Retail & FMCG – Sinteza săptămânii 11 – 15 octombrie 2021

Retail & FMCG – Principalele titluri din retailul alimentar şi industria bunurilor de larg consum (FMCG) din România, în sinteza săptămânii 11 – 15 octombrie 2021.

Luni, 18 octombrie 2021, START în prima serie de întâlniri B2B Meetings, platforma online care conectează companiile furnizoare de echipamente, soluții și servicii cu companiile din retail & FMCG & eCommerce.

B2B Meetings ajută companiile din retail & FMCG & eCommerce să găsească cele mai bune soluții și echipamente pentru a-și crește business-ul, dar ajută și companiile creatoare de tehnologie din România să genereze new business. Cum funcționează

retailRetail

Kaufland Moldova a deschis cel de-al treilea magazin în Municipiul Chișinău, pe strada Nicolae Testemițanu 3, care va genera peste 130 de locuri de muncă. Acesta este cel de-al 6-lea magazin deschis de retailerul Kaufland în Republica Moldova.

În luna octombrie, Lidl România aniversează 10 ani de la intrarea pe piața locală, unde în prezent are o rețea de peste 300 de magazine și o echipă de aproximativ 10.000 de angajați la nivel național. Lidl lucrează cu peste 400 de furnizori de produse din România și pune la dispoziția clienților o ofertă de peste 3.000 de articole românești.

Retailerul Lidl a continuat investițiile pe plan local prin inaugurarea a două magazine noi pe data de 14 octombrie: unul în orașul Bacău și celălalt în orașul Dej, județul Cluj. Cu aceste două deschideri rețeaua natională ajunge la 313 unități.

Pentru al șaselea an consecutiv, METRO a sărbătorit inițiativa globală Ziua Afacerii Tale, în a doua zi de marți din octombrie. Ca un semn de recunoaștere a celei mai mari comunități de antreprenori din România, LaDoiPași, METRO a inaugurat 22 de noi magazine care s-au alăturat marii familii LaDoiPași de Ziua Afacerii Tale.

Retailerul cora, care operează o rețea de 10 hipermarketuri în România, folosește 80 de tone de făină lunar pentru a plămădi, dospi și coace pâine în brutăriile proprii și mizează pe sortimente speciale, cu maia, integrală și cu diverse semințe, pentru a răspunde exigențelor tot mai multor consumatori care caută soluții pentru un stil de viață echilibrat.

Pentru a respecta misiunea de dezvoltare durabilă, discounterul PENNY a implementat un program de creștere a venitului minim net disponibil pentru angajații din cele 288 de magazine și cele trei centre logistice din țară. Orice nou angajat al companiei, precum și angajații actuali, vor primi un venit minim net de 2.275 de lei ce include și bonurile de masă.

FMCG

Simba Invest, unul dintre cei mai mari şi mai vechi distribuitori autohtoni de produse FMCG, a preluat importul și distribuția pentru România a portofoliului de branduri de băuturi spirtoase premium aparținând grupului americano-japonez Beam Suntory. Printre brandurile companiei Beam Suntory se numără gama de whisky Jim Beam, Maker’s Mark şi Teacher’s, cognacul Courvoisier și ginurile Roku şi Larios.

Scandia Food, liderul pieței de conserve din România, a intrat în categoria de produse congelate prin achiziționarea unei fabrici de ultimă generație în domeniul producției de mâncăruri congelate pe bază de carne, situată în județul Ilfov. Compania este încorporată sub noua entitate Scandia Food Frozen.

Gama Pro Nature a brandurilor Bref, Clin, Pur și Somat, din portofoliul companiei Henkel, au fost create din ingrediente din surse naturale regenerabile și ambalaje din materiale reciclate și reutilizabile.

Alpin 57 LUX, una dintre cele mai mari companii producătoare de înghețată și patiserie din România, parte a Grupului internațional Food Union, s-a pregătit de sezonul rece cu o serie de noutăți în segmentul de patiserie, sub brandul Romcherie. Brandul Romcherie, deja consacrat în categoria de produse de patiserie, prezent pe piață din România de 14 ani și cu un portofoliu vast de produse, a lansat în această toamnă două linii noi de produse: Plăcinte rustice, Mini-rulouri rustice și un desert congelat Lava Cake.

Din această lună, Interbrands Orbico a devenit cel mai important jucător pe piața de distribuție FMCG din România, odată cu finalizarea fuziunii celor două companii. Astfel, noua companie aduce clienților un portofoliu integrat care însumează peste 200 de branduri și 12,000 de produse din categorii precum tutun, parfumerie, uz casnic, alimentare și non-alimentare.

Food Service Retail

Bolt – cea mai mare platformă europeană de mobilitate – și-a extins rețeaua națională de livratori, în contextul creșterii cererii și al lansării serviciului Bolt Market.

Everli, cel mai mare marketplace online de produse alimentare din Europa, a anunțat că intenționează să se extindă în Germania și România, la începutul anului 2022.

Taco Bell, lanțul de restaurante care oferă produse de inspirație mexicană, sărbătorește 4 ani de activitate în România. Primul restaurant Taco Bell din România a fost inaugurat în 2017, în cadrul Băneasa Shopping City din București.

Yellow.Menu – cloud restaurant cu livrare în București și Cluj-Napoca – a făcut două noi mutări în extinderea businessului, dezvoltând noi servicii pe segmentul B2B. Astfel, Yellow.Menu a încheiat un parteneriat cu HealthU, furnizor de servicii de nutriție personalizate, și a dezvoltat un nou brand virtual – Yellow.Office – dedicat companiilor care vor să ofere extra-beneficii angajaților.

Potrivit platformei de comenzi și livrări rapide foodpanda România, în topul celor mai comandate preparate culinare în ultimul an de către utilizatori se află: burgerii, pizza, cartofii prăjiți, ciorbele, urmate de shaorma, kebap, crispy strips, pastele, aripioarele de pui și plăcintele.

Cu ocazia Zilei Naționale a Alimentației și a Combaterii Risipei Alimentare, LifeBox, liderul pieței de healthy food delivery din România, s-a alăturat inițiativelor de combatere a fenomenului de risipă alimentară, tot mai accentuat și în țara noastră, și le oferă consumatorilor câteva sfaturi simple, prin care pot contribui la diminuarea acestuia.

EcoBioGreen

Coca-Cola HBC (CCH) și-a luat angajamentul de a reduce emisiile pe întregul lanț valoric până la zero net, până în 2040. Până în 2030, pornind de la un obiectiv bazat pe știință, deja aprobat, compania va reduce emisiile generate de lanțul de valoare cu 25%, la care se adaugă o reducere suplimentară de 50% în următorul deceniu.

eCommerce

eMAG Black Friday, cel mai așteptat eveniment de shopping al anului, va avea loc pe data de 12 noiembrie. Anul acesta, clienții vor avea parte, mai mult decât oricând, de categorii noi de produse în ofertă și de livrare flexibilă, la orice oră din zi și din noapte, în rețeaua easybox, care s-a dezvoltat accelerat în ultimii doi ani, de la 200 de unități în octombrie 2019 la 2.000 în octombrie 2021.

Servicii pentru retail

Testo, lider mondial în tehnologia de măsurare portabilă și un important producător de instrumente de măsură pentru o gamă largă de aplicaţii în industria alimentară şi în domeniul comercial, a prezentat clienţilor săi din sectoarele HoReCA, Food Service sau Gastronomie o serie de recomandări pentru o mai bună prăjire a alimentelor, în contextul în care acest proces depinde în întregime de calitatea uleiului.

Oveit, compania care a lansat conceptul Live Stream Shopping în România, a venit cu noi oportunități pentru antreprenorii din e-commerce și companiile din retail. Oveit s-a concentrat pe dezvoltarea produsului Streams.Live din punct de vedere tehnic și pe încheierea de parteneriate cu retaileri la nivel global.

Remarkt a introdus recent, în hypermarketurile sale din Oradea și Arad, primul sistem self-checkout fabricat integral în România, produs de compania Magister. Lansat în martie 2021, sistemul self-checkout pentru magazine cu autoservire Magister Easy CheckOut include componente și funcționalități de ultimă generație, într-un design modular ce poate fi adaptat oricărui flux de ieșire din magazin.

Analize

Cifra de afaceri a companiilor agricole a înregistrat o scădere de 3,4%, ajungând la 44,4 miliarde de lei în 2020, fiind totuși cu 14,5% mai mare decât cea din 2016, potrivit studiului anual KeysFinSectorul agricol din România“.

În 2021, estimările arată că peste jumătate dintre românii cu acces la Internet vor cumpăra ceva online. România continuă să fie în topul țărilor cu cea mai mare creștere a vânzărilor din eCommerce, prognozată la 23% în 2021, față de 12% media europeană. Concluzia a fost exprimată de Luca Cassetti, secretarul general al eCommerce Europe, în cadrul conferinței organizată de către Asociația Română a Magazinelor Online, cu ocazia celei de-a doua ediții a Zilei Naționale a Comerțului Electronic.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *