Venituri în creștere cu 19% în 2019 pentru Managis Bio, distribuitorul național de produse ecologice

Compania clujeană Managis Bio, importatorul și distribuitorul național de produse alimentare și cosmetice ecologice, a înregistrat venituri în creștere cu 19% în 2019, comparatv cu 2018, creștere care a avut la bază completarea și stabilizarea portofoliului de produse și listarea acestora în rețele noi de magazine.

Managis Bio

„Căutăm mereu să ne mărim portofoliul, care conține deja produse pentru toată familia, și de aceea ne veți vedea participând des la târguri internaționale de profil. Anul 2019 a fost un an important pentru dezvoltarea noastră, pe care l-am dedicat studiului pieței produselor ecologice, o piață foarte dinamică și care necesită constant actualizări. În acest context, am fost prezenți anul trecut la trei târguri internaționale importante de la Nurnberg, Barcelona și Varșovia. 

Ceea ce ne face optimiști este diversitatea pe care o caută consumatorii. Ei vor să fie surprinși și le place să găsească noutăți la raft”, a spus Daniela Salomie, fondatorul companiei Managis Bio.

De unde a venit creșterea în 2019?

Creșterea vânzărilor Managis Bio pentru anul 2019 s-a datorat în principal listării unor noi game de produse din brandurile existente deja în portofoliul companiei. În acest sens, Mogli a lansat biscuiții crackers cu susan, cu un ambalaj to go, iar biscuitele cu unt a completat suita de biscuiți cu cocos și cacao, fiind foarte aproape de performanțele celorlalte produse. A crescut și segmentul de cereale, în special pentru campania „Cel mai bun mic dejun”, pe care am creat-o și promovat-o cu ajutorul partenerilor de la Turtle.

În plus, ne facem cunoscuți prin implicarea constantă în educarea comunității pentru adoptarea unui stil de viată sănătos, în cadrul festivalurilor sau workshopurilor dedicate, unde am vorbit despre ce schimbări se pot face în privința alimentației sau am gătit alături de tine și copilul tău. Iubim copiii, iubim să experimentăm alături de ei și să ne îmbrățișam la atelierele pe care le organizăm, având convingerea că educația timpurie stă la baza următoarelor generații sănătoase și de succes.

Actualul context

Sunt în jur de trei luni de când contextul s-a schimbat profund din punct de vedere social, dar și din punct de vedere business. Nimeni nu s-a așteptat să avem un asemenea cutremur social și emoțional. Rămân însă optimistă și am convingerea că în viitor – pentru zona produselor alimentare/food – caracteristicile precum gustul, calitatea, produs ecologic certificat – vor sta din ce în ce mai mult la baza deciziei de cumpărare. Cred că după cele două luni în care ne-am izolat în casă și ne-am protejat, o să fim cu toții mai atenți la cât, dar mai ales la ce anume vom pune în coșul de cumpărături.

Cum s-a schimbat business-ul Managis Bio?

Principalele provocări au venit din zona de livrări. Suntem în căutare de parteneri pe parte de transport, curieratul fiind o problemă delicată în România. În această perioadă, am avut deseori surpriza să înregistram întârzieri pe teritoriul României, atât în livrările către depozitul nostru logistic, cât și în livrările către clienții noștri, deși în restul Europei transporturile se desfășurau în condiții foarte bune, chiar și în timpul carantinei obligatorii.

Pe lângă măsurile de securitate, pe care le-am asigurat în privința ambalării, depozitării și a transportului, am avut și avem toate certificările necesare și de la început am avut protecție pentru fiecare categorie de produse. Certificarea ecologică nu este doar o procedură, este un standard de siguranță.

Ce nu s-a schimbat?

Nu s-a schimbat prioritatea constantă de a avea furnizori de încredere, nu s-a schimbat grija noastră pentru fiecare client, indiferent de mărimea acestuia. Nu s-a schimbat grija față de colaboratori și angajați. Avem proiecte pe care le-am inițiat și pe care acum nu putem finaliza precum atelierele de gătit, prezentările la târgurile de copii și la alte evenimente, dar promitem să revenim cu webinarii și aplicații care să ne sprijine să ne ținem clienții aproape.

Ce strategie ați avut în această perioadă?

Înainte, dar mai ales în această perioadă, ne-am focusat pe a ne face cunoscuți și în alte rețele de magazine, pentru a asigura accesul unui număr cât mai mare de consumatori la produsele noastre. De asemenea, ne dorim să avem relații stabile cu buyerii din retail, și nu în ultimul rând să creștem vizibilitatea în zone unde nu eram prezenți. În aceeasi măsură, ne dorim să aducem produse noi și astfel să creștem numărul produselor ecologice calitative la raft.

Cum ați reușit să va țineți clienții aproape?

Noi am fost prezenți la birou, în depozit și oriunde a fost necesar în toată această perioadă. Și aici mă refer la echipa Managis Bio, o echipă mică, inimoasă și în același timp eficientă. Am avut stocuri suficiente, în pas cu cererea, am gestionat bine procesele de aprovizionare și am făcut livrările la termen. În plus, am reușit să lansăm produse noi cu mare succes.

Magazinul online www.managisbio.ro a înregistrat o creștere considerabilă a vânzărilor în perioada în care circulația a fost restricționată, dar considerăm că am reușit să o gestionăm cu brio situați. Am informat în mod constant clienții despre problemele întâmpinate. De exemplu au fost stocuri zero la unele produse cu cerere foarte mare precum drojdie, făînă sau mălai, pentru că nimeni nu a previzionat cererea enormă, însă am oferit suficiente suficiente alternative, iar clienții au descoperit, cu această ocazie, produse noi.

Cum va arăta businessul Managis Bio pe termen mediu și lung?

Pe termen lung, ne implicăm în devoltarea portofoliului cu produse ECO în zona food, dar și produse cosmetice și pentru casă. Sectorul jucăriilor este un aspect pe care ne dorim să-l atingem, în special al marionetelor, pe care deja le avem în portofoliu. Actuala situație, cu copiii acasă, poate dezvolta o creștere a implicării părinților în joc, și astfel comunicarea în familii se poate îmbunătăți.

Putem învăța o lecție din această criză?

Lectia cea mai importantă a fost respectul și sprijinul. Noi ne-am purtat respectos tot timpul și dacă am promis ceva, ne-am respectat promisiunea.

În ceea ce privește sprijinul, cred că toți cei care suntem acum activi în piață trebuie să ne sprijinim, de la producători la comercianți și retaileri. Fiecare avem momente de cumpănă, de împlinire sau de neîmplinire și cred că dacă am încerca să ne spijinim, vom câștiga împreună și am ieși cu mult mai bine din criza curentă.

Managis Bio

Produsele Managis Bio, cu brandurile Mogli, Turtle, Eisblumerl, Generous, Nutrisslim și Managis Bio, sunt disponibile in lanţul de magazine de specialitate Naturalia, în reţeaua de magazine Mega Image, în rețeaua de hipermarketuri cora, în rețeaua de magazine dm (drogerie markt), în reţeaua de magazine specializată Bebetei precum şi in farmacii, procesul de listare şi în alte reţele fiind în curs de desfăşurare.

De asemenea, produsele companiei Managis Bio sunt disponibile şi în propriul magazin online www.managisbio.ro.

Contact: Dipl. Ec. Daniela Salomie – daniela.salomie@managis.ro, tel: +40 724 350 013.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *