2013 a fost un an tumultos pentru retailul alimentar din România, cu confirmarea preluării celor 20 de magazine real de către Auchan şi rebrenduirea primelor şapte, expansiunea agresivă a retailerilor Mega Image şi PROFI, deschiderea către comunicare a retailerilor REWE România şi Kaufland România şi consemnarea unor premiere pentru piaţa de retail alimentar autohton, cum ar fi: intrarea pe zona de e-commerce pentru Carrefour şi cora, formate noi – AB COOL FOOD şi Concept Store – introduse de către Mega Image şi chiar o premieră mondială: inaugurarea primului magazin din lume construit în întregime din gheaţă, un proiect marca PROFI.
Începând din 10 ianuarie, reţeaua de magazine Penny Market XXL, parte a REWE GROUP, se relansează sub numele XXL Mega Discount. Schimbarea vine ca o încununare a tuturor îmbunătăţirilor aduse magazinelor Penny Market XXL până la acea oră.
Mega Image inaugurează în ianuarie magazinul Mega Image Piaţa Gemeni, primul concept store din cadrul reţelei destinat food shopping-ului. Al doilea magazin de acest fel a fost deschis tot în Bucureşti, în Piaţa Sudului.
Carrefour a lansat pe 25 iulie 2013 www.carrefour-online.ro, primul site de cumpărături online cu livrare la domiciliu pe partea de produse alimentare și de larg consum (grocery), din România.
cora România deschide pe 3 octombrie 2013 hipermarketul cora Ploiești, ajungând la un număr total de 12 magazine. Deschiderea cora Ploieşti vine la exact 10 ani de la deschiderea primului magazin cora în România, cora Pantelimon.
Cele patru magazine real,- care nu fac parte din tranzacția cu Groupe Auchan, adică Arad, Constanţa Nord, Oradea Episcopia şi Suceava, rămân în continuare parte a METRO GROUP şi continuă să opereze sub brandul real,-. O nouă pagină de web este disponibilă la adresa www.real-hyper-magazine.ro.
Mega Image a lansat un nou concept store, COOL FOOD, o premieră pentru România reprezentând un concept ce oferă consumatorilor un sortiment exclusiv de produse congelate (GALERIE FOTO).
Selgros a remodelat magazinul de la Iaşi şi a implementat în acelaşi timp un nou concept de design cu o investiţie totală de 4 milioane de euro. Inaugurarea noului concept a avut loc pe data de 4 septembrie 2013.
REWE România și-a prezentat strategia de dezvoltare bazată pe magazine mai multe şi servicii îmbunătăţite. Obiectiv: 400 de magazine Penny Market și XXL Mega Discount.
Lidl România a sărbătorit atingerea pragului de 1 milion de fani pe pagina oficială de Facebook, devenind astfel compania numărul 1 din România din punct de vedere al numărului de fani înregistrați pe acest canal de social media.
Auchan inaugurează pe data de 17 octombrie 2013 primul magazin remodelat sub marca Auchan din seria celor 20 de magazine real. Este vorba de magazinul Auchan Theodor Pallady din Bucureşti. Până la finalul lui 2013 au mai fost remodelate alte şase magazine.
Pe 31 octombrie 2013, BILLA România inaugurează un nou magazin în Timișoara, cel de-al 3-lea din acest oraș, ridicând numărul rețelei naționale la 80 de unităţi.
Top 10 retaileri alimentari din România după numărul de fani pe Facebook, întocmit la data de 22 noiembrie 2013.
Cora România a lansat pe 3 decembrie 2013 coradrive.ro, primul hipermarket online din România cu livrare de tip drive. Prelansat în luna septembrie pentru doar 5.000 de clienţi cora, serviciul este disponibil inițial pentru magazinul cora Lujerului din București, urmând a se implementa și în alte magazine din rețea.
Ghid de cumpărături online: carrefour-online.ro și coraDrive.ro
PROFI a deschis pe 6 decembrie 2013 primul magazin din lume construit în întregime din gheaţă. Situat în Bucureşti, PROFI Ice Store a fost magazinul cu numărul 200 al reţelei din România.
Pe tot parcursul anului 2013, reţeaua Mega Image s-a extins cu 104 supermarket-uri: 37 sub brandul Mega Image, 66 sub brandul Shop&Go şi un magazin sub brandul AB Cool Food. Mega Image încheie anul 2013 cu un total de 296 magazine sub brandurile Mega Image, Shop&Go şi AB Cool Food.
160 de magazine Carrefour în România.
FMCG
Cargill își încheie operațiunile de pe piața uleiurilor vegetale din România. Contractul de vânzare dintre Cargill şi Expur are ca obiect mărcile de uleiuri vegetale îmbuteliate Untdelemn de la Bunica şi Olpo şi o parte dintre echipamentele de presare, rafinare şi îmbuteliere.
Sarantis va reloca producția de cosmetice de îngrijire pentru faţă şi corp ELMIPLANT, BIOTEN şi KOLASTYNA din România în Grecia.
Kraft Foods România S.A., lider în piaţa locală de cafea, ciocolată şi biscuiţi, îşi schimbă numele în Mondelez România S.A. Schimbarea devenea efectivă la data de 25 aprilie 2013.
Heidi deține prima poziție printre mărcile de FMCG (bunuri de larg consum) în a căror calitate românii au cea mai mare încredere, conform studiului GfK National Brands & Private Labels Drivers.
Coca-Cola câştigă titlul de cel mai cool brand al anului 2013 la categoria băuturi răcoritoare, conform topului Forbes România privind cele mai influente 100 de branduri prezente pe piaţa românească.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Dacă doriți o estimare a costurilor pentru campania dvs. pe site-ul retail-FMCG.ro, accesaţi pagina de Publicitate.
Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Pingback: Sinteza lunii ianuarie 2014