Sinteza săptămânii 28 februarie – 4 martie

Intern

Reţeaua de magazine Kaufland, aparţinând Schwarz Group, a deschis un nou magazin in Târgu Secuiesc , Judeţul Covasna, cel de-al 62-lea magazin din România al reţelei germane.

Cheltuielile în monedă naţională a gospodăriilor din România pentru bunuri de larg consum au scăzut cu 5% în 2010 comparativ cu anul precedent, conform ultimului studiu realizat de compania GFK România.

Nestlé a sprijinit lansarea în această săptămână a primului program naţional educaţional din România care vizează prevenirea obezităţii, promovând un stil de viaţă sănătos în rândul copiilor de vârştă şcolară.

International

Rewe Group şi-a atins obiectivele bugetare în anul fiscal 2010 şi a crescut cifra de afaceri cu 4% până la 53 miliarde de euro, menținându-si cu succes trendul ascendent.

Carrefour a anunţat că intenţionează să renunţe la discounterul Dia şi la 25% din divizia de afaceri imobiliare în încercarea de a-şi optimiza operaţiunile. Ambele tranzaţii rămân supuse aprobării de către Adunarea Genarală a Acţionarilor şi a celor care deţin Carrefour Property, care va avea loc pe 21 şi 23 iunie.

Retailerul elveţian Coop îşi va extinde divizia TransGourmet, operatorul reţelei tip cash & carry Selgros, prin investiţia a aproape 300 milioane de euro pe an în operaţiunile cash & carry de pe piaţa internă şi cea din străinătate.

Retailerul german Metro Group intenţionează să investească aproximativ 1 miliard de euro pe an în noi amplasamente. În Asia, compania va investi mai mult de 1 miliard de euro până la sfârşitul lui 2015. Acelaşi grup german a înfiinţat o societate imobiliară cu un fond de capital privat pentru a co-investi în proprietăţile chinezeşti deţinute de către retailerul britanic Tesco.

Retailerul britanic Tesco a semnat şi el o înţelegere prin care poate înfiinţa o societate mixtă pentru dezvoltarea de mall-uri în China.

Pe 3 martie 2011, reprezentanţii Carrefour au anunţat în timpul prezentării rezultatelor anuale că se aşteaptă la vânzări şi la un profit operaţional mai mari în 2011, menţionând că sunt încrezători că planul de redresare al supermarketurilor europene va fi un real succes. Noul concept Planet Carrefour va fi implementat în 40 de magazine în Franţa, 37 în Spania, 9 în Belgia, 4 în italia şi 2 în Grecia.

Delhaize Group, retailerul belgian, a anunţat că a încheiat un acord pentru achiziţionarea a 100% din acţiunile retailerului Delta Maxi Group, care operează aproximativ 450 de magazine în cinci ţări din Europa de Sud-Est. Combinată cu operaţiunile sale deja existente în Grecia şi România, achiziţionarea Delta Maxi Group va întări poziţia Delhaize Group ca lider în retailul din Europa de Sud-Est.

Un interesant review al retailului din 2010 realiyat de către Jon Wright, Şef al Global Retailing Research în cadrul Euromonitor International, ce explică modul în care încrederea consumatorilor a ricoşat în 2010, permiţându-le cumpărătorilor să cheltuiască din nou.

Performanțe bune pentru AB InBev, liderul mondial al producatorilor de bere, în 2010.

Cargill a finalizat achiziţionarea diviziei producătoare de alimente pe bază de tomate din Brazilia, aparţinând companiei Unilever. Tranzacţia în valoare de 600 de milioane de dolari a fost parafată în septembrie 2010 şi face parte din strategia companiei de a-şi extinde prezenţa în piaţa braziliană.

Continuînd tradiţia din anii anteriori, Stella Artois invită actorii aspiranţi la audiții online pentru Festivalul de Film de la Cannes.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,825 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Sinteza saptamanii » Sinteza săptămânii 28 februarie – 4 martie

Spune-ți părerea

  1. erata: schimbati titlul din „ianuarie” in „februarie”.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: