Sinteza săptămânii 17 – 21 ianuarie

Intern

Anul 2011 reprezinta, pentru compania METRO Cash & Carry, 15 ani de existenta pe piata din Romania. In anul 1996 se deschidea lângă Bucureşti, în Otopeni, primul magazin Metro Cash & Carry din România, marcând o nouă etapa în dezvoltarea comerţului modern de la noi.

Mega Image continuă să se extindă în imprejurimile Bucurestiului, deschizând pe 14 Ianuarie 2011 primul magazin din comuna Bolintin Vale, jud. Giurgiu, ajungând astfel la 73 de magazine.

Producătorul român URBB anunţă o creştere a volumului vânzărilor în 2010, care a adus o majorare a cotei de piață.

Iaurtul, alcoolul şi preparatele din carne sunt singurele produse alimentare care au înregistrat o creştere a consumului în termeni valorici, în primele zece luni ale anului 2010, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2009, potrivit analistului de piaţă MEMRB.

Internaţional

Săptămâna asta a debutat în revista noastră serialul interviurilor realizate de publicatia germana de profil Lebensmittel Zeitung al cărei reprezentanţi au contactat un număr de experţi internaţionali care au strânse legături cu retailul, cerându-le părerea privind viitorul pieţei de desfacere. La intrebarea „Care credeţi că va fi cea mai spectaculoasă dezvoltare în domeniul retailului sau al industriei FMCG, precum şi cea mai importantă provocare pe care o va aduce viitorul?” au raspuns pe rând: Klaus Behrenbeck, Robert Bonwell, Dagmar Bottenbruch si Christiaan Rikkers. Serialul va continua si săptămâna următoare.

Carrefour şi-a prezentat rezultatele financiare pe anul 2010, depașind 100 de miliarde Euro cifră de afaceri. Şi Delahaize Group şi-a prezentat rezultatele pentru 2010, înregistrând o creștere solidă a veniturilor în România.

Achiziţiile în retailul internaţional continuă: Lidl a cumpărat 12 magazine Aldi Sud din Grecia, iar Walmart a achiziționat până la urmă retailerul sud-african Massmart.

Războiul preţurilor continuă în Marea Britanie, Tesco intenţionând să depună o plângere la Autoritatea Standardelor în Publicitate (ASA) împotriva retelei Asda, ce apartine retailerului Walmart.

Carrefour plănuiește să-şi extindă operaţiunile în Turcia, adăugând mai mult de 1.500 de magazine noi, tip discount, sub brand-ul Dia.

SPAR a deschis un nou magazin “verde” în Irlanda de Nord.

În Slovacia, Legea Retailului, al cărei scop fusese împiedicarea lanţurilor de magazine din retail de a abuza de poziţia lor privilegiată de pe piaţă, în relaţiile acestora cu furnizorii, a fost abrogată pe data de 12 ianuarie 2011.

Conform unui studiu al comportamentului cumpărătorului, realizat anual de către GFK, hypermarketurile își păstrează și în 2010 poziția dominantă pe piața de retail din Cehia.

Grupul austriac Agrana, bazat pe producţia si comerţul zahărului, amidonului şi al produselor pe bază de fructe, şi-a continuat performanţele financiare ale anului anterior.

În Marea Britanie, toată lumea preferă Nutella pe pâine, conform unui studiu al producatorului Fererro.

SABMiller implementează în Rusia o nouă campanie socială împotriva consumului iresponsabil de alcool.

Nestlé va investi 160 milioane CHF (Franci Elveţieni) în centrele de distribuţie şi în fabricile din Egipt.

Heineken a lansat “The Entrance”, o noua campanie de brand la nivel mondial.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,885 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Sinteza saptamanii » Sinteza săptămânii 17 – 21 ianuarie

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: