PROFI, foarte aproape să devină retailerul cu cea mai mare rețea de magazine din România

PROFI, retailerul care aparţine fondului polonez de private equity administrat de Mid Europa Partners, va deveni, în această lună, retailerul cu cea mai mare reţea de magazine din România, din punct de vedere al numărului de unităţi operate.

Astfel, MEGA IMAGE, va fi al doilea cel mai mare retailer din România, din punct de vedere al numărului de unităţi, retailer ce operează cele mai multe magazine în Bucureşti şi în judeţul Ilfov, sub 2 branduri de retail: MEGA IMAGE si Shop&Go.

PROFIPROFI a fost şi a rămas rețeaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografică din România, fiind prezentă în 274 de localităţi, la jumătatea lunii martie 2017, cu 3 formate de magazine: PROFI Standard, PROFI City si PROFI Loco, formatul destinat zonelor rurale.

În 2016, PROFI a deschis 134 de magazine, faţă de cele 51 deschise de MEGA IMAGE. În acest an, PROFI a redus diferenţa care în acest moment este de doar o unitate: 527 MEGA IMAGE faţă de 526 PROFI.

PROFI a deschis azi, 16 martie, 3 magazine, unul în Sadova (județul Dolj), unul în Maritei (județul Suceava) și unul în Cluj-Napoca, reţeaua sa ajungând la 526 de unităţi, cu peste 11.000 de angajați.

PROFI va deschide cca 200 de magazine în 2017

Dacă în ultimii ani, PROFI a deschis în jur de 100 de magazine în fiecare an, în 2017, retailerul vrea să ajungă la un număr de 700 de magazine la nivel naţional, ceea ce înseamnă că va inaugura în acest an cca 200 de magazine, lucru confirmat şi de recenta finanţare de 25 de milioane de euro de la BERD.

Expansiunea PROFI, cea care a dus la o astfel de prezenţă naţională, a făcut ca retailerul să ajungă, în prima jumătate a lui 2016, la o cifră de afaceri de 1.590.357.553 de lei, faţă de 1.077.157.554 de lei cât a înregistrat în prima jumătate din 2015. Saltul de 48% a fost cel mai mare din retailul alimentar din România.

La finalul lunii noiembrie 2016, Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), fondul de private equity administrat de Enterprise Investors (EI), a anunţat semnarea unui acord de vânzare a 100% din acţiunile Profi Rom Food către Mid Europa Partners, un alt fond polonez şi una din cele mai importante firme de private equity axată pe achiziţii din Europa Centrală și de Est.

Valoarea tranzacţiei, aprobată de către Consiliul Concurenţei la începutul lunii februarie 2017, s-a ridicat la 533 de milioane de euro, aceasta fiind cea mai mare tranzacţie din retailul românesc.

MEGA IMAGE va deschide cca 50 de magazine în 2017

Ahold Delhaize, operatorul reţelei MEGA IMAGE, şi-a arătat disponibilitatea de a susţine expansiunea în SE Europei, iar în România, principalul demers în acest sens include deschiderea primelor magazine Mega Image în orașul Cluj-Napoca. Aceasta este prima mişcare de expansiune pe o rază mai mare de 250 km față de București, regiune unde sunt concentrate majoritatea magazinelor.

Altfel, conducerea MEGA IMAGE a declarat că în 2017 va deschide cca 50 de magazine, la fel ca în anul precedent.

Mega Image este încă cel mai mare lanţ de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 527 magazine în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image (229), Shop&Go (296), Gusturi Româneşti (2).

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,830 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » PROFI, foarte aproape să devină retailerul cu cea mai mare rețea de magazine din România
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: