Retail & FMCG – sinteza săptămânii 30 martie – 3 aprilie 2020

Retail & FMCG – Principalele titluri din retailul alimentar şi industria bunurilor de larg consum (FMCG), în sinteza săptămânii 30 martie – 3 aprilie 2020.


De ce să te promovezi pe retail-FMCG.ro, mai ales în contextul actual ? Cine se poate promova pe retail-FMCG.ro? Tipuri de promovare disponibile. Detalii

Propunerea legislativă pentru plafonarea temporară a prețurilor alimentelor de strictă necesitate, care a trecut deja de Senat, va avea un impact profund negativ asupra producătorilor locali, unii dintre ei riscând închiderea producției, și va încuraja importurile.

Odată implementate, măsurile propuse vor duce la limitarea adaosului producătorilor din România, la nu mai mult de 10%, iar companiile aflate pe tot lanțul de distribuție – distribuitorii, companiile de cash & carry, retailerii și comercianții independenți – vor fi obligați să aibă și ei un adaos total de 10%, ceea ce va însemna pierderi pentru cei mai mulți dintre ei.

Argumente și precizări

retailRetail

Ca urmare a măsurilor critice în contextul COVID-19, care au dus la creșteri de prețuri la unele produse pe întreg lanțul de producție și de distribuție, Mega Image a anunțat noi acțiuni pentru a reduce prețurile la raft în această perioadă.

Credit foto: Shutterstock

Retailerul a continuat implicarea în comunitate prin donații de alimente, mâncare gata pregătită și produse de igienă și curățenie către spitalele și personalul medical din prima linie, din București, care tratează pacienți infectați cu COVID-19.

De asemenea, în contextul COVID-19, Mega Image continuă să investească în producătorii locali de legume, care au nevoie acum mai mult decât oricând de sprijin pentru a-și vinde recoltele și pentru a avea stabilitate financiară

PROFI a inaugurat în luna martie alte 20 de magazine, rețeaua națională ajungând la un total de 1.232 de unități, care funcționează în 565 de localități.

În contextul epidemiei de coronavirus din România, companiile Auchan Retail România și Leroy Merlin România, al doilea jucător de pe piața locală de DIY, cu sprijinul Ministerului Sănătății și al Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), au demarat organizarea unui centru de spitalizare pentru persoane noncritice.

Lidl a inaugurat 5 magazine în acest an calendaristic, unul dintre ele fiind o redeschidere, în orașul Târgoviște.

Studii

La momentul de față, România are capacități de producție care ar putea asigura în întregime necesarul de alimente al populației, este concluzia unui studiul realizat  de Termene.ro, platforma care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale companiilor.

În contextul actual al pandemiei cauzate de noul coronavirus, românii își modifică comportamentul pentru a se adapta noii realități. Astfel, 40% dintre românii din mediul urban declară că s-au implicat personal pentru a oferi ajutor altor persoane, conform celui mai recent val al studiului Consumer Stress Score, realizat de către iSense Solutions.

FMCG

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a pus la dispoziția micilor producători de legume, începând din 30 martie 2020, un portal pentru a completa cantitățile de legume disponibile în vederea facilitării unui dialog cu marile lanțuri de retail.

Ca parte a inițiativei naționale de strângere de fonduri #separațidarîmpreună, menită să sprijine necesitățile urgente ale sistemului medical din România în lupta împotriva Coronavirus, Timișoreana a făcut primul pas și a donat 1.000.000 de lei către Crucea Roșie Română pentru achiziționarea de echipamente urgente și necesare pentru spitalele din România.

E-commerce

Omniconvert, companie românească specializată în dezvoltarea de tehnologii de marketing pentru companiile din comerțul electronic, a oferit posibilitatea tuturor IMM-urilor din acest sector să acceseze tehnologii prin care să își îmbunătățească rata de conversie.

Auchan Retail Romania a introdus în oferta sa online pachete de cumpărături predefinite ce pot fi comandate online cu livrare la domiciliu.

Servicii

Ținerea sub control a lanțului de aprovizionare și respectarea obligațiilor fiscale în timpul acestei perioade de absenteism este o sarcină dificilă pentru companiile care produc, distribuie sau depozitează bunuri de la furnizori din toată lumea.

Analize

Afacerile micilor antreprenori au fost lovite cel mai mult de coronacriza economică.

Propunerea legislativă pentru plafonarea temporară a prețurilor alimentelor de strictă necesitate, care a trecut deja de Senat, va avea un impact profund negativ asupra producătorilor locali, unii dintre ei riscând închiderea producției, și va încuraja importurile.

News from Romania

Romanian Grocery Retail – For all our readers abroad, these are the most important news from Romanian Grocery Retail Market and FMCG industry, in March 2020, provided by retail-FMCG.ro, the most read B2B publication in online, in Romania, from retail & FMCG niche.

Retail & FMCG – în fiecare zi, pe e-mail

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,053 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Retail & FMCG – sinteza săptămânii 30 martie – 3 aprilie 2020

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: