Cele mai importante evenimente din retailul alimentar din România, în 2016

Vă prezentăm o sinteză cu cele mai importante evenimente din 2016 în retailul alimentar din România, piaţă în care s-a observat un focus din partea retailerilor atât pe extindere, cât și pe consolidare.

retailul alimentarRețeaua PROFI s-a vândut – cea mai mare tranzacție din retailul românesc, care momentan așteaptă acordul Consiuliului Concurenței. De asemenea, PROFI a înregistrat o creștere record, cu 48% a cifrei de afaceri în prima jumătate a anului 2016.

Credit foto: Shutterstock

PROFI a încheiat anul 2016 cu 501 magazine, fiind a doua reţea după Mega Image care a depăsit pragul de 500 de unităti în 2016. Pentru 2017, targetul managementului este de a inaugura încă 200 de magazine.

Consiliul Concurenței a aprobat preluarea reţelei de supermarketuri Billa de către Carrefour, cu mici condiții, una dintre ele fiind cedarea a 2 magazine Market din orasul Brăila către Zanfir SNC. Prin urmare, Carrefour va transforma magazinele Billa în unități Market, reţea care la finalul anului 2016 număra 118 magazine.

Carrefour a accelerat expansiunea pe segmentul hipermarket, deschizând 3 hipermarketuri în 2016: 2 în Bucureşti, în centrele comerciale ParkLake și Veranda şi unul la Piatra Neamţ.

Selgros Cash & Carry Romania şi-a schimbat identitatea vizuală în urma unui proces de rebranding şi a reluat în 2016 expansiunea în România. Astfel, după 3 ani de pauză, Selgros Cash & Carry Romania a deschis 2 magazine într-un format nou de operare, mai compact, la Târgu Mureş şi Alba Iulia.

Cora şi-a exprimat în 2016 convingerea că va continua operaţiunile în România și a dezvoltat puternic segmentul online, prin relansarea magazinului online și mutarea acestuia pe www.cora.ro. Retailerul continuă să aibă 11 magazine la nivel naţional.

Lidl a depășit în 2016 pragul de 200 de magazine în România şi a lansat cel mai verde magazin din ţară. În plus, la finalul lui 2016, Lidl a inaugurat Centrul logistic de la Lugoj, construit după cele mai noi standarde de calitate, acesta fiind cel de-al patrulea centru logistic al retailerului.

Kaufland a lansat în premieră în România aplicația de cumpărături cu ajutorul telefonului mobil, Kaufland Scan&Pay, compatibilă cu toate tipurile de smartphones. Kaufland a încheiat anul 2016 cu 112 unităţi în România.

Auchan a sărbătorit 10 ani de prezență pe piața din România, având la sfârșitul anului 2016, acelaşi număr de unităti: 33 de hipermarketuri.

METRO Cash & Carry România a revenit pe plus în vânzări în anul financiar 2015/16, mai precis, în perioada 1 octombrie 2015 – 30 septembrie 2016. Totodată, retailerul a închis un magazin din Brăila, în luna februarie 2016.

Grupul REWE a anunţat că va transforma magazinele XXL Mega Discount în format Penny Market. Astfel, cele 8 magazine XXL Mega Discount vor fi transformate astfel: 6 magazine XXL vor fi redeschise în format Penny Market, iar 2 magazine vor fi închise, mai precis magazinele din Sibiu și Galați. Retailerul Penny Market a încheiat anul 2016 cu 200 de magazine.

Mega Image a rămas şi în 2016 retailerul cu cel mai mare număr de magazine, încheind anul cu o rețea de 522 de unitățisub mărcile Mega Image (229), Shop&Go (291), Gusturi Româneşti (2).

 În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,862 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Premium » Cele mai importante evenimente din retailul alimentar din România, în 2016

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: