Retail & FMCG – sinteza săptămânii 23 – 27 martie 2020

Retail & FMCG – Principalele titluri din retailul alimentar şi industria bunurilor de larg consum (FMCG), în sinteza săptămânii 23 – 27 martie 2020.


De ce să te promovezi pe retail-FMCG.ro, mai ales în contextul actual ? Cine se poate promova pe retail-FMCG.ro? Tipuri de promovare disponibileDetalii

Câteva recomandări, oportunități și bune practici pe care noi, publicația retail-FMCG.ro, le-am găsit și le recomandăm companiilor din nișa de retail & FMCG, cu ajutorul cărora putem trecem cu bine peste perioada aceasta, din care putem să ieșim impreună mai puternici – avem șansa să ne fim de folos unii altora!

RetailRetail

Hipermarketurile și supermarketurile Auchan, precum și magazinele de proximitate MyAuchan clasice sunt deschise pentru clienți într-un program zilnic, de luni până duminică, de la 8.00 la 21.00.

Credit foto: Shutterstock

PROFI oferă o mâna întinsă celor care, forțați de împrejurările actuale, intră în șomaj tehnic. De asemenea, retailerul a scurtat programul de funcționare al magazinelor.

Pentru a reduce nivelul de neprevăzut, Carrefour România a decis să plafoneze prețul pentru până la 500 de produse esențiale, în perioada 25 martie – 19 aprilie 2020.

În contextul extinderii măsurilor de prevenție COVID-19, Mega Image s-a alăturat inițiativelor de voluntariat din întreaga țară și a alocat linia telefonică Sună Mega! pentru a facilita accesul la cumpărături livrate gratuit la domiciliu persoanelor cu vârste de peste 65 de ani și celor cu dizabilități.

Consiliul Concurenței a recomandat companiilor implementarea unor măsuri pentru gestionarea cât mai eficientă a crizei generate de pandemia de coronavirus, astfel încât să se asigure echilibrul pieţei, printre care și limitarea cantităţilor de produse esenţiale achiziţionate de o singură persoană, pe un singur bon, pentru a reduce riscul de speculă.

——————————

Analiza săptămânii

Pe măsură ce pandemia COVID-19 se extinde și se adâncește, consumatorii din întreaga lume își schimbă dramatic comportamentul de cumpărare. Nielsen urmărește în peste 100 de țări aceste modificări și a identificat o serie de evoluții comune tuturor piețelor afectate de pandemie, trenduri important de înțeles mai ales că toate companiile trebuie să se adapteze la aceste schimbări și să planifice cât mai bine pentru ceea ce urmează. În România, creșterea totală în valoare a produselor FMCG a fost de 37,2%. Produsele care au înregistrat creșteri spectaculoase de volume.

——————————

Din dorința de a-i sprijini în eforturile deosebite pe care le depun în aceste zile, Kaufland România a oferit un bonus total de 1,6 milioane euro echipelor sale ,,din linia întâi”, din magazine și depozite, și introduce plata imediată a orelor suplimentare efectuate în această perioadă, conform criteriilor interne.

Cele 257 magazine PENNY deschise în România și-au schimbat programul începând cu 26 martie 2020.

Având în vedere contextul actual, dm drogerie markt acordă o atenție deosebită siguranței și a luat măsuri speciale, precum desfășurarea activității de acasă (work from home) pentru angajații a căror activitate permite acest lucru, igienizarea frecventă a spațiilor din drogherii, depozit central și sediu, și punerea la dispoziție a dezinfectanților, mănușilor de unică folosință și paravanelor de plexiglas pentru casele de marcat în fiecare punct de lucru.

FMCG

Vascar, unul dintre principalii producători de preparate din carne și conserve, susține eforturile de combatere a noului SARS-CoV-2 și a donat Spitalului Județean de Urgență din Vaslui 100 de combinezoane de protecție și 1.000 de kituri de testare.

În actuala situație de criză generată de pandemia de coronavirus, Consiliul Concurenței a făcut următoarea recomandare: companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esențiale și să asigure o distribuție echilibrată a acestora.

În contextul evenimentelor naționale și mondiale actuale, mai puțin favorabil desfășurării în condiții ideale a proceselor de business, Toneli, liderul pieței de ouă de consum din România, a dorit să facă cunoscută partenerilor și consumatorilor modalitatea de abordare a companiei, centrată pe două mari priorități: securitatea angajaților, a familiilor acestora și a comunității și securitatea lanțului de distribuție.

La o lună de la lansarea brandului Micul Grădinar, am stat de vorbă cu Gabriel Ureche, director general Agrocosm Consult, care ne-a detaliat evoluția celui mai nou brand de grădinărit de pe piață, inclusiv în contextul actual.

Coty a anunțat demararea producției de gel hidro-alcoolic care este folosit ca și dezinfectant pentru mâini pentru a ajuta la combatarea virusului COVID-19.

E-commerce

2Performant.com, platforma de affiliate și influencer marketing, a venit în sprijinul magazinelor offline și online cu o nouă campanie prin care le asigură sprijin în vânzarea produselor alături de comunitatea de mii de afiliați din portofoliu.

Servicii

Având în vedere evoluția situației epidemiologice internaționale determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 și prioritizând lanțul de aprovizionare cu alimente, bunuri de larg consum și medicamente ARILOG – Asociaţia Specialiştilor din Logistică, Depozitare și Transport a solicitat Guvernului României și Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă să țina cont și să protejeze toate domeniile de activitate care contribuie la procesul vital de livrare a alimentelor și medicamentelor către populație, care implică atât activitățile de transport/distribuție, cele de depozitare și de manipulare a mărfurilor, cât și cele din industria ambalajelor aferente.

Un număr de 23 de centre de distribuție aprovizionează zilnic magazinele celor mai mari nouă retaileri din întreaga țară, lucrând în această perioadă la capacitate maximă, pentru a se asigura că pe rafturi populația găsește toate produsele de care are nevoie, a arătat o analiză a Dunwell, cea mai mare agenție independentă de Real Estate specializată în sectorul industrial.

În urmă cu câteva zile, Mastercard a anunțat la nivel european majorarea limitei pentru plățile contactless fără PIN, iar acum România se alătură celor 29 de țări în care se va aplica această schimbare, menită să îmbunătățească experiența de cumpărături.

Retail & FMCG – în fiecare zi, pe e-mail

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,091 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Retail & FMCG – sinteza săptămânii 23 – 27 martie 2020

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: