Sinteza săptămânii 12 – 16 ianuarie

Retail

Consiliul Concurenţei a sancţionat 25 de companii de pe piaţa comercializării produselor alimentare (4 retaileri şi 21 de furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 154.029.538 lei (aprox. 35 milioane euro). Sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei având ca obiect întelegeri pentru fixarea preţurilor între retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image şi furnizorii acestora, în perioada 2005-2009.

cart1Primele reacţii la această decizie au venit de la Selgros: “Respingem categoric acuzațiile Consiliului Concurenței care a luat această decizie fără o minimă analiză economică”.

Credit Foto: shutterstock.com

PENNY MARKET deschide un magazin în Bragadiru și ajunge la o rețea națională de 164 de unități, dintre care 159 de magazine Penny Market şi 8 magazine XXL Mega Discount.

Pe final de an 2014 Mega Image a deschis alte nouă magazine, ajungând astfel la un număr total de 410 magazine.Mega Image lansează Equilibrium Health & Wellness, un nou concept corner pentru un stil de viață sănătos,integrat în magazinul Concept Store Piața Sudului, București.

Retail internaţional

Retailerul german METRO GROUP începe anul financiar 2014/2015 cu o creștere semnificativă a vânzărilor nete de 2,1%, valoare înregistrată pe primul trimestru al anului financiar 2014/2015, comparativ aceeaşi perioadă a anului trecut.

Creşterea organică a vânzărilor Grupului francez de retail Carrefour a fost în 2014 de 3,9%, comparativ cu anul trecut, la aproape 84 de miliarde de euro, dintre care 39,6 miliarde reprezintă vănzările din ţara mamă, Franţa, iar 46,3 miliarde de euro reprezintă vănzările în restul ţărilor unde grupul este prezent.

Servicii

Edenred, cea mai mare companie emitentă de tichete de masă, atât la nivel internațional, cât și pe piața locală, anunță lansarea primului card de masă din România, cu marca Ticket Restaurant.

Pe 14 ianuarie 2015, Grupul Chèque Déjeuner scrie o nouă pagină în istoria sa, devenind Grupul Up. Această nouă identitate este în concordanță cu schimbările strategice din cadrul grupului

Studii

Ouăle, legumele și conservele de legume s-au scumpit cel mai mult în luna decembrie, conform indicelui preţurilor de consum (IPC), furnizat de către INS.

În perioada 1.I-30.XI 2014, exporturile României au atins nivelul de 48,7 miliarde euro, iar importurile au înregistrat 54,0 miliarde euro, în creştere cu 6,5%, respectiv 6,0%, faţă de perioada corespunzătoare din anul 2013.

GfK a investigat principalele activități care contribuie cel mai mult la un stil de viață sănătos în opinia românilor. Consumul de fructe și de legume sau de alimente proaspete, neprocesate, precum și exercițiile fizice regulate dețin primele poziții în top.

Evenimente

Pentru prima dată în România, peste 30 de speakeri se reunesc pentru a oferi o perspectivă actuală asupra alimentației, într-o serie de evenimente organizate sub umbrela Think Food, de către Point Public Affairs, agenția de comunicare strategică și public affairs din GMP Group.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,883 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Sinteza saptamanii » Sinteza săptămânii 12 – 16 ianuarie

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: