Retail & FMCG – Sinteza săptămânii 5 – 9 martie 2018

Retail & FMCG – Principalele titluri din retailul alimentar şi industria FMCG, în sinteza săptămânii 5 – 9 martie 2018.

retail magazineÎn perioada 16 – 19 mai 2018, va avea loc evenimentul tip expo & conference EXPO SHOP – Future Retail Solutions, prima expoziţie din România dedicată industriei de retail, un eveniment B2B organizat de Euroexpo şi Romexpo, în parteneriat cu revista retail-FMCG.ro. Pe data de 17 mai 2018, în cadrul expoziţiei, într-un spaţiu special amenajat, va avea loc şi conferinţa EXPO SHOP, organizată de Euroexpo şi revista retail-FMCG.ro.

Credit foto: Shutterstock

Retail

Campania „Căutătorii de Cămări”, iniţiată de Lidl, revine cu un nou tur culinar. Cu ajutorul pasionaților de gastronomie din întreaga țară, „Căutătorii de Cămări” își propun să descopere preparate autentice de altădată, renumite pentru specificul lor local. Premiul: 10.000 de euro. De asemenea, Lidl a continuat investițiile în România prin inaugurarea, în data de 8 martie, a primului magazin din Sighișoara, rețeaua națională ajungând la 221 de unități.

Tesco a preluat Booker Group, cel mai mare operator cash & carry din Marea Britanie, pentru 4 miliarde de £, creând astfel un nou centru de putere în piața retailului alimentar din Marea Britanie, o piaţă care se ridică la o valoare de 200 de miliarde de £ pe an.

Carrefour România a adus inovația în recrutare și a lansat primul chatbot în retailul din România, disponibil 24/24 prin aplicația Facebook Messenger.

Kaufland România va suporta toate costurile de alimentare ale clienților săi, posesori de vehicule electrice, din dorința de a încuraja tranziția către un mod de transport sustenabil și de a proteja astfel mediul înconjurător.

Experienţele femeilor care deţin o afacere se află în centrul celei de-a doua părţi a „Studiului privind Afacerile Independente”, o analiză realizată de către METRO la nivel internaţional, în 10 state.

Grupul de firme Presage/ Micro Food Company, cu capital 100% românesc, a anunțat deschiderea primei Fabrici de clătite ready made, Clatette, și semnarea primului contract cu un retailer alimentar, Auchan Romania.

FMCG

Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, a anunțat campania de responsabilitate socială corporativă „Unirea la feminin”, dedicată ridicării nivelului de solidaritate, empatie și coeziune în rândul comunității de femei din România.

Servicii

DAAS International Group, liderul pe piață din industria frigului comercial și industrial, sărbătorește 25 de ani de activitate și a lansat o carte care prezintă schimbările de pe piața din România ce au influențat major obișnuințele de consum ale românilor, o carte dedicată istoriei retailului românesc.

DS Smith plc a anunțat finalizarea procesului de achiziție a companiilor EcoPack și EcoPaper din România, achiziție în valoare de 208 milioane euro.

Analize

În România, volumul cifrei de afaceri din retail a scăzut în ianuarie 2018, față de decembrie 2017, cu 0,9%, dar a crescut cu cu 11,1% faţă de acceași lună a anului trecut, conform datelor furnizate de către Institutul Naţional de Statistică (INS). La nivel european, România a avut cea mai mare creștere a volumului de retail, de 11,0%, în ianuarie 2018 față de luna ianuarie 2017, conform datelor furnizate de Eurostat.

Studii

România se află pe locul 9 în clasamentul țărilor cu cel mai ridicat procent al afacerilor deținute de femei, potrivit studiului Mastercard Index of Women Entrepreneurs 2018.

Invisible Nature, firma de consultanță strategică în domeniul sustenabilității corporative și al conservării mediului, a derulat în parteneriat cu Questia Group un studiu online pentru a afla cât de responsabili sunt românii în comportamentul lor de consum și cât de mult influențează alegerea aspecte precum proveniența, certificările de sustenabilitate sau ingredientele și materialele din care este realizat produsul.

Evenimente

Pe data de 28 februarie 2018, a avut loc evenimentul Social Media Summit, organizat de Revista Biz, în cadrul căruia s-a lansat Digital Report 2018, ajuns la a doua ediţie, un raport care prezintă o radiografie complexă a industriei de digital din România, cu analize despre tendințele și evoluțiile pieței de digital si  opinii ale specialiștilor.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

 Retail & FMCG – în fiecare zi, pe e-mail

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,825 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Retail & FMCG – Sinteza săptămânii 5 – 9 martie 2018

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: