Sinteza lunii ianuarie 2014

Notă: Articolul de faţă este un rezumat al lunii ianuarie. Acest gen de articol nu va fi unul cu caracter permanent, fiind scris doar pentru faptul că în această lună noutăţile din retail&FMCG au fost mai puțin generoase. Din luna februarie vom reveni la sinteza săptămânală cu care v-am obişnuit, un rezumat al celor mai importante ştiri din săptămâna precedentă.

Kaufland-TgMuresRetail

Evoluția pieței de retail alimentar din România în 2013 – INFOGRAPHIC şi cele mai importante evenimente din retail & FMCG în 2013.

REWE Romania, compania care operează reţeaua de magazine de tip discount Penny Market si XXL Mega Discount, a deschis ultimele două magazine Penny Market din 2013, pe data de 23 decembrie, în Buşteni şi în Târgu Mureş, închizând anul cu 156 de unităţi.

Kaufland, Carrefour și Lidl sunt cele mai puternice rețele de retail din România, conform unui studiu efectuat de către GfK România ce ia în calcul cheltuielile casnice din prima jumătate a anului 2013.

Selgros intră în comerțul online prin demararea unui parteneriat cu operatorii platformei online MegaMarket.ro.

Cora România a anunţat şi-a anunţat rezultatele financiare pentru 2013, cu vânzări în creștere de 13,5 %, comparativ cu anul precedent, cifra de afaceri fiind de 408 milioane de Euro.

PROFI a inaugurat la Cluj-Napoca primul său magazin din acest an, iar la Craiova pe cel de-al doilea, ajungând la un total de 208 unităţi în România. PROFI infirmă zvonurile potrivit cărora reţeaua de magazine PROFI din România ar putea fi preluată de către retailerul polonez Biedronka.

Kaufland România inaugurează cel de-al doilea magazin din oraşul Târgu Mureş şi reţeaua din România ajunge la 90 de unităţi.

Auchan România a inaugurat la Ploiești al optulea magazin remodelat sub marca şi comerţul Auchan din seria celor 20 de magazine Real și primul din acest an.

Grupul Carrefour România anunță intrarea în rețeaua Express a 3 noi magazine de proximitate operate în regim de franciză: două în București, Express Salviamax şi Express La Parter și în Brașov, Express RostCom Zizinului.

FMCG

Manufacturo Media anunță lansarea în premieră a platformei online care conectează cumpărătorii de la nivel global cu producătorii din România: www.manufacturo.com. Proiectul se adresează tuturor companiilor producătoare de pe piața românească

HEINEKEN lansează campania globală “Dance More, Drink Slow”, prin care încurajează consumul moderat de alcool.

Asociația Berarii României îl alege în funcția de Președinte pe Onno Rombouts, Managing Director HEINEKEN Romania care preia această funcție de la Andrew Highcock, fostul Președinte al Ursus Breweries.

PPD România, unul dintre cei mai mari distribuitori locali de băuturi alcoolice premium și super-premium, devine distribuitorul oficial pentru San Pellegrino.

GUINNESS anunţă lansarea unui nou spot TV, “Sapeurs”, ce vine în completarea campaniei de comunicare „Made of more”.

Rio Bucovina, liderul apei plate îmbuteliate din Bucureşti, raportează o creștere volumică de 4,5% în perioada Decembrie 2012-Noiembrie 2013 vs. Decembrie 2011-Noiembrie 2012.

Studii

Pentru a înţelege mai bine părerea românilor despre reclamele de pe internet, GfK România a realizat un studiu online. Concluziile evidenţiază impactul mare pe care îl are publicitatea în mediile virtuale asupra noastră.

2013 este anul care marchează un nou record pozitiv în ceea ce privește cota de încredere în rândul românilor de la declanşarea crizei economice până în prezent, conform Barometrului de Încredere a Consumatorului realizat de GfK.

Conform unei cercetări de piaţă realizată în centrele comerciale deţinute de ARGO în România, între 60-87% dintre vizitatori vin în locaţiile respective pentru a achiziţiona produse alimentare.

România ocupă locul șase în rândul țărilor Europene cu cele mai multe locuri de muncă generate de sectoarele locale ale berii, potrivit studiului “The Contribution made by Beer to the European Economy”, realizat de EY (Ernst&Young) și Regioplan pentru Berarii Europei.

Potrivit declaratiilor principalilor jucatori din piata romaneasca de comert electronic din cadrul celei de a VIII-a editii a Galei Premiilor eCommerce (GPeC), retail-ul online autohton este o piata de aproximativ 600 milioane de euro in anul recent incheiat.

Un chestionar pentru cititorii revistei retail-FMCG.ro. Mulţumim!

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Dacă doriți o estimare a costurilor pentru campania dvs. pe site-ul retail-FMCG.ro, accesaţi pagina de Publicitate.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,853 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Sinteza saptamanii » Sinteza lunii ianuarie 2014
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: