Sinteza săptămânii 11 – 15 ianuarie 2016

Principalele titluri din retailul alimentar şi industria FMCG, în sinteza săptămânii 14 – 18 decembrie 2016:

Retail

hypermarketcartÎn contextul în care investiţiile imobiliare în principalele ţări ale Europei Centrale şi de Est – România, Cehia, Ungaria, Polonia şi Slovacia – au fost, în 2015, de 8,4 miliarde de euro, în creştere cu 14% faţă de 2014 şi mult peste previziunile iniţiale, investiţiile în retail au atins, în premieră, nivelul de 43% din totalul consemnat în Europa Centrală şi de Est.

Credit foto: Shutterstock

La mijlocul celei de a doua săptămâni din ianuarie 2016, PROFI îşi reia expansiunea accelerată deschizând două magazine, la Aiud şi Craiova. 369 de magazine numără reţeaua naţională PROFI.

Smart TV-uri compatibile Netflix

Rata absenteismului în România, adică proporţia zilelor de absenţă din totalul zilelor lucrătoare dintr-un an, a fost de 2,2% în 2015, potrivit studiului PwC Saratoga, în uşoară scădere faţă de 2014, atunci când a fost de 2,4%. Aceasta s-a tradus într-un cost de 703 Euro per angajat la nivelul pieţei generale, costul absenteismului fiind mai scăzut în retail (440 Euro pe an per angajat).

Lidl continuă investițiile în România prin construirea celui mai modern și ecologic centru logistic, cel de-al patrulea din portofoliul companiei. Depozitul reprezintă o investiție de peste 20 de milioane de euro.

Retail internaţional

Carrefour finalizează achiziția Rue du Commerce, cel mai important comerciant online de produse non-food din Franţa.

Veniturile Carrefour, cel mai mare al doilea retailer mondial, au urcat cu 2,4% în trimestrul patru din 2015, datorită majorării vânzărilor în Spania şi Italia, compania înregistrând al patrulea an consecutiv de creştere a vânzărilor în Europa

FMCG

Grupul belgiano-brazilian Anheuser-Busch InBev a reuşit să strângă 46 de miliarde de dolari de pe urma unui emisiuni de obligaţiuni semnificative care îi va permite să finanţeze preluarea rivalului SABMiller.

România va fi reprezentată de numai opt producători la ediţia din acest an a Expoziţiei internaţionale pentru Industrie Alimentară, Agricultură şi Horticultură „Săptămâna Verde” (Grune Woche) de la Berlin, care însă vor participa pe cont propriu deoarece Ministerul Agriculturii nu sprijină financiar, în 2016, participarea la acest târg.

Majoritatea produselor alimentare s-au ieftinit în 2015. Cele mai mari scăderi s-au înregistrat la produsele: mălai, lapte, conserve de carne și unt, conform datelor furnizate de INS (Institutului Naţional de Statistică).

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,908 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Sinteza saptamanii » Sinteza săptămânii 11 – 15 ianuarie 2016

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: