Sinteza săptămânii 3 – 7 ianuarie

Real Hypermarket ne anunţă că în perioada 4 – 12 ianuarie organizează în toate magazinele sale Târgul de citrice, prin care îşi propune să informeze cât mai mulţi consumatori asupra beneficiilor introducerii în alimentaţie a acestor produse.

GfK România a publicat la sfarşitul lunii decembrie 2010 un interesant studiu online având ca principal subiect cumpărăturile de Sărbători, iar Institutul Naţional de Statistică a facut o analiză asupra vânzărilor din retail, care au scăzut în luna noiembrie 2010 cu 7,6% față de noiembrie 2009.

Pe plan extern Carrefour anunţă deschiderea primului magazin tip cash & carry din India, în New Delhi, sub numele de Carrefour Wholesale Cash & Carry iar pe de altă parte, acelaşi retailer francez dă în judecată firma Deloitte, care a gestionat conturile filialei sale din Brazilia, aflată în dificultate, unde s-au înregistrat pierderi fără precedent.

Metro Cash & Carry Rusia a deschis un magazin în Kaliningrad, al 57-lea de pe intreg teritoriul rusesc. Tot in Rusia, reteaua de hypermarketuri real planuieşte să deschidă anul viitor cel puţin două hypermarketuri noi în Moscova şi în Provincia Moscova. Nu este deloc întamplător faptul ca în ultima vreme vin foarte multe noutaţi din Rusia. Aici retaileri internaţionali au identificat o mare oportunitate de dezvoltare, piaţa de retail fiind departe de a fi saturată.

Discounterul Lidl işi continuă şi el expansiunea inaugurând al 400-lea magazin din Polonia. Începând cu 10 ianuarie 2011, oficial Selgros aparţine 100% companiei elveţiene Coop, care a primit aprobarea Comisiei Europene de a avea controlul unic asupra companiei TransGourmet.

Billa va deschide în curand al 200-lea magazin din Cehia, iar Asda, retailer ce apartine gigantului Walmart, porneşte in Marea Britanie un război al preţurilor fără precedent.

Retailerul francez Auchan iese de pe piața de retail din Dubai.

Compania SC Johnson a achiziţionat divizia internaţională de îngrijire a încalţamintei aparţinând companiei americane Sara Lee, inclusiv marca numarul unu la nivel mondial, Kiwi, iar Starbucks  a marcat a 40-a aniversare printr-un nou logo.

Sinteza săptămânii se incheie cu semnalul de alarmă tras de Organizaţia pentru Alimente şi Agricultură (OAA), care afirmă că: „raportat la decembrie 2009, costul alimentelor în 2010 a crescut cu 25%, din cauza cerererii tot mai mari din China şi a celei mai grave secete din ultima jumătate de secol din Rusia”.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *