Retail
Retailerul Cora Romania va fi nevoit să închidă, începând cu 1 iunie 2015, primul hipermarket din România – hypermarketul cora Arad – situat în centrul comercial Galleria Shopping Center din Arad, aflat în proprietatea companiei GTC România.
Marks & Spencer (M&S), unul din retailerii de top din Marea Britanie, a anunțat oficial introducerea, în premieră pe piața din România, a diviziei M&S Food, odată cu deschiderea celui mai nou magazin de articole vestimentare și produse alimentare din centrul comercial Plaza Romania din București.
Credit foto: Shutterstock
Mai multi retaileri au îngheţat preţurile în vederea scăderii TVA-ului la alimente, de la 24%, la 9% sau chiar au redus deja TVA-ul. Astfel, cu mai bine de o lună înainte de anunțata reducere oficială a TVA la alimente, PROFI a redus TVA-ul la o largă gamă de produse.
Auchan Romania a decis să îngheţe preţurile pentru toate produsele alimentare care fac obiectul reducerii de TVA la 9% (cu excepţia promoţiilor), începând cu 5 mai 2015, iar Carrefour România a anunţat că începând cu data de 1 mai 2015 a blocat prețurile pentru a pregăti aplicarea ordonanței de urgență nr. 6 din 7 aprilie 2015 privind reducerea TVA la 9% la produsele alimentare precum și la băuturile non-alcoolice.
Consiliul Concurenței va monitoriza în această perioadă, la nivel național, în jur de 600 de magazine, pentru a urmări evoluția prețurilor la principalele categorii de produse alimentare.
Carrefour a deschis primul său supermarket Market din Sibiu, ridicând numărul total de magazine în acest format la 94.
Metro AG a anunţat printr-un comunicat oficial al companiei că noul CEO al Metro Cash & Carry va fi Pieter Boon, la recomandarea lui Olaf Koch, președinte al Consiliului de administrație al METRO AG.
Billa, C&A, Deichmann, dm drogerie markt, Hervis, Humanic, kika și Ambasada Austriei – Secția Comercială vor demara în septembrie 2015, la Colegiul Economic “Costin C. Kirițescu”, proiectul educațional o’SCAR – Școala Comercială Austriacă din România.
Recomandare retail-FMCG.ro: Mazda propune două modele 2015 – Mazda CX-5 și Mazda6 – două facelift-uri ce s-au impus pe piaţa auto din România prin schimbarea de atitudine şi respectiv tehnologia de ultimă generaţie.
Krüger&Matz le propune consumatorilor care îşi fac cumpărăturile din magazinele tip hypermarket şi cash&carry câteva produse cu un raport foarte bun calitate/preţ.
FMCG
Danone România a schimbat ambalajele tuturor produselor sale în format „spoonable” prin lansarea unui nou pahar de iaurt: KISS – ce derivă din sintagma Keep It Simple & Safe – care va fi disponibil în magazine din toată țara începând din luna mai.
Farmec îmbogățește gama Gerovital H3 MEN cu trei sortimente de șampon dedicate îngrijirii părului bărbaților și cu o nouă loțiune după ras cu efect de hidratare, produse eficiente și accesibile consumatorilor.
Dove Men+Care lansează o nouă campanie de comunicare la nivel global intitulată ”Real Strength”, o campanie care surprinde viziunea actuală despre masculinitate și care aduce în prim plan un alt atribut al acesteia, grija pe care o are bărbatul modern pentru cei din jur.
Studii
Studiu APC Romania: 80 tipuri de șervețele umede pentru bebeluși/copii au fost achiziționate în vederea analizării etichetei acestora din punctul de vedere al ingredientelor și al corectitudinii informațiilor și afirmațiilor.
Peste 200 de manageri de nivel “C” participă pe 12 mai 2015, la hotel JW Marriott în Bucureşti, la cea de a VI-a ediţie a Conferinţei de Management al Riscului de Creditare.
Acest articol a fost redactat de pe noua tabletă Krüger&Matz EDGE1082.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
