Sinteza săptămânii 24 – 28 ianuarie

Intern

Carrefour Romania a anunţat în această săptămână ca va deschide in Bucuresti, in septembrie 2011, un nou magazin: Carrefour Colosseum. Acesta va fi cel de-al 24-lea hipermarket al Grupului in Romania si cel de-al 8-lea in Bucuresti. Cel de-al 25-lea hipermarket va fi deschis in Botosani, in luna octombrie 2011.

Lipton a lansat pe piaţa din România o inovaţie în gama de ceai verde şi ceai alb, în formatul unic pliculeţe piramidale, iar producatorul de ciocolata premium, Heidi Chocolat,  a lansat patru noi sortimente în gama Gourmette.

Un interesant studiu legat de cheltuielile de consum şi venitul disponibil din România al celor de la Euromonitor International, încheie această săptămână.

Internaţional

Serialul interviurilor realizate de publicatia germana de profil Lebensmittel Zeitung a continuat şi în această săptămână. Reprezentanţi publicaţiei au contactat un număr de experţi internaţionali care au strânse legături cu retailul, cerându-le părerea privind viitorul pieţei de desfacere. La intrebarea „Care credeţi că va fi cea mai spectaculoasă dezvoltare în domeniul retailului sau al industriei FMCG, precum şi cea mai importantă provocare pe care o va aduce viitorul?” au mai raspuns: Sir Martin Sorrell, Dr. Peter Thormann, Dr. Alan Treadgold, Peter Wirtz şi Clive Woodger.

Rewe Group lucrează la repoziţionarea diviziei magazinelor de tip discount Penny, în urma diminuare a volumului de vânzări în Germania.

Lanţul de magazine de tip discount Lidl, deţinut de Schwartz Group, a înregistrat o societate în Serbia, pentru o posibilă filială a sa, ce ar putea fi urmată de o lansare pe piaţă.

Carrefour se va concentra pe dezvoltarea francizei sale Dia, bazată pe magazinele sale de tip discount. Acelaşi retailer francez a fost amendat alături de Walmart pentru „practici înşelătoare de stabilire a preţurilor” în unele dintre punctele de vânzare ale acestor retaileri din China. Ca răspuns, Carrefour se pregăteşte să stabilească o echipă internă care să îmbunătăţească controlul preţurilor în această ţară.

Cel mai mare retailer din lume, Walmart, a declarat că intenţionează să deschidă 40 noi magazine Supercenter în Canada, aşteptându-se ca până la sfârşitul lui februarie 2011,  să aibă 325 de puncte de vânzare în toată ţara.

Tesco a lansat o procedură prin care comunica zilnic preţurile la o parte din produsele sale, acţiune prin care se angajează să contracareze ceea ce pretinde a fi o „falsă” garanţie a preţurilor de către rivalul Asda.

Lanţul de magazine de tip discount Aldi s-a clasat pe locul al treilea, după Marks & Spencer (locul al doilea) şi Waitrose (primul loc), în sondajul anual al revistei britanice Which?, realizat in reţelele de magazine, privind satisfacţia clienţilor vis-a-vis de preţuri, calitatea produselor şi a serviciilor oferite, învingându-i astfel pe „Cei Patru”: Tesco, Asda, Sainsbury’s şi Morrisons.

Consumatorii online sunt din ce în ce mai aproape de a obţine drepturi pan-europene, la scurt timp după ce miniştrii Uniunii Europene au aprobat proiectele de lege.

Compania americană Sara Lee doreşte să primească o ofertă de 15 miliarde de dolari pentru a accepta o eventuală preluare, altfel va continua procesul de scindare.

Preţul la cacao a crescut cu 4 % după ce preşedintele ales al Coastei de Fildeş a impus o blocadă a exportului pentru o lună, influienţînd preţul ciocolatei. Compania Mars ia atitudine față de blocada şi anunţă că va continua să lucreze împreună cu furnizorii săi împotriva acesteia.

Pentru a sărbători 150 de ani de la înfăptuirea Italiei moderne, celebra companie Ferrero a creat noi ambalaje pentru câteva dintre produsele sale inspirate din tricolor.

PepsiCo a primit aprobarea preluării companiei rusești Wimm-Bill-Dann, devenind cea mai mare companie din sectorul produselor alimentare şi băuturi din Rusia şi consolidându-i poziţia pe pieţele est-europene şi central-asiatice, aflate în creştere.

Prezentându-şi rezultatele financiare, gigantul P&G este în grafic pentru o posibilă creștere de 9% pentru anul în curs, iar venitul net al Starbucks a crescut cu 44% în primul trimestru.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,829 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Sinteza saptamanii » Sinteza săptămânii 24 – 28 ianuarie

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: