Inițiative „verzi” în retail

Piaţa de retail este în continuă schimbare, una dintre direcţiile pe care retailerii deja le-au abordat fiind cea ecologică. Unii retaileri se vor orienta spre formatul de „magazin verde”, adică vor fi mai atenți la consumul de energie și apă, vor produce mai puține deșeuri, iar ambalajele produselor vor fi unele ecologice. Toate acestea vor avea ca scop conștientizarea consumatorilor cu privire la impactul pe care felul în care își fac cumpărăturile îl are asupra mediului înconjurător.

Aceste iniţiative „verzi” au început să pătrundă şi în România, câţiva retaileri alimentari de la noi făcând deja paşi importanţi în această direcţie pe parcursul lui 2012.

Mega Image este unul dintre aceştia. În abordarea sa ecologică, pe care a adoptat-o în ultimii ani, retailerul face o alegere radicală, fiind prima companie de retail din România care alege energia regenerabilă, în cazul de faţă energie verde de la Enel. În urma unui acord recent semnat cu Enel, Mega Image este primul lanţ de supermarketuri din România care achiziţionează produsul Energie Verde.

Energia verde provine din surse care nu poluează. Spre deosebire de sursele de energie clasice, care sunt obţinute din surse convenţionale (petrol, carbon sau gaze naturale) energia verde provine din surse regenerabile, precum vânt, apă, soare. Mai mult decât atât, energia verde este mai curată şi nu lasă o amprentă de carbon.

Compania Selgros Cash & Carry România a inaugurat în luna octombrie2012 primul său parc fotovoltaic, amplasat pe acoperișul magazinului Selgros Pantelimon. Instalația realizată cu o investiție de circa două milioane de euro include 3.778 de panouri solare, are o putere de 906 kilowatti şi reprezintă una dintre cele mai mari investiţii de acest gen de până acum din România.

Despre cel mai complex proiect al unui magazin verde am aflat odată cu deschiderea magazinului cora din Bucureşti – Alexandriei, inaugurare care a avut loc la sfârşitul lunii noiembrie 2012. Primul magazin cora verde din punct de vedere al construcției se inaugurase în aceeaşi lună la Bacău.

Pentru construirea noul centru cora Alexandriei s-au folosit mai multe sisteme și idei inovative pentru protejarea mediului, așa încât magazinul a primit certificarea BREEAM (www.breeam.org) de construcție verde de clasa A.

Inovațiile au fost folosite atât la construcția propriu zisă a centrului comercial cora Alexandriei, cât și la echipamentele de exploatare a spațiului: 150 de tuburi solare care captează lumina naturală și o redistribuie la interior fără a crea efect de seră, recuperatoare de căldură montate pe sistemele de aer condiționat, sistem de trape și alte elemente de închidere și deschidere care permite circularea și împrospătarea aerului, izolarea termică a ușilor exterioare, colectarea şi tratarea apelor uzate şi alte sisteme moderne de protecție a mediului.

Viitorul va face posibil existența a mai multor iniţiative „verzi” precum cele de mai sus. Unele sunt deja în curs de dezvoltare, iar altele sunt pe cale să devină o certitudine. Un singur lucru este sigur: consumatorul este cel care are mai multe idei decât orice retailer de pe piață, de aceea este în continuare vital să se țină pasul cu cerințele consumatorilor și, chiar mai mult, să le fie anticipate dorințele și nevoile.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,957 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail national » Inițiative „verzi” în retail
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: