Sinteza săptămânii 7 – 11 februarie

Intern

Schwarz Group, operatorul hypermarketurilor Kaufland, construieşte un nou centru logistic în Romania, în comuna Mihai Viteazu, de lângă Cluj-Napoca, al doilea dupa cel de la Ploieşti.

România va fi prezentă cu 17 firme la cel mai mare târg de produse ecologice din lume – Biofach 2011, care se va desfăşura în Germania, la Nuremberg, în perioada 16-19 februarie 2011.

Brașov câștigă titlul de “Capitala Verde a României în 2010″, proiect sustinut de producatorul Tuborg Romania.

Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător român de cosmetice, a încheiat anul 2010 cu o cifră de afaceri de 95,9 milioane lei, în creştere cu 10% faţă de 2009.

Extern

Retailerul Billa, aparţinând Rewe Group, a lansat în Austria o nouă marcă privată ce-i poartă numele: “Billa”, mişcare ce intampina rezistenta autoritatilor locale, prin vocea Preşedintelui Comitetului Austriac al Concurenţei. Tot Rewe Group a introdus în 80 dintre supermarketurile Rewe din regiunea Renania-Palatinat, Germania, un foarte interesant concept, numit Landmarkt.

Carrefour a deschis al şaselea magazin Carrefour Planet în cartierul Mostoles din Madrid, Spania, continuând astfel să implementeze acest concept, testat în magazinele din Franţa şi Belgia. Vorbind tot de Carrefour, pentru anul 2010, vânzările brute totale ale diviziei sale de discout Dia, au atins 10,53 miliarde de euro, reprezentând o creştere de 4,3% faţă de 2009.

Discounterul Lidl, aparţinând Schwarz Group, intenţionează să-şi deschidă un nou sediu central în Bratislava pentru acoperirea pieţei slovace, independent de cel ceh.

Metro Group plănuiește o extindere majoră în China, India şi Rusia, obiectivul fiind deschiderea a 50 de magazine până în 2015. Referitor la piaţa ţărilor cu potenţial mare de dezvoltare, un nou raport al PricewaterhouseCoopers estimează că sectorul de retail din India ar putea atinge valoarea de 900 miliarde de dolari până în 2014.

The Nielsen Company, binecunoscuta compania de cercetare de piaţă, a achiziţionat operaţiunile companiei concurente MEMRB, în 28 de ţări din cele 32 în care operează, printre care şi România.

Unilever, a doua cea mai mare companie producătoare de bunuri de larg consum din lume,  încerca să achiziţioneze compania Colgate-Palmolive Co. pentru a stimula creşterea vânzărilor pe pieţele emergente şi a extinde gama produselor de îngrijire personală.

Henkel lansează un nou model corporativ, modificandu-şi atât logou-ul cât si sloganul.

Mai multe companii şi-au anunţat în această săptămână rezultatele financiare printre care: Reckitt Benckiser, Coca-Cola, Kraft Foods şi PepsiCo.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,917 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Sinteza saptamanii » Sinteza săptămânii 7 – 11 februarie
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: