Sinteza săptămânii 21 – 25 mai 2012

Intern:

Lanțul de supermarket-uri Mega Image a încheiat un parteneriat cu restaurantul de lux Chocolat, pentru a pune la dispoziția clienților săi produse preparate de către acesta. Momentan, 15 tipuri de produse marca Chocolat sunt disponibile în anumite magazine din rețeaua Mega Image.

Rio Bucovina, unul dintre cei mai mari producători de apă îmbuteliată din România, și-a prezentat pe 22 mai 2012 rezultatele financiare pentru anul 2011. Grupul a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 107.000.000 lei, în creştere cu 27% comparativ cu anul 2010.

Mega Image face un pas important în abordarea sa ecologică, pe care a adoptat-o în ultimii ani. Magazinul face o alegere radicală, fiind prima companie de retail din România care alege energia regenerabilă, în cazul de faţă energie verde de la Enel.

Începând cu data de 22 mai 2012, clienții magazinelor PROFI vor beneficia de serviciile de încasare a facturilor de utilități și încărcare electronică a cartelelor de telefonie mobilă oferite pe PayPoint.

Mega Image a deschis pe 23 mai 2012 două supermarketuri, unul în Bucuresti și altul în Constanța. Mega Image Maica Domnului este situat în Str. Lacul Tei, nr. 119 – 121, bl. 5 A, parter, sector 2, București, având o suprafață de vânzare de aproximativ 210mp.

Lidl a continuat investiţiile în România prin inaugurarea unui nou magazin pe data de 24 mai. Astfel, reţeaua Lidl din România însumează în prezent 138 magazine. Noua unitate s-a deschis în Mediaş, pe Şoseaua Sibiului nr. 70.

Kandia Dulce  își continuă campania pentru ciocolata ROM biscuit prin inaugurarea Muzeul Pasiunilor Neterminate.

Compania Selgros Cash&Carry România va fi reprezentată de o delegaţie de 113 sportivi la prima ediţie derulată în România a evenimentului sportiv Jocurile Corporatiste.

Lipton lansează noul Ice Tea Ceai Verde cu Lamâie, prima băutură răcoritoare din România care folosește Stevia – un îndulcitor 100% natural.

Începând cu data de 24 mai 2012, timp de două săptămâni, real,- sărbătoreşte Festivalul Italian prin intermediul campaniei Descoperă Bella Italia”.

Pe 25 mai a avut loc la Bucureşti conferinţa Best Marketing, eveniment organizat de revista Biz, dedicat strategiilor eficiente de marketing.

Internaţional:

Andrew Moore, fostul manager al George Clothing, a fost numit noul Merchandising Officer al ASDA, înlocuindu-l pe Charles Redfield.

Lanţul britanic de magazine ASDA a declarat că a înregistrat o creştere accelerată a vânzărilor în primul trimestru şi că a reuşit să cucereasca o  parte din cota de piaţă a rivalilor care se concentrează pe vânzări prin intermediul cupoanelor.

Reţeaua indiană de magazine Bharti Walmart plănuieşte să deschidă un magazin angro în statul federal Gujarat din vestul ţării.  Magazinul va avea o suprafaţă de 4.649 m2.

Potrivit cotidianului maghiar Napi Gazdaság, retailerul Louis Delhaize va ieși de pe piața ungară. Rețelele maghiare de supermarket-uri CBA și COOP se află în ultimul stadiu de achiziție a supermarket-urilor Match și a magazinelor de discount Profi, care au aparținut grupului belgian.

În Statele Unite ale Americii, retailerul britanic TESCO a inițiat sistemul Fresh & Easy, pentru a permite clienților să achiziționeze produse cât mai proaspete, la prețuri foarte accesibile, datorită comerțului de proximitate. Conform ziarului The Financial Times,  în cadrul acestui sistem, TESCO lansează serviciul click & collect.

Până la sfârșitul anului 2012, lanțul de cafenele Starbucks intenționează să deschidă în Rusia un nou tip de magazine. Potrivit Commercial Real Estate, acestea vor lua forma unor mici cafenele pentru motocicliști.

Compania FrieslandCampina a anunțat pe 22 mai că înțelegerea semnată cu Danube Foods pe 2 februarie 2012 de a prelua Imlek and Mlekara Subotica, două firme producătoare de lactate din Balcanii de Vest, a căzut, din cauza faptului că nu s-a ajuns la un consens între părțile implicate.

Arla anunță pe site-ul oficial intenția de a realiza doua fuziuni: una cu Milch-Union Hocheifel), a opta companie producătoare de lactate din Germania, iar alta cu Milk Link, a patra companie producătoare de lactate din UK.

Retailerul britanic Tesco a publicat azi raportul anual, unde sunt detaliate progresele grupului în ceea ce privește  zonele  principale de afaceri.

Retailerul de origine britanică Marks & Spencer și-a revizuit în scădere obiectivele financiare ambițioase, stabilite în anul 2010. Grupul își dorea ca, până în 2013, să înregistreze o creștere a cifrei sale de afaceri, obținând un profit cuprins între 1,5 și 2,5 miliarde de lire sterline.

Retailerul austriac SPAR și benzinăriile Shell au semnat un contract în urma căruia vor fi deschise magazine SPAR Express în benzinăriile Shell.

Grupul german Rewe a trecut printr-o scădere a venitului  brut înregistrat de Rewe-Konzern (Rewe Group, excluzând companiile aflate în solvență și retailerii independenți).  Scăderea a fost de 8,8%, circa 593 milioane de euro, în anul fiscal 2011, excluzând costurile unice.

Metro și-a reiterat strategia de afaceri pentru anii următori în cadrul Conferinței Anuale Generale de pe data de 23 mai 2012. Compania își dorește să se concentreze pe partea operațională a afacerii și să creeze structuri administrative mai eficiente, în special în sediile din Düsseldorf.

Miercuri, 23 mai 2012, Reinhard Schürk a fost desemnat de grupul german de retail Rewe, ca membru al Consiliului Executiv, în cadrul departamentului Rewe International din Austria.

Georges Plassat a fost numit, cu aproximativ 3 săptămâni inainte de data stabilită inițial, în funcția de Președinte și CEO al grupului Carrefour.

Într-o perioadă de 12 săptămâni, care s-a încheiat la mijlocul lunii mai, cota de piaţă a retailerilor din Marea Britanie a înregistrat creşteri de doar 3,1%, în condiţiile în care Aldi, Lidl şi Waitrose continuă să înregistreze rezultate mai bune decât competitorii lor mai puternici.

SABmiller și-a făcut public raportul financiar pentru anul în curs. Compania a anunțat o creștere cu 3% a volumelor de bere față de anul precedent.

Compania de analiză de piaţă Gartner a publicat obișnuitul top anual al primilor 25 lideri în materie de lanțuri de aprovizionare. Lista este realizată în funcție de practicile remarcabile ale companiilor din anul respectiv.

Rewe Group a ales agenţia de advertising Faktor, cu care va lucra la promovarea unei game întregi de produse gospodăreşti aparţinând Rewe Group.

Un prim studiu de acest gen realizat de Nestlé a relevat faptul că aproape jumătate din  copiii de 8-12 ani din Australia nu se joacă zilnic. Ca răspuns la rezultatele studiului compania a lansat ” Milo Play Movement “, o iniţiativă la nivel naţional pentru a încuraja familiile să includă timpul de joacă în activităţile lor de zi cu zi.

Retailerul german Aldi Nord continuă cu modernizarea celor 5000 de magazine din Europa.

Lanțul de magazine de tip discount Penny al grupului REWE le cere furnizorilor o contribuție între 2 și 2,5% din vânzări pentru a veni în ajutorul programului de modernizare a magazinelor din Germania. Conform Planet Retail, Penny oferă în schimb apariții în promoțiile și pe pliante lanțului.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,865 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Sinteza saptamanii » Sinteza săptămânii 21 – 25 mai 2012

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: