Retail & FMCG – Sinteza săptămânii 4 – 8 iunie 2018

Retail & FMCG – Principalele titluri din retailul alimentar şi industria FMCG, în sinteza săptămânii 4 – 8 iunie 2018.

2Performant.com, platforma de marketing pentru eCommerce, a lansat o nouă funcționalitate, denumită Odin, care permite magazinelor online să lucreze cu colaboratorii lor, folosind infrastructura 2Performant.com la un cost de 5 ori mai mic.

retail magazinePREMIUM: Kaufland rămâne lider în retailul alimentar din România și în 2017, după cifra de afaceri, an în care Profi își menține statutul de retailerul cu cea mai mare creștere procentuală de la an la an, conform datelor publicate de Ministerul Finanțelor pentru anul financiar 2017.

Retail

Credit foto: Shutterstock

Carrefour România introduce un produs inovator la scară națională – pungile 100% biodegradabile, o soluție pentru eliminarea a milioane de pungi de plastic.

Kaufland România, în calitate de partener fondator, împreună cu The CSR Agency, inițiator, au lansat programul Ambasadei Sustenabilității în România pentru 2018.

REWE România a continuat planul de extindere și a deschis un nou magazin Penny Market la Turda, rețeaua națională ajungând la 224 de unități.

Lidl a continuat investițiile în România și a inaugurat primul magazin cu acoperiș verde din Brașov, al treilea de acest tip din portofoliul companiei, rețeaua națională ajungând la 226 de unități.

FMCG

Coca-Cola România a lansat AdeZ, o gamă nouă de băuturi pe bază de semințe din plante, precum migdalele, orezul sau soia.

Grupul MOL a anunțat achiziția companiei Fonte Viva, un producător de apă minerală din Ungaria.

Mars, producătorul mondial de dulciuri şi mâncare pentru animale, a marcat o etapă importantă în septembrie anul trecut, când a anunţat “Planul durabil pentru o generaţie”.

Simultan SRL a primit avizul Consiliului Concurenţei pentru a prelua licenţa pentru producţia şi comercializarea untului sub marca „La Dorna” de la Grupul Lactalis.

Servicii

În contextul în care piața de retail mondială are toate șansele să se schimbe în următorii 5 ani mai mult decât s-a schimbat în ultimii 50 de ani, retailerul de mâine va fi mai mult ca oricând influențat de comportamentul, nevoile și cererea clientului, iar una dintre provocări pentru un retailer este și va fi gestionarea numerarului în magazine.

Serviciile de Cloud Computing, cu ajutorul cărora utilizatorii de internet pot accesa informații și aplicații stocate pe servere externe, sunt folosite de numai 7% dintre companiile din România, țară care are, alături de Bulgaria, cel mai redus procentaj la nivelul UE, unde media de utilizare este de 21%, potrivit unui studiu Eurostat din martie 2017.

Visa a lansat două programe noi cu scopul de a sprijini companiile fintech din Europa care dezvoltă noi soluţii de plăţi digitale.

Mastercard a lansat AI Express, un serviciu prin care va ajuta companiile să dezvolte un model de inteligență artificială adaptat, care să răspundă unor nevoi de business reale și care să poată fi implementat rapid.

Cu doar 42% dintre companii care au un website de prezentare, cu 33% dintre angajați care folosesc computerul sau 7% dintre companii care își vând produsele online, România este pe ultimul loc în UE privind nivelul de digitalizare, conform studiului Barometrul Digitalizarii companiilor din România, realizat de compania de consultanță Valoria.

Analize

În luna aprilie 2018, în retailul alimentar din România au fost deschise, în total, 26 de magazine, în acest calcul intrând doar magazinele deschise și comunicate de către retaileri.

În România, volumul cifrei de afaceri din retail a crescut în aprilie 2018, față de aprilie 2017, cu 6,7%, și cu 5,4% faţă de martie 2018, conform datelor furnizate de către Institutul Naţional de Statistică (INS). La nivel european, România a avut cea mai mare creștere a volumului de retail, de 7,4%, în aprilie 2018 față de luna aprilie 2017, conform datelor furnizate de Eurostat.

Evenimente

Samsung, Coca-Cola și Lidl ocupă primele trei poziții în ediția Top Social Brands 2018, urmate în Top 10 de Avon, Vodafone, KFC, Banca Transilvania, Telekom, McDonalds și Orange.

News from Romania

Romanian Grocery Retail – For all our readers abroad, these are the most important news from Romanian Grocery Retail Market, in May 2018, provided by the retail-FMCG.ro, the most read B2B online publication in Romania from retail & FMCG niche.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,844 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Retail & FMCG – Sinteza săptămânii 4 – 8 iunie 2018

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: