Retail & FMCG – Sinteza săptămânii 22 – 26 noiembrie 2021

Retail & FMCG – Principalele titluri din retailul alimentar şi industria bunurilor de larg consum (FMCG) din România, în sinteza săptămânii 22 – 26 noiembrie 2021.

Împactul și potențialul pe care marketingul afiliat îl are pentru un retailer

retailRetail

Kaufland a inaugurat joi, 25 noiembrie 2021, la Timișoara, hipermarketul cu numărul 147 al rețelei naționale, investiție prin care creează peste 90 de noi locuri de muncă și susține astfel economia locală. Noul magazin este al șaselea din oraș și are o suprafață totală construită de peste 5.500 de metri pătrați, dintre care peste 3.100 de metri pătrați sunt destinați spațiului interior de vânzare.

Retailerul a introdus, în premieră, o componentă socială în programul de loialitate Kaufland Card și și-a invitat clienții să se implice direct în cauzele sociale cu care rezonează.

Lidl continuă investițiile în România prin inaugurarea unui magazin în Focșani, județul Vrancea, pe data de 2 decembrie. Odată cu inaugurarea magazinului, au fost create peste 20 de noi locuri de muncă. Cu această deschidere rețeaua națională ajunge la 316 unități.

Auchan Retail România și OMV Petrom au continuat procesul de integrare a magazinelor de proximitate MyAuchan în spațiile comerciale existente din stații. La începutul lunii noiembrie, rețeaua de magazine MyAuchan din stațiile Petrom număra 100 de unități în 59 de localități din 14 județe.

Mega Image continuă planul de expansiune și dezvoltare prin deschiderea de noi magazine în București și orașele mari din țară. Astfel, în prezent, rețeaua Mega Image a ajuns la un număr total de 906 de magazine. 61 de magazine au fost deschide de retailer în acest an, până în prezent.

Mega Image a publicat, pentru al doilea an consecutiv, raportul anual nefinanciar, care reunește informații despre aspectele de mediu și sociale, dar și despre demersurile companiei în anul 2020 pentru a avea un impact pozitiv, atât pentru comunități, cât și pentru clienți și întreaga echipă.

Compania IULIUS şi retailerul Auchan și-a consolidat parteneriatul pe care îl au în Iaşi, prin două noi supermarketuri care vor fi deschise, anul viitor, în proiectele Family Market din cartierul Bucium şi comuna Miroslava.

Discounterul PENNY își continuă planul de expansiune în România prin deschiderea a șase noi magazine în România în luna noiembrie. Astfel, rețeaua PENNY ajunge la un număr total de 294 de magazine. În luna decembrie mai sunt planificate încă șapte deschideri, astfel că retailerul va încheia anul cu 301 magazine.

De asemenea, PENNY a început un amplu program de certificare BREEAM (Building Research Establishment’s Environmental Assessment Method) pentru toate magazinele pe care le construiește în prezent. Magazinul PENNY Otopeni a fost desemnat cea mai sustenabilă clădire din Centrul și Estul Europei în cadrul BREEAM Awards 2021.

FMCG

Investiții în comunitate, taxe și impozite, valoare adăugată de-a lungul întregului lanț valoric – acestea sunt principalele coordonate ale prezenței Nestlé în România. Compania Nestlé o numeşte pe Silvia Sticlea în funcţia de Country Manager al Nestlé România.

Milka a lansat Calendarul Advent cu cele mai dulci 24 de motive pentru a avea tot atâtea zile pline de momente unice, în așteptarea Crăciunului.

ABSOLUT Vodka, al patrulea cel mai mare brand premium din categoria băuturilor spirtoase din lume, a lansat campania „Every Love is Love”, prin care sărbătorește egalitatea, diversitatea, toleranța și libera exprimare

Macromex, unul dintre jucătorii principali din industria alimentară românească, a estimat o cifră de afaceri de 685 milioane de lei în 2021, în creștere anuală cu 15%, și a lansat platforma horeca.macromex.ro, pentru a sprijini unitățile afectate de criza Covid-19.

Food Service Retail

Serviciul de livrare rapidă Carrefour prin Bringo continuă să se extindă, acoperind încă două noi orașe – Brașov și Constanța. Clienții pot comanda prin aplicația Bringo produse de la magazinele Carrefour Market și Market Express din proximitatea lor, cu livrare în doar 30 de minute și un cost redus de 9.99 lei per comandă, opțiune care se adaugă celei standard, de la hipermarketurile Carrefour, cu livrare în 90 de minute

În cadrul inițiativei naționale Gusturi locale, preparate legendare, Tazz a dat startul campaniei Gusturi Regale, livrări legendare și a lansat în parteneriat cu Burger King primul produs reinterpretat de un chef local – Roxana Blenche, finalistă Chefi la Cuțite, sezonul 8.

Doi tineri, studenți și antreprenori, au lansat un business care îmbină un stil de viață sănătos cu o abordare gourmet a meselor zilnice și pasiunea pentru gătit. Astfel, prin EasyBitez.ro, ei livrează ingrediente fresh, gata cântărite și numerotate, împreună cu rețeta aferentă, astfel încât oricine să se poată bucura de mese ca la restaurant, acasă.

E-commerce

Impactul adopției e-Commerce în cadrul companiilor din România este studiul realizat de CustomSoft în rândul unui eșantion reprezentativ de companii locale cu model de afaceri B2B cu privire la prezența și intențiile lor în piața de comerț electronic.

Servicii

Când spui bonus sau primă de Crăciun sunt puțini cei care se pot gândi la o experiență într-un simulator de zbor, la un curs de gătit cu un chef cunoscut, la un atelier DIY de decorațiuni de Crăciun ori la un coffee masterclass cu echipa. Și totuși, astfel de experiențe sunt cele care contribuie la fericirea angajaților și sunt alegerea a tot mai multe companii pentru aprecierea, fidelizarea și recunoașterea rezultatelor acestora, arată datele Complice.ro, furnizor de cadouri experiență și soluții de reward, recognition & incentive pentru companii.

Edenred România a lansat campania Vocea magazinelor de lângă tine prin care susține magazinele de cartier deținute de micii antreprenori români în accesarea unei categorii importante de fonduri disponibile în economie pe cardurile de masă ale angajaților.

Analize retail

Pentru a vedea concret impactul și potențialul pe care marketingul afiliat îl are pentru un retailer, am analizat, alături de 2Performant – liderul pieței de marketing afiliat din România, vânzările pe perioada promoțiilor extinse de Black Friday din acest an, mai exact pentru perioada 01 – 14 noiembrie 2021 versus perioada 02 – 15 noiembrie 2020 (săptămânile pre Black Friday și săptămânile Black Friday).

Studii

În contextul în care țările din Europa au dat, de curând, ceasul înapoi pentru a se acomoda iernii, Asociația Română a Cafelei prezintă rezultatele unui nou sondaj pan-european finanțat de Institute for Scientific Information on Coffee (Institutul pentru Informații Științifice despre Cafea) care a explorat impactul alegerilor în ceea ce privește stilul de viață și dieta asupra stării de spirit.

Când vorbim despre principalele aspecte care îi determină pe consumatori să aleagă un produs de la raft, 39% dintre românii din mediul urban declară că aleg produsele alimentare în funcție de preț, 30% dintre aceștia aleg produsul în funcție de etichetă (doar 20% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani declară că sunt atenți la etichetă), 14% dintre consumatori declară că țin cont de aspectul produsului, iar 7% aleg în funcție de renumele brandului, o arată cel mai nou studiu iSense Solutions.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *