Herbamare

Retail & FMCG – Sinteza săptămânii 29 ianuarie – 2 februarie 2018

Retail & FMCG – Principalele titluri din retailul alimentar şi industria FMCG, în sinteza săptămânii 29 ianuarie – 2 februarie 2018.

Retail nielsenRetail

Retailerul Profi, aparţinând companiei Mid Europa Partners, a înregistrat o cifră de afaceri de 4,7 miliarde lei în 2017, ce reprezintă o creştere procentuală de 34,3% faţă de 2016 când a înregistrat o cifră de afaceri de 3,5 miliarde de lei. Targetul Profi pentru acest an este de 250 de magazine noi, pe toate formatele.

Credit foto: Shutterstock

În următorii 4 ani, România va fi cheia creșterii economice a grupului de retail Ahold Delhaize, compania care deține lanțul de magazine Mega Image. Până în 2022, România va deține, astfel, peste 7% din vânzările totale ale grupului – divizia de supermarketuri, dublu față de cât a avut în 2017.

Lidl România a obținut certificarea ISO 50001, cel mai înalt standard internațional de management al energiei, atribuit de către organismul de certificare DEKRA Certification GmbH, pentru toate cele 4 centre logistice și 219 magazine ale retailerului. De asemenea, Lidl România lansează o nouă ediție a programului Lidl Duales Studium, prin care le oferă tinerilor absolvenți de liceu oportunitatea de a studia în Germania.

Mega Image a anunțat inaugurarea a trei noi magazine în luna ianuarie, care au fost deschise în București şi judeţul Ilfov, rețeaua ajungând la 599 de unități.

Kaufland România a deschis miercuri, 31 ianuarie, un nou magazin în Buzău, acesta fiind cel de-al doilea din oraș, rețeaua națională ajungând la 118 hipermarket-uri.  În altă ordine de idei, Kaufland primește și anul acesta titlul de Angajator de Top, certificare acordată de organizația independentă Top Employers Institute din Olanda.

METRO Potentials a lansat un program de învățare accelerată adresat masteranzilor cu o durată de 2 ani, finaliștii urmând să ocupe o poziție de management în cadrul METRO Cash & Carry România.

Carrefour iese de pe piaţa din Slovacia după ce în ultimii ani a înregistrat scăderi majore ale vânzărilor, iar magazinele reţelei s-au închis rând pe rând, conform unui ziar slovac.

În 2017 au fost declanşate 19 investigaţii privind posibile încălcări ale Legii Concurenţei, cu 31,5% mult faţă de anul precedent, conform datelor furnizate de Consiliul Concurenței în urma unei analize a activităţii sale în anul 2017.

FMCG

Unilever South Central Europe și Betty Ice au anunțat semnarea unui acord prin care Unilever South Central Europe va achiziționa Betty Ice, producătorul român de înghețată. Valoarea tranzacției este confidențială.

Membrii Asociației Berarii României l-au ales în funcția de Președinte pe Lucian Ghinea, Director General Bergenbier SA, companie parte a grupului Molson Coors.

Evenimente

Seria de evenimente BUYER POINT continuă şi în acest an cu cea de-a 15-a ediţie a evenimentului internaţional B2B, dedicat industriei DIY, ce va avea loc la Milano, în perioada 8 – 9 mai 2018. Evenimentul este organizat de grupul editorial italian Collins, iar revista BricoRetail.ro este, pentru a 6-a ediţie consecutivă, partener strategic pentru România.

Studii

Un procent record al  directorilor generali sunt optimiști în ceea ce privește mediul economic la nivel mondial, cel puțin pe termen scurt, conform studiului Global CEO Survey, realizat de PwC, care sondează percepțiile a aproape 1.300 de directori executivi din întreaga lume, raport lansat cu ocazia întâlnirii anuale a Forumului Economic Mondial de la Davos.

Analize

În luna ianuarie 2018, în retailul alimentar din România au fost deschise, în total, 15 magazine, cu 25 de unităţi mai puțin faţă de luna anterioară.

News from Romania

Romanian Grocery Retail – For all our readers abroad, these are the most important news from Romanian Grocery Retail Market, in January 2018, provided by the retail-FMCG.ro, the most read B2B online publication in Romania.

Retail & FMCG – în fiecare zi, pe e-mail

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,972 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Retail & FMCG – Sinteza săptămânii 29 ianuarie – 2 februarie 2018

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: