informarea publicului din România, am stat de vorbă cu Mihaela Rabu – Director General RUCODEM.

Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors Beverage Company, unul dintre principalii jucători de pe piața berii din România, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 798 de milioane de lei, în creștere cu peste 11% față de anul trecut. Interviu cu Alexandru Nomicos, CFO Bergenbier S.A despre piața berii din România, despre noutățile din portofoliul producătorului, dar și despre principalele proiecte de sustenabilitate ale companiei.

Grupul de firme AGRICOLA a înregistrat în primele 6 luni ale anului o cifră totală de afaceri de aproximativ 567,651 mil. lei (aproximativ 115 milioane eur), cu 13% mai mult față de prima parte a anului precedent.

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, a anunțat rezultatele financiare globale pe primul semestru al anului 2023, raportând că vânzările totale au crescut cu 1,6%, ajungând la 46,3 miliarde CHF (6 luni 2022: 45,6 miliarde CHF) după un impact negativ al schimbului valutar (cu 6,7%) și al achizițiilor nete (cu 0,4%).

E-commerce

Adopția ecommerce pentru produsele de folosință zilnică a crescut tot mai mult în rândul clienților eMAG care, în prima jumătate a acestui an au comandat, în medie, cu 22% mai multe produse din această categorie.

Analize

Sectorul de retail a atras 21% din volumul total de investiții înregistrat în primul semestru din 2023, în creștere cu 7% față de aceeași perioadă a anului trecut, menținându-se în jurul valorii de 39 milioane de euro.

Evenimente

EXPO DIY 2023 – Smart Green Home, singura expoziție B2B din România dedicată produselor din categoriile bricolaj, materiale construcții, amenajări interioare, instalații și grădină, cu focus pe soluții și produse „verzi”, care a avut loc în perioada 28 – 29 iunie 2023, la Universitatea Politehnica din București, prezintă concluziile ediției din acest an, cifre, imagini și povestea video.

Save the date 26 – 27 iunie 2024, perioadă când va avea loc cea de-a 3-a ediție a EXPO DIY – Smart Green Home, la Universitatea Politehnica din București.

A doua ediție a evenimentul EXPO DIY 2023 – Smart Green Home a fost organizată de BricoRetail.ro, publicația B2B dedicată sectoarelor DIY, Home Improvement & Garden.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *