Evoluția retailului alimentar din România, în 2014. Previziuni pentru 2015

În 2014, retailul alimentar autohton a consemnat 248 de deschideri de magazine, mai puţin cu 9 faţă de anul 2013. Astfel, la finalul anului 2014, erau deschise 1.491 de unităţi de retail modern, faţă de 1.243 de la finalul lui 2013. În cele ce urmează o sa încercăm să identificăm care au fost principalii factori care au dus la reducerea uşoară a ritmului de deschideri, în 2014.

supermarketPerformerii lui 2014 au fost, în continuare, Mega Image (brandurile Mega Image şi Shop&Go) şî PROFI (PROFI si PROFI City), pe segmentul magazinelor de proximitate, cu 114 şi respectiv 68 uniţăţi inaugurate, aceştia fiind şi singurii retailerii care au depăşit estimările făcute la începutul anului 2014 de către revista retail-FMCG.ro: cu 10, respectiv 5 unităţi.

Credit foto: Shutterstock

Carrefour şi-a ieşit din ritm, anul trecut deschizând doar 16 unităţi, faţă de cele 51 deschise în 2013, la această diferenţă contribuind şi „pierderea” celor 21 de magazine în franciză „Angst”. Să consemnăm în dreptul retailerului Carrefour deschiderea a 7 unităţi Contact, un nou format de magazin – o franciză Carrefour pentru zona rurală şi periurbană, cu o ofertă variată şi cu o sortimentație restrânsă pe categorii de produse şi 3 magazine Supeco – un hibrid între un discounter şi un cash&carry, cu focus pe categoria de produse proaspete şi de larg consum.

Lidl şi Kaufland merg la braţ si în 2014, cu un număr constant de deschideri. Astfel, ambii retaileri au deschis aproximativ câte magazine au declarat că vor deschide sau am previzionat noi, adică 15 – cu unul mai puţin decât am previzionat şi respectiv 12 – cu un magazin în plus faţă de cât am previzionat. Kaufland a trecut, la finalul lui 2014, pragul de 100 de magazine inaugurate în România, fiind, în continuare, retailerul cu cea mai mare cifră de afaceri şi cu cea mai mare suprafaţă de vânzare din România.

Penny Market, reţeaua de magazine de tip discount aparţinând REWE Group, a deschis, în 2014, un număr de 15 magazine. De curând, retailerul a declarat prin reprezentanţii săi că va deschide 15-20 de magazine în 2015, deci, îşi va păstra tempoul, ţinta pe termen lung pentru piaţa din România fiind o reţea de 400 de magazine.

BILLA a deschis doar 5 unităţi în 2014, la jumătate faţă de media anuală de 10 magazine din ultimii ani cu care ne obişnuise, semn că reţeaua germană de supermarketuri nu îşi mai doreşte expansiunea în România, iar informaţiile pe care revista noastră le deţine privind vânzarea reţelei din România, apărute în luna iulie 2014, tind să se confirme.

După ce a finalizat procesul de rebrandig al celor 20 de magazine real preluate de la Metro Group, Auchan a mai deschis doar un singur hypermarket în România, cel din Centrul Comercial Drumul Taberei din Bucureşti, reţeaua din România ajungând la finalul anului 2014 la un total de 32 de magazine.

cora, real şi Selgros îşi menţin numărul de magazine din 2013: 19, 4, respectiv 12 unităţi, iar Metro a închis o unitate Metro Punct din Piteşti, reţeaua sa numărând 31 de magazine, la finalul lui 2014.

 

13-Page-1

Previziuni 2015. Ce schimbări vor surveni în peisajul retailului alimentar din România, în 2015?

Pentru 2015, previzionăm…


Pentru a citi în continuare articolul, trebuie să fiți abonat la Secțiunea Premium.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,957 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Esențial » Evoluția retailului alimentar din România, în 2014. Previziuni pentru 2015

Spune-ți părerea

  1. […] PREMIUM: Evoluția retailului alimentar din România, în 2014. Previziuni pentru 2015. Ce schimbări vor surveni în peisajul retailului alimentar din România, în 2015? […]

    Răspunde
  2. […] retailing from Romania, in the first three months of 2015, let’s look at a graph with the evolution of grocery retailers in Romania, with all the openings stores, between 2012 and […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: