Retail & FMCG – Principalele titluri din retailul alimentar şi industria bunurilor de larg consum (FMCG), în sinteza săptămânii 26 – 30 aprilie 2021.
Reprezinți o companie care furnizează servicii, soluții și echipamente pentru retail și pentru companii, în general?
Înregistrează-ți compania în platforma B2B Meetings!
Retail
PROFI, retailerul ce deține rețeaua cu cea mai mare acoperire națională și cu cele mai multe magazine din România, a inaugurat în luna aprilie 2021 un număr de 10 magazine.
Dintre cele 10 magazine deschise în luna aprilie, o unitate este în format Standard (supermarket), 3 unități sunt City, formatul de proximitate, mai restrâns ca suprafață de vânzare și 6 unități sunt Loco, formatul dedicat zonei rurale.
Și anul acesta, Lidl le oferă tuturor angajaților din cele peste 290 de magazine 2 zile libere, în prima și a doua zi de Paște, pe 2 și 3 mai 2021, activitatea magazinelor fiind reluată marți, 4 mai.
Discounterul PENNY și-a continuat planul de expansiune în România prin deschiderea a două noi magazine: unul în Flămânzi, județul Botoșani și unul în Roșiorii de Vede, județul Teleorman. Cu aceste două deschideri, rețeaua PENNY ajunge la un număr total de 283 de magazine.
AMRCR (Asociația Marilor Rețele Comerciale din România) a atras atenția, prin intermediul unui comunicat, că transpunerea Directivei UE privind combaterea practicilor comerciale neloiale – modificată substanțial în Senat – prin includerea unor prevederi anti-concurențiale, ar putea descuraja relațiile comerciale și programele de sprijin pentru producătorii locali.
FMCG
Procter & Gamble a inaugurat o nouă unitate de producție în Urlați, județul Prahova. Fabrica va produce capsule de detergent lichid Ariel PODS, aceasta fiind cea mai recentă inovație a companiei din categoria detergenților de rufe.
Zoran Bogdanovic, CEO, Coca-Cola HBC, a vorbit despre modul în care cultura organizațională a influențat rezultatele bune obținute de Grupul Coca-Cola HBC pe parcursul unuia dintre cei mai dificili ani de până acum.
De 25 de ani, Nestlé introduce pe piață produse cu un gust și o calitate superioare, adaptate preferințelor consumatorilor, iar în această primăvară a venit cu noutăți la toate categoriile de produse pe care le deține în România: de la cafea și cereale pentru mic dejun și până la produsele culinare.
Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, înregistrează în perioada premergătoare sărbătorilor de Paște și Crăciun o dublare a vânzărilor față de restul anului. Cele mai căutate produse de curățenie de către consumatorii români aflate în portofoliul companiei sunt Nufăr Detartrant Clasic (lider de piață), Nufăr Scos Pete, Nufăr Baie, Nufăr Verde Geamuri, iar din gama Triumf cele mai vândute produse sunt Triumf Degresant Forte și Triumf Cuptoare.
Food Service retail
McDonald’s a fost alături de personalul din Linia Întâi și a oferit 14.000 de meniuri din partea casei în semn de apreciere pentru eforturile pe care aceștia le depun zilnic de mai bine de un an de zile în lupta cu noul coronavirus.
E-commerce
Compania de tehnologie 2Performant, liderul pieței de marketing afiliat din România, listată pe piața AeRO a BVB (simbol bursier 2P), a aprobat în cadrul Adunării Generale a Acționarilor din data de 23 aprilie bugetul de venituri și cheltuieli pe acest an, conform căruia compania țintește o cifră de afaceri de 25,58 milioane de lei, în creștere cu 26% față de 2020.
Mega Image și-a extins propriul serviciu de livrare rapidă, în două ore, pentru cumpărăturile din supermarketul online prin aplicația de mobil MEGA IMAGE și are acum acoperire în cele mai mari orașe din țară – București, Brașov, Cluj, Timișoara, Iași, Ploiești. Pe lângă cele șase orașe, serviciul a fost extins și în Ilfov, fiind acum disponibil în Pipera și Voluntari, dar și în Tunari, 1 Decembrie, Corbeanca, Popești-Leordeni, Dobroești.
Oameni
Coca-Cola a lansat recent un proces de transformare strategică la nivelul întregii companii pentru a crea o structură organizațională mai puternică. Compania construiește o organizație de tip “network”, bazată pe puterea de interconectare a echipelor, care combină scalarea la nivel global cu excelența în execuție din fiecare piață. Ca parte a acestui proces de transformare organizațională, au avut loc o serie de schimbări inclusiv în organizația din România.
Paul Barnett a fost numit Președinte al companiei Ursus Breweries, poziție pe care o va ocupa din luna iunie 2021. În același timp, Dragoș Constantinescu este promovat în rolul de Managing Director al diviziei care include Germania, Austria, Cehia și Slovacia, parte din grupul Asahi Europe & International.
Servicii pentru retail
Deschizător de drumuri pentru tot ce înseamnă astăzi servicii de merchandising în strategiile de promovare ale jucătorilor din retailul modern, ESSA Group, una dintre cele mai mari companii din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară, a accelerat dezvoltarea diviziei de merchandising, care anul trecut a ajuns să însemne 82% din cifra de afaceri de 15 milioane de euro a companiei.
Analize
Cifra de afaceri a retailului alimentar (FMCG retail) este estimată în jurul nivelului de 130 miliarde lei în 2020, după ce, în 2019, acest sector a înregistrat venituri de 118 miliarde lei, potrivit celei mai recente analize KeysFin. Creșterea se datorează atât proviziilor făcute de populație la începutul pandemiei, cât și trendului ascendent al vânzărilor online din food retail, peste media creșterii pieței de e-commerce, de 30% în 2020.
Studii
România înregistrează cel mai mare consum individual de pâine din UE, dar și cel mai mic preț pe acest produs, fiind cu 47% mai ieftină față de media europeană, potrivit datelor Eurostat. Exportăm produse de panificație în Europa, dar și în afara continentului, inclusiv cozonaci și produse congelate. Având în vedere aceste date, precum și apropierea sărbătorilor de Paște care pot influența decizia de cumpărare, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre obiceiurile de consum ale românilor privind produsele de panificație.
Românii se declară conștienți de impactul pe care îl are producția și consumul de alimente asupra mediului înconjurător și asupra sănătății, dar sustenabilitatea produselor alimentare este ultimul criteriu în decizia de achiziție, arată un sondaj inițiat de Upfield, lider mondial în produse vegetale și deținătorul brandurilor de margarină Rama, Delma și Becel.
Evenimente
GPeC SUMMIT – cel mai important eveniment de E-Commerce & Digital Marketing din Europa de Est – se va desfășura exclusiv online în zilele de 24 și 25 Mai. Evenimentul va conține 2 zile de Conferință, 17 Cursuri Intensive de E-Commerce & Marketing Online, 30+ speakeri de top și 44+ ore de conținut practic.
Bucharest Tech Week, festivalul organizat de UNIVERSUM Events, care transformă de cinci ani Bucureștiul în capitala tehnologiei, revine anul acesta, cu o spectaculoasă ediție adaptată condițiilor aparte în care funcționăm. “BUCUREȘTI. INIMA TEHNOLOGIEI” este conceptul care își propune săreunească, prin interacțiuni profesionale și personale, dar și prin networking facilitat și încurajat de platforma MyConnector, toți pasionații de inovație și tehnologie.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail